voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:30

@Pmarena: Op de site kan ik niet rechts klikken op de foto of het "meer info" knopje bij een product om de extra info te openen in een nieuw tabblad.
Kan dat misschien anders, soms is het namelijk heel handig om in meerdere tabbladen de producten "naast elkaar" te kunnen houden om te vergelijken :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:19

oh, jammer dat die dressage one er al af is, had het graag nog even op foto gezien (was precies even te laat) :o

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:25

pmarena schreef:
Wat een geschuif met Barefoots in het topic

Ik kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen om mijn Barefoot te verkopen. Heb nog nooit zo'n fijn zadel gehad dat zo lekker zit en mooi op mijn paard ligt. Ik twijfel dus hééééél erg :)
Maar ja, aan de andere kant zou ik dus graag een Christ Bareback pad willen hebben, want die lijken me ook heel fijn.
Luxeproblemen.... ^)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 23:58

ik ben blij met je blauwe pad Tjelly had trouwens graag je barefoot overgekocht, maar ja heb net 1 van pfiff gekocht :P

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:00

Hij staat vast ook prachtig onder je Pfiff :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:04

effe heel erg offtopic: Tjelley, ik krijg honger van je avatar!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:07

Duhelo schreef:
effe heel erg offtopic: Tjelley, ik krijg honger van je avatar!

haha ja ik ook!

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:08

Daar heb ik zelf ook last van! Het is een goede training voor me en voorkomt dat ik bij ieder "M" die ik zie van de snelweg afschiet :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 00:30

haha ik hou niet van mc donalds :P

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 11:44

Ik duik ook even het topic binnen. Ik rijd sinds een paar weken met een halfpad met schaap en memory foam erin van grandeur. Deze ligt onder mijn drytex cheyenne en bevalt erg goed. Zadel schuift niet bij het opstappen en de ruggengraad ligt voor mijn gevoel iets vrijer. Mijn pony heeft dan ook een hoge schoft en iets opliggende ruggengraad.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:19

Puchje schreef:
Ooh, pmarena, ik ben verliefd!
Wat is de boommaat van het breedste kopijzer? Mijn tinkie zit nu op 32 ongeveer

Wellicht over het hoofd gezien :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:18

Ik durf de maat niet precies te zeggen, maar het zadel is in principe ook alweer verkocht dus hij is niet meer beschikbaar :o

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:40

Gaat snel met de boomloos zadels :D
ik was meteen verkocht toen ik mijn cheyenne kocht :D nooit meer anders voor mij

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:03

Boomloze zadels :P

Zo, en de laatste Stella's zijn zojuist ook besproken, die zijn nu weer helemaal op, dus ook uit het assortiment.
Nu die opruimingsartikelen nog, lekker hoor, even de bezem door de voorraad *\o/*

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:44

Ja die stella's... Fijna zadels.. Laat ik er nou net nog een te koop hebben voor iemand die net te laat is.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:45

Ik snap ook niet waarom de stella's niet zo goed lopen, heb zelf ook flink getwijfeld tussen stelle/cherokee, maar blijkbaar ben ik niet de enige die dan toch voor de cherokee kiest...

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:47

Ik heb ze allebij, maar kan niet zeggen welke nou fijner is.. Maar om ze nou alle 2 te houden.. Mijn fries heeft namelijk ook een London, en de Stella was voor mijn fjord die nu verkocht is..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 15:57

Ik weet het ook niet, ene moment zijn ze niet aan te slepen, andere moment blijf je met de laatste maar zitten. Nu ze op zijn ga ik ongetwijfeld ineens weer allerlei smekende mailtjes krijgen of ik toch niet nog zo'n zadeltje kan leveren, zo gaat het altijd :P

Net als met de maat 3 Arizona die ik al een eeuw te koop heb staan....zal je ook zien dat zodra hij weg is, er nog iemand zich meldt die hem enorm graag had willen hebben :P

Maar ik ben al met al daarom ook wel een beetje special-moe momenteel hoor. Is toch een vracht geld die ik daar aan uitgeef bovenop het inmiddels echt aanzienlijke Barefoot-assortiment dat ik ook al op voorraad hou. En bij de meeste specials blijf ik leuren met de laatste exemplaren en blijven die dan maar liggen...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:08

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:12

De pommels en forken zijn in de loop der jaren meerdere keren aangepast, dus het is altijd een gok met een oudere pommel en / of ouder zadel...of het past.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:14

pmarena schreef:
De pommels en forken zijn in de loop der jaren meerdere keren aangepast, dus het is altijd een gok met een oudere pommel en / of ouder zadel...of het past.

Hmm dan houdt jouw pommel op voor mij, Tjelley. }:0 Zoek juist de nieuwe maat (of oude maat s)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:26

pmarena schreef:
Ik weet het ook niet, ene moment zijn ze niet aan te slepen, andere moment blijf je met de laatste maar zitten. Nu ze op zijn ga ik ongetwijfeld ineens weer allerlei smekende mailtjes krijgen of ik toch niet nog zo'n zadeltje kan leveren, zo gaat het altijd :P

Als je zo een mailtje krijgt, wil je die mensen dan doorverwijzen naar mij? Die van mij is amper gebruikt en ik vraag 300 euro..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:34

Ik geef eigenlijk altijd Bokt en Marktplaats enzo als tips :)

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:56

pmarena: zoals de Look-Like Dressage One is ook maar 1-malig? of zijn er andere barefoot verkopers die er ook toevalig nog 1 hebben of komt dit model nog op de markt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:44

Barefoot heeft er zelf nog wel wat liggen volgens mij, maar die zullen wel wat duurder zijn.

Deze zijn al 2 jaar geleden gemaakt maar omdat ze het ontwerp nog wat willen verbeteren is hij nog niet op de markt gekomen. Ik denk dat de meeste importeurs ook niet eens weten dat hij bestaat, hij is nooit officieel gepresenteerd. Ik had er zelf 2 om te testen voordat ze op de markt gebracht zouden worden. Zijn de wederverkopers langs gegaan maar die hebben eigenlijk allemaal wat bredere paardjes, en ik hier zelf ook, en daarop bleek hij dus nog niet goed genoeg te werken. Barefoot zelf had wel goede resultaten op sportpaarden.

Natasja van Barefoot België was ook niet bijster enthousiast volgens mij. Ik denk dat ze door onze terughoudendheid toen weer rond de tekentafel zijn gaan zitten maar het laatste dat ik er van gehoord heb een paar maanden geleden is dat het nog niet erg lukte om betere sample-modellen uit de ontwerp / productie te krijgen. Gewoon een soort 2e Startrekk op de markt brengen is ook een beetje nutteloos natuurlijk. De Sevilla is ook niet bepaald een doorslaand succes, die maken ze alleen nog op bestelling.

Ik vind het eerlijk gezegd niet erg dat hij niet erg van de grond komt, heb liever dat ze hun aandacht besteden aan "echte" Barefoots: die zijn gewoon veel breder inzetbaar. Ik zit zelf ook niet echt te wachten op al die ellende die je met de stuggere boomloosjes hebt :o

Maargoed, in Nederland weet ik 99% zeker dat dit de enige is. De andere die ik had heb ik na een tijd teruggestuurd en dat is ook al zeker een jaar geleden, en ik dacht dat België ook teruggestuurd had.

Toen ik aan de bazin van Barefoot vroeg of het okee was om deze ene op de site te zetten omdat ik er zachtjes aan wel een keer vanaf wilde, vond ze dat okee en vertelde wel dat ze er eventueel nog het 1 en ander van had liggen.

Maar omdat ik van deze uit mijn eigen opslag af wilde heb ik hem voor maar 600 euro er op gezet, en daar leg ik dan geld op toe dus mocht iemand nu heel graag nog zo'n zadel willen dan zal het waarschijnlijk wel iets duurder dan dat zijn, tenzij Barefoot ze ook voor wat minder wil leveren natuurlijk. Ik hoef er niet op te verdienen bij zo'n opruiming, maar iets speciaal bestellen om er op toe te leggen dat gaat me ook weer net wat te ver :P

Maar ik ga sowieso niet zo'n nieuw zadel bij Barefoot bestellen als ik niet zeker weet dat ik hem ook verkoop, want anders ligt er als ik pech heb gewoon weer een andere hier in de opslag in de weg en dat is niet de bedoeling natuurlijk :P

Sowieso eerst maar eens afwachten of deze niet weer terug komt binnen de retour-termijn :)