ja, met de hand, maar ik doelde eigenlijk puur op als je het machinaal zou willen doen dan is het eerst marktplaats op en op zoek naar iets wat echt power heeft zeg maar
mindful
Geplaatst: 12-05-14 23:01
Ik kan eens proberen om zelf manueel te draaien en anders wordt het een middagje handwerk...dat hebben we er graag voor over
dat is misschien ook nog een optie idd, manueel draaien... of misschien ken je iemand met een oldscool handmatige singer oid , die zijn meestal ook heel sterk
Ik heb een Pfaff 30 uit 1950 met hulpmotortje. Voor weinig op marktplaats gevonden. Echt onverwoestbaar en gaat door dikke lagen leer heen.
mindful
Geplaatst: 13-05-14 09:07
Een fijne meid hier op Bokt heeft een voorstel gedaan ze heeft de ideale machine thuis staan, leve Bokt
jokari
Geplaatst: 13-05-14 10:26
Wat lief !
Ik heb vandaag mijn Topreiter zadelpad/boomloze zadel binnen gekregen. Kan niet wachten om hem te testen. Moet alleen wel een extra pad onder, want de ruimte tussen de kussen is echt wel veel te smal voor mijn pony.
ziet er uit als een gewoon ijslanderzadel hoor, heeft alleen geen boom. zal foto maken als ik ermee op stal geraak (gezien de regen, zal dat niet vandaag zijn ).
ik sta er eigenlijk wel van te kijken dat een boomloos zadel vaste kussens heeft die zo dicht bij mekaar staan, de theorie van "past op bijna elke paard", gaat daarmee toch serieus de mist in.
In de handen van iemand die daar niet genoeg van weet doen die ook meer kwaad dan goed. Ik zie liever een boomloos zadel gebouwd op een dikke semiflexibele pad met daaronder een goede pad die de bouw van het paard completeert waar nodig.
topreiter boomloos heb ik jaren terug op het WK in Oirschot ook eens voorbij zien komen, geloof dat er een Deen mee reed... die had hem op een gegeven moment laten slingeren , dus heb ik hem eens goed kunnen bepotelen , de kussens staan idd wat dicht op elkaar , maar moet zeggen dat het paard in kwestie er goed mee liep kwalitatief in de zin van gebruikte materialen en afwerking vond ik hem wel errug netjes. zou hem best eens goedkoop tweedehands willen scoren en dan knutselen maar met die kussens nieuw zou ik het zonde vinden, maar goed gebruikt tweedehands lijkt het me wel wat om die kussens er onder uit te prutsen en anders te bevestigen (idd evt klitteband oid. ) Ice line had geloof ik ook een dergelijk boomloosje
jokari
Geplaatst: 13-05-14 11:54
Dubbeldun daar heb je mss gelijk in. Scheelt dat mijn boomzadel ook verplaatsbare kussen heeft, en ik er dus al een beetje ervaring mee heb (controle door ervaren zadelmaker bevestigde de plaatsing van de kussens, dus ik had het gelukkig goed gedaan).
dit is het zadel (foto van verkopende bokker)
nieuw vind ik het véél te duur voor wat het is. Kwaliteit schijnt beter te zijn dan Iceline. OOgt en voelt iig heel erg degelijk.