Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:17

Ik vind hoofdstel ook niet mooi zitten, maar volgens mij is het geen Rambo, zie het tenminste niet bovenop staan.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 02:25

Nee klopt het is niet een echte. Blij met jullie reacties. Als hij niet goed zit dan zet ik hem weer te koop. Dan spaar ik liever door voor een echte. Maar niet geschoten, altijd mis haha. Paard heeft sowieso wel een moeilijk hoeft qua hoofdstellen hoor ;) Qua lengte maat cob en qua breedte full.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 02:27

Hier zelfde probleem met hoofdstelmaten maar bij mij pony zit de full van de echte micklem perfect!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:27

Ik vind het ook vrij breed ogen dat hoofdstel Lisaapee. misschien mag de neusriem nog een gaatje lager?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:35

Solistar schreef:
Ik zag vandaag de nieuwe FRA alizee in de divoza gids. Wat ziet die er mooi uit (maar wat n prijs :()

Misschien na te maken? Idd mooi!

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:08

Ik ben op zoek naar hoofdstellen die een uitgesneden kopstuk hebben (achter de oren).
Kramer.nl heeft 'anatomische' hoofdstellen van Felix Bühler, maar op een of andere manier zijn ze niet wat ik zoek. Iemand tips?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 00:52

De BR Adlington?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:49

hoi allemaal!
Ik kan via iemand een rambo micklem multibridle 2e hands kopen. Maar is er verschil in de rambo met bijvoorbeeld 2 jaar terug en die van nu? Of is dit hetzelfde gebleven?

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:52

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 16:56

Zijn er hier mensen die een micklem multi en en Ps of sweden High jump revoution hebben (gehad) ? Ik vraag me af hoe de maatvoering is van de Ps of sweden.
Ik heb een standard horse micklem multi, de bakstukken zitten op het 3e gaatje van boven en de neus en keelriem maar op het 2e gaatje. (bitriempjes op het langst)
Van normale hoofdstellen moet ik altijd een combi maken van Cob en full. Nu wil ik misschien de Ps of sweden gaan aanschaffen maar twijfel over welke maat.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 11:52

Daphneeeej schreef:
Zijn er hier mensen die een micklem multi en en Ps of sweden High jump revoution hebben (gehad) ? Ik vraag me af hoe de maatvoering is van de Ps of sweden.
Ik heb een standard horse micklem multi, de bakstukken zitten op het 3e gaatje van boven en de neus en keelriem maar op het 2e gaatje. (bitriempjes op het langst)
Van normale hoofdstellen moet ik altijd een combi maken van Cob en full. Nu wil ik misschien de Ps of sweden gaan aanschaffen maar twijfel over welke maat.

Ik heb beide hoofdstellen :)
Mijn paard heeft altijd maat cob, ook van de micklem, en ook van de PS, dus de maten komen wel redelijk overeen.
De PS is ook heel ruim verstelbaar, alleen vond ik de ´sperriem´ een beetje vaag.. Mijn paard heeft een heel smal bekkie, maar de sperriem kreeg ik amper in het eerste gaatje, en de neusriem moesten 3 gaten bij :+ dus die verhouding klopt niet helemaal volgens mij.
Bakstukken zouden bij mijn cob ook wel naar full versteld kunnen worden, alleen denk ik niet dat de sperriem en neusriem dan nog dicht kunnen bij een paard met een 'normaal' full hoofd.

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:32

Hoe vinden jullie het hoofdstel liggen zo? Ik heb dit hoofdstel 3 weken te leen. Kan ik lekker uitgebreid testen :D
Afbeelding

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:50

Ik heb het idee dat je neusriem 1 gaatje hoger mag. En is je bit nou zoveel te groot?

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:51

Wendy1989 schreef:
Ik heb het idee dat je neusriem 1 gaatje hoger mag. En is je bit nou zoveel te groot?

Oke ga ik dat morgen doen! Nee bit past prima. Ik had meneer vast aan 1 teugel omdat hij niet stil wou staan :'). Het bit trok dus ietsjes door de mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:54

Ik vind de neusriem zo wel fijn zitten :) maar mijn paard vind hem lager ook fijner dan hoger.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:04

Ik vind hem zo op zicht perfect zittten, 1 hoger dan gaat hij denk ik tegen jukbeen zitten, 1 lager dan komt de neusriem op zwevend neusbotje. (alleen de D ring zit niet goed, zit een kwartslag gedraaid. platte deel moet naar boven in het leertje zitten)

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:45

Ik denk ook dat de neusriem zo juist goed zit. Het bit lijkt wel iets te groot/te hangen.

xsjoukjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 08:21

Bedankt allemaal. Ik zal het hoofdstel toch voornamelijk bitloos gebruiken :).

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 19:09

Vanmiddag even naar Divoza geweest voor een Rambo Micklem Competition (kortingsbonnen). Echter hadden ze de zwarte variant niet meer in een full op voorraad. Uiteindelijk online besteld bij Epplejeck (wel op voorraad en goedkoper!) Kan niet wachten tot hij binnen is en ben erg benieuwd hoe mijn paard hier op gaat reageren! Ik merk dat normale hoofdstellen echt niet lekker zitten bij hem en het hem echt in de weg zit.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:23

Nou ik ben helemaal om! Ik heb vorige week de micklem competition gekocht bij de paardendrogist in de aanbieding. Mn pony loopt er echt super fijn en ontspannen op!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:55

Bijzonder is dat hé marloes. Mijn pony komt weinig tot niet meer tegen de hand sinds ik met dit hoofdstel rijd en lijkt ook een veel betere drang naar voren te hebben kwa impuls.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 13:51

Inmiddels 2 keer gereden met mijn Rambo Micklem mulitbridle en wauw wat een verschil!! Paard is een stuk rustiger in zijn hoofdhouding en reageert ook beter op de hulpen. De eerste merkte ik nog wel dat hij erg op het bit aan het kauwen was.. de 2e keer was dit een stuk minder. Ik heb nog niet met de bit clips gereden maar wil dit wel eens uittesten wie heeft hier positieve ervaringen mee?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:42

Ik zelf vind de bitclips niet echt prettig.. Die van mij ging erg hangen. Heb hier gelezen dat veel meer mensen dat probleem hebben!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:35

Ik heb 2x de bitclips geprobeerd maar beide keren halverwege het rijden ervan af gehaald. Mijn pony ging ook hangen hierin en was niet meer zo fijn te sturen wat zonder de bitclips allemaal geen probleem is.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:41

ik heb er wel positieve ervaring mee maar het moet wel bij het bit passen. Mijn paard loopt er prima mee, maar die is ook heel fijn bitloos zonder zwaar te worden.