[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SammyFloor

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:54

Ruitertje zou nog goed in zo een pinokkio zadeltje passen, maar het ligt niet goed op mijn shet (schuiven etc.). Hiervoor had ze een wintec kids, maar die lag slecht en daarom heb ik in dit zadel geinvesteerd (wat voor mij als student toch wel een serieuze investering was, daarom zie ik het nit echt zitten om te verkopen en verlies te maken). Maar kan het nog?

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 21:49

Vandaag mijn Barefoot London eens gereden met de gewone PU inlage met daarop een ingekorte moosgummi inlage aan de achterkant. Dit omdat het zadel naar achter schuift. Was niet echt een succes, zowel voor mij als voor mijn paard niet. Zadel zakt voor helemaal naar beneden omdat de PU inlage gewoon te dun is - helaas - voor mijn hoog schofterige paard. (Klinkt lekker :D ) Terwijl mijn pad met HD inlage en dan achter opgevuld met extra vulling wel een succes is. Maar eens doorsparen voor een 2e HD inlage want iedere keer die HD inlage met achtervulling erin en eruit halen is me een werk zeg!

Ik had trouwens Barefoot T mono riemen gekocht maar ik kan er niet mee rijden. Ze rekken me toch uit iedere keer als ik ga draven. Ik kan er niet aan wennen en heb mijn oude beugelriemen maar weer eraan gehangen. Wel jammer, want ik kan nergens mono riemen vinden die bovenaan met een T-gesp dichtgemaakt kunnen worden. En mijn beugelriemen met de gesp naar beneden hangen vind ik ook helemaal niets. Dan heb ik zo'n dikke partij aan de onderkant van mijn benen hangen |( Misschien mensen hier die andere opties hebben of weten waar ik mono riemen kan vinden die van boven open zijn?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:10

Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer met de Barefoot pad onder de Arizona gereden. Dit was de eerste keer dat ik niet kon opstijgen. Het schoof altijd wel wat maar vanmiddag ben ik tot drie keer toe met zadel en al naar beneden gestort. En ik had écht goed aangesingeld :')

Ik vind het zadel ook wel wat groot ogen op de Shet, maar ik zie persoonlijk toch liever een kleine ruiter die met gemak in een iets te lang zadel past (en dus de achterkant niet belast) dan een qua lengte perfect zadel waar de ruiter in gepropt zit. Vind hem trouwens inderdaad erg omhoog staan op de onderste foto's. Overigens denk ik wel dat je, áls je dit zadel verkoopt, hem wel snel kwijt bent voor een redelijke prijs. Ik zie toch regelmatig wel mensen voorbij komen die op zoek zijn naar zo'n zadeltje en ze worden nou ook niet echt vaak tweedehands aangeboden dus het is wel redelijk 'uniek'. Maar je verliest er inderdaad altijd wel wat op helaas...

Mijn bontje bevalt goed <3 lekker zacht! Hij steekt aan de achterkant wel wat uit en dat is niet echt een porem maar who cares, het zit prima. Nu nog een geschikte fork (XXL) en dan kan die theedoek er ook weer uit :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:37

Jeetje, Kirsha, kijk je wel uit ??

Misschien kun je het bontje dan voorlopig beter vastnaaien aan je broek, dan val je in elk geval zacht ;)

Zinook, je kunt ook het lusje lostornen, die riemen bevestigen en weer vastnaaien, kunnen ze wel niet zo gemakkelijk meer los, maar je kunt dan in elk geval wel de riemen van je keuze gebruiken.

Zadeltje oogt inderdaad erg groot en het lijkt mij iets tever naar achteren liggen of vertekenen de foto's zo op mijn laptop ?

'k Zou ook niet teveel op voorraad nemen, hoor pmarena, is toch een aardige investering en zo overdreven lang zijn de levertijden toch niet ?

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:59

@Shirley: Lijkt me wel erg moeilijk om het leer weer aan elkaar te naaien. Heb je volgens mij speciale naalden voor nodig. Losmaken zal het probleem niet zijn :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:05

Met een beetje stevige naald en een tangetje kom je al een heel eind, de gaatjes zitten er immers al in ?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:18

Ik heb zelfs handmatig nieuwe ritsen gezet in een paar oude afgedankte Mountain Horse laarzen. Moet wel zeggen was wel monniken werk, maar als ik nu zie hoeveel ik deze laarzen gebruik.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:43

Help, witte haartjes ter hoogte van de pommel gesignaleerd.. ik hoop dat het ligt aan de maat pommel, paardje wordt nu doorgereden, dus bespiering verandert dan waarschijnlijk sneller dan ik had gedacht. Hopen dat het overgaat met een andere pommel. Zullen die witte haren dan weer verdwijnen?? Hoop het, op een zwart paard valt het zo op. -O-
Verder ben ik super blij met het zadel..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:05

Oei, schuift het zadel? En wat voor pad heb je er onder liggen?
Witte haartjes onder een Barefoot zijn eigenlijk altijd meer van irritatie dan dat het drukkingen zijn.

