[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:00

oehhhh nice, echt een mooi zadel om te zien, heb je het zadel al wel getest? of is dit echt om te proberen?

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 00:28

siskeh schreef:
oehhhh nice, echt een mooi zadel om te zien, heb je het zadel al wel getest? of is dit echt om te proberen?

Eigenlijk een beetje op de gok gekocht want ik had er nog nooit 1 geprobeerd, maar ik heb er nu 2x op gezeten en ik ben er erg blij mee! Wel goed ingelezen en wordt vaak voor bredere korte paarden gebruikt en laat ik nou een tinker hebben :D

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:08

Wow gaaf Ricojoreen!

Ik ben ook op zoek naar een tweedehands Tudor zwart 17 inch. Heb je nog tips waar te zoeken?

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:09

Juniores schreef:
Wow gaaf Ricojoreen!

Ik ben ook op zoek naar een tweedehands Tudor zwart 17 inch. Heb je nog tips waar te zoeken?

Je kunt op marktplaats 'tudor' opslaan als zoekopdracht als je bent ingelogd, dat krijg je een melding als er iets nieuw op komt! En veel geduld hebben (en een beetje geluk), want je komt ze niet vaak tegen, ik heb ook 2 jaar geduld moeten hebben :+
Op Facebook komen ze ook wel eens voorbij, succes met de zoektocht, hij is het wel waard! :D

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 11:46

Wow 2 jaar! Haha ik dacht dat ik veel geduld had maar dat is mij toch net wat te gek denk ik :+

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:01

Haha, tussendoor prima rondgehobbeld met mijn wintec/ghost en barebackpad :P
Maar ik zocht ook een bruine 18 inch, denk dat 17 inch misschien wel makkelijker te vinden is, je zou een oproepje kunnen plaatsen in de de boomloos verkoopgroep op Facebook :D

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:18

Kent iemand een goede partij die mijn boomloze zadel kan nakijken in combinatie met mijn paard? Er lijken maar weinig beschikbaar te zijn in mijn regio (Gelderland) en zou het toch jammer vinden als ik mijn boomloze zadel moet verkopen omdat er niemand is die het kan controleren :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:19

Zit Kifra niet in jou omgeving? Zij zit in Arnhem/Driel meende ik.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:21

siskeh schreef:

Ja maar die komt niet op mijn stal helaas.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:47

Paula Kievits van Free Horse Passervice heeft regelmatig routes door het hele land. Routes staan op haar website. Ze zit in het zuiden maar komt donderdag naar Noord-Holland, dus op die route heb ik een plaatsje geboekt.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 12:48

miereneter schreef:
Paula Kievits van Free Horse Passervice heeft regelmatig routes door het hele land. Routes staan op haar website. Ze zit in het zuiden maar komt donderdag naar Noord-Holland, dus op die route heb ik een plaatsje geboekt.

Dank je wel voor de tip! Ik ga eens kijken.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:00

Britt1 schreef:
siskeh schreef:

Ja maar die komt niet op mijn stal helaas.

Oh wat apart. Is er dan iets bijzonders met jouw stal waarom ze niet komt? Ik wilde haar ook aanraden. Ze komt bij mij al jaren.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:39

Ja ik zou ook Kifra voorstellen.. kan ze niet net iets buiten jouw stal bijvoorbeeld langskomen? Misschien op een neutraal terrein ofzo?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:44

Sure_lee schreef:
Oh wat apart. Is er dan iets bijzonders met jouw stal waarom ze niet komt? Ik wilde haar ook aanraden. Ze komt bij mij al jaren.

Dat vroeg ik me ook af. Ze zei dat ze met het management bij ons geen zadels kan aanmeten. Teveel paarden gezien die het er niet goed deden en wisselden in gewicht etc. Mijn paard gaat echter wel heel goed, dus ik vind het eenzijdige beleid nogal jammer. Zit nu wel met een boomloos zadel opgescheept voor mijn gevoel omdat ik niemand kan vinden. :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:46

Oh dat is wel balen zeg... staat ze er ook niet voor open met jouw uitleg...?

Het zal momenteel ook wel lastig zijn qua zadelpassen...Ella is (als het goed is tijdelijk) gestopt en Fenne staat op het punt om mamma te worden. Dan ga je ook niet meer volle bak op pad om zadels te passen :(:)

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:47

pmarena schreef:
Oh dat is wel balen zeg... staat ze er ook niet voor open met jouw uitleg...?

Het zal momenteel ook wel lastig zijn qua zadelpassen...Ella is (als het goed is tijdelijk) gestopt en Fenne staat op het punt om mamma te worden. Dan ga je ook niet meer volle bak op pad om zadels te passen :(:)

Nee superjammer! Voel niet echt de behoefte om haar over te halen eerlijk gezegd. Het bericht was duidelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:48

En Suzanne van BuitenZinnig....? Ik weet niet of zij toevallig een route in de buurt heeft binnenkort...?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:50

En Skyriding heb je ook nog, misschien dat die ook landelijk opereert?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 13:53

Britt1 schreef:
Kent iemand een goede partij die mijn boomloze zadel kan nakijken in combinatie met mijn paard? Er lijken maar weinig beschikbaar te zijn in mijn regio (Gelderland) en zou het toch jammer vinden als ik mijn boomloze zadel moet verkopen omdat er niemand is die het kan controleren :)

Je kunt Boomloos in Balans eens benaderen. Die is heel actief op facebook en zit in de regio Noord-Limburg/Gelderland/Zuid-Noord-Brabant.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 06:55

Britt1 schreef:
Sure_lee schreef:

Dat vroeg ik me ook af. Ze zei dat ze met het management bij ons geen zadels kan aanmeten. Teveel paarden gezien die het er niet goed deden en wisselden in gewicht etc. Mijn paard gaat echter wel heel goed, dus ik vind het eenzijdige beleid nogal jammer. Zit nu wel met een boomloos zadel opgescheept voor mijn gevoel omdat ik niemand kan vinden. :(

Ik denk te weten waar je staat en tja de stal staat gewoon erg slecht bekend in de regio. Vooral qua voerbeleid en paarden die extreem bijgevoerd moeten worden om op gewicht te blijven. Dus snap haar redenatie wel enigszins. Dat die van jou het er goed doet is meer uitzondering dan regel :) maar goed daar ben jij dan natuurlijk niet mee geholpen… hoop dat je iemand kan vinden!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 07:54

pmarena schreef:
En Suzanne van BuitenZinnig....? Ik weet niet of zij toevallig een route in de buurt heeft binnenkort...?

Ik kan altijd een route maken, maar ik weet niet wat voor zadel Britt heeft?

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:26

Buitenzinnig schreef:
pmarena schreef:

Ik wilde je al een mail sturen (en zal dat alsnog doen)! Heb zelf een Barefoot Wellington.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:20

Britt1 schreef:
Buitenzinnig schreef:

Ik wilde je al een mail sturen (en zal dat alsnog doen)! Heb zelf een Barefoot Wellington.

Oei…. Zij neemt altijd knappe ghost zadels mee hoor! Zodra je daar eens op gezeten hebt ben je om! :D

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 16:38

Hannanas schreef:
Oei…. Zij neemt altijd knappe ghost zadels mee hoor! Zodra je daar eens op gezeten hebt ben je om! :D

Mooi, maar niks voor mij verwacht ik eigenlijk. Zoek toch wel een beetje een dressuurzit met kniewrong enzo O:)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:05

Ik zocht juist geen dressuurzadel maar heb er toch echt 1. :+ Nog van Ghost ook. Het is de Lipica.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding