[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:03

Zat net aan jou te denken, da's toevallig :D

Ben ook benieuwd naar je schaapje, leuk !

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:59

Francis schreef:
Oh, dat is al positief en dat kan dan ook wel weer heel simpel aangepast worden naar een vaste Y-rigging (kwestie van loshalen aan 1 kant en een gesp er tussen zodat je zelf kunt bepalen hoe lang de voorste en achterste zwarte riem zijn. Voor kort + achter lang = singel verder naar voren.
En de beugelbevestiging, waar zit die bij de Florac ongeveer? Want bij de quilty lijkt hij toch wat stoelzit te veroorzaken... Ik zou 'm graag recht onder het zwaartepunt van 't zadel hebben.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de singel als je hem helemaal naar voren trekt en dan aansingelt heel netjes vooraan blijft liggen. Daar hoef je dus niets voor te veranderen. Ik test de ghost momenteel op mijn dikbuik pony met singelplek erg ver naar voren en dat ligt prima.

Uitgebreider verslag volgt nog wel hoor, maar heb even andere dingen te doen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:02

Oh super Viola, dat klinkt al hoopgevend. Ik had 't sowieso wel eerst uitgetest hoor, sta al op de wachtlijst om de Florac te testen. Ik ben benieuwd naar de rest van jouw verslag.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:24

Shirley schreef:
Zat net aan jou te denken, da's toevallig :D

Ben ook benieuwd naar je schaapje, leuk !

Ik heb hem er zojuist op gepuzzeld. Nog niet uitgeprobeerd, het regent :( Was nog een hele kunst om die oude los te krijgen, die vetertjes zaten behoorlijk vast. Ik maak ze ook nooit los, met invetten enzo werk ik er gewoon omheen. Afijn, hij zit erop, en hij past zelfs nog aardig. Dat was nog een twijfelgeval aangezien ik een maat 1 zadel heb en een maat 2 seatsaver :') Maar hij steekt alleen aan de achterkant een stukje uit, verder zit ie prima. Er volgt spoedig een foto :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:48

2a54z6e45r6r schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Iemand die weet waar ik als Belg een Arizona maat 0 kan testen?

Niemand?

Vraag me af of de maat 0 wel beschikbaar is als testzadel zo wie zo. ;)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:51

thirzanaomi schreef:
Ik ga in een spreidzit zitten in de cheyenne. Heb het sowieso al wel een beetje in elk zadel maar in de cheyenne meer.
Toch best raar omdat er geen wrongen op zitten.
Moet ik iets veranderen aan de beugelophanging of de lengte van mn beugels?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:46

Het is bij de Ghost vanaf nu mogelijk om een DUBBELE beugelophanging te bestellen. In de praktijk werd er niet zo veel veranderd aan de plek, dus we gaan er van uit dat 2 opties om uit te kiezen, voldoende zal zijn.

Zoals Viola al aangaf, werkt de "Sliding V" prima - als je hem op zijn plek hebt, blijft hij zo liggen

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:57

Marcella schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Iemand die weet waar ik als Belg een Arizona maat 0 kan testen?

Vraag me af of de maat 0 wel beschikbaar is als testzadel zo wie zo. ;)

Jup! bij Mzm geestig, maar die hebben geen telefoon blijkbaar :/

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:00

Ah, nog meer positieve berichten dus, V-ophanging die blijft zitten en dubbele beugelophanging (die dan hopelijk ook ver genoeg naar achteren ligt). Klinkt steeds positiever. Als ik er dan ook nog op kan blijven zitten zou dat helemaal perfect zijn (ik blijf het zo op 't oog een eng klein ding vinden na tig jaar westernzadels onder m'n kont gehad te hebben).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:07

2a54z6e45r6r schreef:

Als je het contact formulier ingevuld heb even geduld hebben tot je reactie terug krijg. ;)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:50

Marcella schreef:
2a54z6e45r6r schreef:

Als je het contact formulier ingevuld heb even geduld hebben tot je reactie terug krijg. ;)

heb gewoon gemaild, maakt dat een verschil?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:02

Nee vast niet, maar zou dan gewoon even geduld hebben tot je reactie terug krijg.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 10:46

Ik lees zo hier en daar op dit topic wel eens berichten van mensen die bitloos rijden. Ik overweeg een kaptoom aan te schaffen zodat ik daarmee kan longeren en bitloos kan rijden als afwisseling. Ik heb een losse neusriem/kaptoom gezien van Barefoot die je aan je eigen hoofdstel vastmaakt, heeft iemand daar ervaring mee. Mag ook via pb als het problemen oplevert op dit forum.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:43

Ik krijg er heel veel enthousiaste reacties op, maar zelf lijkt het me helemaal niks om ermee te rijden.... maar dat komt ook omdat ik niets van zijdelings bevestigde teugels moet hebben, een side-pull vind ik ook 3x niks :P

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 11:58

is er nog iemand die belang heeft bij de rossner c singel in het bruin, 65 cm?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:32

pmarena schreef:
Ik krijg er heel veel enthousiaste reacties op, maar zelf lijkt het me helemaal niks om ermee te rijden.... maar dat komt ook omdat ik niets van zijdelings bevestigde teugels moet hebben, een side-pull vind ik ook 3x niks :P

Ik heb in het verleden met een bloemhackamore gereden dat ging niet geweldig en die heb ik vlot weer verkocht. Ik werk ook wel eens aan de hand met een gewoon halster en dat valt niet tegen. Een sidepull zou daarom ook best kunnen werken denk ik maar dan mis ik de bevestiging voor het longeren.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:13

Mijn zusje heeft voor onze Bonnie de Rambo micklem multi bridle, zowel bitloos als met bit een erg fijn hoofdstel. Het is dat ze zo vies duur zijn.. (nu met stickerkorting bij de agradi wel iets aantrekkelijker)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 13:15

draaakje schreef:
Mijn zusje heeft voor onze Bonnie de Rambo micklem multi bridle, zowel bitloos als met bit een erg fijn hoofdstel. Het is dat ze zo vies duur zijn.. (nu met stickerkorting bij de agradi wel iets aantrekkelijker)

Jep, deze heb ik idd ook. Heb een nieuwe 2e hands gekocht :D Overigens nog niet met bit gebruikt.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 14:02

Ik heb ook een micklem multi, ben er echt super blij mee.
Maar die barefoot neusriem ziet er ook goed uit. Mooi dik onderlegd en lijkt me ook een stevige bevestiging, denk niet dat ie snel schuift.
Misschien gewoon proberen voor die prijs?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:20

Aan welke kant moet de hele zachte inlage in de grandeur pads?
Ik bedoel niet de inlages zelf maar de inlage vormige zachte spu'.
Heb net pu inlages besteld want heb nu een zadel met vps, en vroeg me dat af :)
Groetjes

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 16:22

Ik kan om te proberen een losse kaptoomneusriem lenen van een vriendin. Als dit werkt dan zal ik zeker die losse neusriem van Bf kopen, naast dat ik het erg mooi vind lijkt het mij een fijne variant. Ik had de neus al opgemeten omdat er een aanbieding is op de zwarte full. Helaas heeft ze niet zo'n grote neusomtrek en zal ze met krap 60 cm net in de cob passen.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:10

Sorry dat ik even kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje :)
Sinds november heb ik voor mijn shetlander een Barefoot Cheyenne.
Ze loopt er goed mee en ik weet dat het zadel aan de grote kant is, maar onlangs kreeg ik de opmerking dat het te groot is.
Nu is mijn vraag, vinden jullie het te groot?
Ik heb ook nog extra inlages, omdat mijn shet overbouwd is maar ik heb nog altijd geen manier gevonden om ze te bevestigen zonder echt te gaan stapelen of de pad kapot te maken.
Hier een foto, de bovenste foto's zijn zonder extra inlagen, de anderen met :)
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:53

Ik vind hem wel erg aan de maat inderdaad... een Pinokkio zadeltje of iets dergelijks dat echt een maatje kleiner is, zal er beter op staan :j
Maar als er dan een ruitertje op rijdt die daar te groot voor is, dan zal dit wat grotere zadeltje comfortabeler zijn voor het beestje :) Op de 2 onderste foto ligt hij wel erg hoog boven de rug :=

Zo, heb net even flink staan rausen in de opslag :j

Heb een Barrydale maat 1 uitgepakt die helemaal van zwart Softleder is gemaakt... ik ben zelf meer van bruintinten maar zo is Softleder in geheel zwart zonder die grijze stukken is hij toch ook wel heel erg stoer eigenlijk! Ik ben wel benieuwd of deze nieuwe uitvoering een beetje in de smaak gaat vallen, he er nog geen enkele vraag naar gekregen :P

Ben ook benieuwd wanneer die rare zadels geleverd gaan worden die ik als testzadel in wil gaan zetten, op zich zouden ze deze maand komen dus het kan zomaar ineens zover zijn. Ben erg benieuwd hoe ze geworden zijn zo met die verplaatsbare cantle maar vooral met de verschillende kleuren / afwerking rechts en links... hoop dat het er een beetje uitziet :=

Ik heb er ook een normale London en een Arizona maat 1 bij besteld, met verplaatsbare cantle zodat ik wat op voorraad heb liggen voor de mensen met korte paardjes die niet langer dan een maat 1 zadel kunnen hebben, terwijl ze zelf voor benen / billen toch nèt wat meer ruimte nodig hebben.

De London is al verkocht maar dan heb ik tenminste de Arizona nog om snel iemand mee te kunnen helpen +:)+

Ik vind het wel jammer dat de zadels zo'n stuk duurder worden met die klittenband-cantle...had gehoopt dat het voor een paar tientjes gedaan zou kunnen worden die aanpassing maar ze rekenen het echt als een speciale order net zoals de myBarefoots enzo....

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 18:27

Ik was op een gegeven moment uitgekeken op mijn zwart-grijze Barrydale en had graag een effen donkere gewild!! Lijkt mij dat je die snel kwijt bent PMarena!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 19:34

Mij lijkt in principe een geheel zwarte ook interessanter om te kopen dan een zwart-grijze :j

Ik ben wel benieuwd, zit te twijfelen of ik de geheel zwarte op voorraad zal gaan houden i.p.v. de zwart-grijze.... maarja het kan ook best zijn dat mensen die voor zwart gaan, dat zwart-grijs toch ook wel stoer vinden ofzo :)

Ik wil eigenlijk niet alle 6 de modellen Barrydale op voorraad houden :=

Maar misschien bestelden mensen tot nu toe de zwart-grijze omdat de website aangaf dat de geheel zwarte Softleder niet op voorraad lag, en die zwart-grijze wel.... dus toch maar 1 op voorraad gelegd om eens te kijken of dat nog scheelt :P

Probleem is een beetje dat Barefoot tegenwoordig zo veel spullen heeft...kan niet al teveel van alles op voorraad gaan houden, dat wordt een te grote investering en neemt teveel ruimte in beslag.

Bepaalde artikelen gaan soms toch al ineens zo hard dat er geen pijl op te trekken valt, zo heb je een jaar lang dat je misschien maar 1 of 2 stuks per kwartaal van een artikel koopt, en zo verkoop je er ineens 4 per week :=