Een pommel kan wel heel snel te krap worden hoor, sommige paarden zijn na slechts een paar weken goede training al een heel stuk bespierder en / of slanker geworden, mensen staan daar soms echt met open mond van te kijken als ze hun kort geleden nog prima aansluitende pommel er na een paar weken weer eens op leggen :j

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:11

Het zadel lijkt niet te schuiven, meestal kijk ik wel naar de ligging van de haren na het afzadelen en die liggen dan wel recht. Heb er nu een standaard pad met HD inlages onder liggen. Wilde eigenlijk weer eens proberen met de standaard inlages, maar doe dat nu maar even niet..
Had overigens wel voordat ik de HD inlages gebruikte, dat de haren bij de pommel soms wat "warrig" lagen, nu niet meer, terwijl toen de pommel wel goed aansloot..
Laatst bijgewerkt door Helene83 op 12-05-14 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:23

Helaas gaat de afspraak met buitenzinnig vanavond niet door, vanwege het vreselijk slechte weer van de afgelopen dagen. Hopelijk volgende week maandag in de herkansing, het weer zou iig een stuk beter moeten worden :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:26

Word een woensdag al een stuk beter betreffende weer, maar eerst zien en dan pas geloven. :j :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:29

Het weer wordt in elk geval beter, slechter kan namelijk niet -O-

Zonde hoor, SuperLiesje, je had je er net zo op verheugd !

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:26

Inderdaad Marcella!
Ik had me er zeker op verheugd, maar zadels testen in n zwembad is ook zo wat hè :p

Als t maar even droog blijft tot n met maandag dan nu :)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:38

Er staat een bf Virginia rose op marktplaats. Voor diegene die hem laatst op bestelling heeft gezet, in de advertentie kan je goed zien hoe het zadel verkleurt.

En jammer superliesje, van mij mag het nou ook wel droog blijven :(

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:44

SuperLiesje schreef:
Inderdaad Marcella!
Ik had me er zeker op verheugd, maar zadels testen in n zwembad is ook zo wat hè :p

Als t maar even droog blijft tot n met maandag dan nu :)

Ik hoop het ook voor je, hier begint heel af en toe de zon te schijnen.. al is dat lang nog niet genoeg om een heel zwembad mee droog te leggen.. ;)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:46

Pippaa schreef:
Er staat een bf Virginia rose op marktplaats. Voor diegene die hem laatst op bestelling heeft gezet, in de advertentie kan je goed zien hoe het zadel verkleurt.

En jammer superliesje, van mij mag het nou ook wel droog blijven :(

O! Heb hem gevonden ! Ik heb de Arizona versie besteld, prachtig die warme kleur!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:57

Wie was het weer die zijn Mattes pad aangepast had om inlages in te brengen?
Ik ga ook aan deze uitdaging beginnen maar wil weten of mijn naaimachine dit aankan.
Hij gaat door zware stof, is een straffer model dan een gewoon...heb hem speciaal gekocht om de dekens te herstellen maar die zijn toch wat dunner en geen schapenvacht.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:09

Zou niet weten of het met naaimachine kan ik doe het met de hand.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:18

Marcella schreef:
Zou niet weten of het met naaimachine kan ik doe het met de hand.

en heb jij de voorkant losgepeuterd? komt het biesje niet los dan?
En nog een laatste: heb je onderkant ook genaaid zodat de inlages niet naar beneden kunnen zakken Marcella?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:20

Heb er geen biesje op zitten en onderlangs gewoon een paar steken gedaan verspreid tegen schuiven van de inlages meer niet.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 15:21

oké dan ga ik het ook risceren :) thanks!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:34

iana schreef:
Wie was het weer die zijn Mattes pad aangepast had om inlages in te brengen?
Ik ga ook aan deze uitdaging beginnen maar wil weten of mijn naaimachine dit aankan.
Hij gaat door zware stof, is een straffer model dan een gewoon...heb hem speciaal gekocht om de dekens te herstellen maar die zijn toch wat dunner en geen schapenvacht.

En als je een jeans-naald gebruikt?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:29

@buitenzinnig, heb een stukje geprobeerd. Het was al moeilijk om alles onder het voetje te krijgen, heb dan 10 cm kunnen stikken en dan tikte mijn naald tegen de rand van de machine. Niet goed dus ben ik maar opgehouden. Er zit al een jeansnaald op

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 22:34

Als de naald op de voetplaat slaat, staat er druk op de stof. Dan schuift hij te hard door of niet hard genoeg. Heb je geprobeerd om je naaimachine met de hand door de draaien? Dus niet op de motor laten draaien maar aan het wiel rechts draaien. Je kunt dan iedere steek sturen en ook zorgen dat de naald weer volledig recht staat voor hij door het gat in de voetplaat gaat. Ik schuif bij dikke paketten de stof ook wel eens steek voor steek wat verder door, zodat hij niet tien steken op bijna dezelfde plek maakt.