Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:45

Ik ben nog op zoek naar originele frontriemen in de maat standard horse. In bruin en zwart. Dus als iemand zijn originele frontriem niet gebruikt en weg wil doen, let me know!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:46

Ik heb er wel 1!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:51

Hier ook nog op zoek naar een bruine small horse frontriem

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:12

Jaime_ schreef:
Ik ben nog op zoek naar originele frontriemen in de maat standard horse. In bruin en zwart. Dus als iemand zijn originele frontriem niet gebruikt en weg wil doen, let me know!

Ik heb ook 1 zwarte! Helemaal nieuw.
Eventueel ook een extra full frontriem nieuw.

Kheb trouwens een mooie bling bling zwart/wit 39,5cm die ook op een micklem past (nieuw)

Stuur me maar PB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:33

ik zoek een nieuwe voor op mijn micklem, iemand aanraders van een merk wat goed past(qua lusje)
zwart en niet veel poespas,kleine bling oid mag.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:14

Even foto's spammen.
Afbeelding
Afbeelding

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:18

Anoniem schreef:
ik zoek een nieuwe voor op mijn micklem, iemand aanraders van een merk wat goed past(qua lusje)
zwart en niet veel poespas,kleine bling oid mag.

Ik heb een frontriem van bayon six op mijn hoofdstel. Hun maken de frontriemen op maat en dus ook de lussen. Verder is de frontriem naar eigen wens te maken veel bling of geen alles kan

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:00

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:33

Ik heb nog een bruine frontriem small horse van een multi die ik niet gebruik.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:19

Hmm nu een paar dagen met dit hoofdstel gereden en vandaag had mijn pony opeens haar tong over het bit gegooid wat mij echt nog nooit eerder gebeurt is of opgevallen. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is het hoofdstel niet prettig voor haar? Of is de mond nu minder "dicht gesnoerd" waardoor ze die ruimte heeft en eerste met de gecombineerde neusriem het probleem heeft verbloemt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:51

Ik denk het laatste.
Gebruik je de bitklipjes ook?

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:58

De bit clipjes heb ik 1x gebruikt vond haar hier erg in hangen en had het idee dat ze dit niet prettig vond

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:27

Ik dacht hier weleens gelezen te hebben van meer gebruikers die last hadden van gebogen pinnetjes bij de gespen?

Ik wou het hoofdstel (Micklem Multi) vandaag verstellen en toen kwam ik erachter dat ook bij mij de pinnen van de gespen flink verbogen zijn. Echt idioot voor zo'n duur hoofdstel.
Zijn de mensen die ook dit probleem hadden tot een oplossing gekomen met de verkopende partij? (die van mij komt btw van de Agradi). Of hebben mensen ze zelf terug recht gebogen? En gaan ze dan niet kapot? Metaal wordt dan toch slap? En buigen ze dan niet binnen de kortste keren weer krom?
Mooi balen!

Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 07:43

Dat komt volgens mij wel vaker voor bij de gespen

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 08:40

Had ik ook, EJ heeft hem recht gezet.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 09:16

Wendy1989 schreef:
Hmm nu een paar dagen met dit hoofdstel gereden en vandaag had mijn pony opeens haar tong over het bit gegooid wat mij echt nog nooit eerder gebeurt is of opgevallen. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is het hoofdstel niet prettig voor haar? Of is de mond nu minder "dicht gesnoerd" waardoor ze die ruimte heeft en eerste met de gecombineerde neusriem het probleem heeft verbloemt?

Ik weet bijna zeker dat het is wat je als laatste noemt. Het hoofdstel is wel goed afgesteld? Mijne hing na een week namelijk ook al te los en heb alles een gaatje strakker moeten zetten omdat het leer wat uitrekt. Daardoor hing het bit ook te los in de mond.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:41

Ik zag vandaag de nieuwe FRA alizee in de divoza gids. Wat ziet die er mooi uit (maar wat n prijs :()

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:10

Sinds deze week mijn Micklem op mijn nieuwe paardje gebruikt... voel ik gisteren een korstje daar waar het kinriempje zit... als ik dat goed zeg... ik bedoel het riempje waar je je neusriem mee vast maakt ....

Er zat echt een soort van sneetje.... dus nu dacht ik... misschien kan ik hier een bontje tussen doen ....

mensen die hier ervaring mee hebben misschien....

Alvast bedankt!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:32

Jaime_ schreef:
Ik dacht hier weleens gelezen te hebben van meer gebruikers die last hadden van gebogen pinnetjes bij de gespen?

Ik wou het hoofdstel (Micklem Multi) vandaag verstellen en toen kwam ik erachter dat ook bij mij de pinnen van de gespen flink verbogen zijn. Echt idioot voor zo'n duur hoofdstel.
Zijn de mensen die ook dit probleem hadden tot een oplossing gekomen met de verkopende partij? (die van mij komt btw van de Agradi). Of hebben mensen ze zelf terug recht gebogen? En gaan ze dan niet kapot? Metaal wordt dan toch slap? En buigen ze dan niet binnen de kortste keren weer krom?
Mooi balen!

[ [url=m/Zq1T1X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2GihvM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had hetzelfde probleem, tot 2 maal aan toe. Beide keren heb ik ze zelf weer terug gebogen omdat ik het hoofdstel wel nodig was, na de laatste keer heb ik de frontriem eraf gelaten en sindsdien gebeurd het niet meer. Ik denk dat door de druk van een net wat te krappe frontriem er genoeg druk op de pinnen kwam waardoor ze verbogen. Je zou kunnen kijken of dat het probleem is inderdaad. Terugbuigen gaan ze niet direct stuk van, al ga ik bij de volgende keer wel terug naar de winkel, omdat 3x terug buigen mij ook teveel lijkt.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:34

Bedankt voor je reactie! Bij mij is de frontriem eerder iets te ruim dan te krap. Dus daar kan het niet aan liggen, enige dat ik me kan bedenken is dat het komt doordat ik longeer aan het ringetje op de neus, dan komt er soms weleens wat druk op te staan. Maar daar zou het gewoon tegen moeten kunnen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:39

Dat zou inderdaad ook kunnen, ik longeer niet zoveel op het moment. Ik vraag mij trouwens af of het alleen gebeurd bij de 'koperen' gespjes en niet de 'zilveren'. Het valt mij namelijk op dat we beiden de koperen hebben, en die zijn verbogen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 11:46

Ja ik heb met de zoekfunctie terug gezocht en ik zie het inderdaad alleen bij de koperen gespjes. Enkel de multis hebben koperen gespjes en de competition niet. Wil nou net dat de multi ook op andere manieren wordt gebruikt; als kaptoom of bitloos waarbij er toch andere druk op het hoofdstel komt dan wanneer je heb als 'gewoon' hoofdstel gebruikt, maarja Micklem zegt zelf dat het hoofdstel juist is ontwikkeld voor ook die andere dingen, hij heet niet voor niets multi. Dus daar zouden ook de gespjes tegen bestand moeten zijn.

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:53

Haihai! :) Ik zit hier al een hele tijd mee te lezen. Nu ook besloten om een micklem aan te schaffen. Ik heb hieronder wat foto's er bij gezet. Naar mijn idee mag de neusriem nog iets lager. Dit kan ook maar als ik dit doe hangt het bit veel te los. Ik heb zelfs al gaatjes bijgeprikt in dat bitriempje, die zit op het allerkortst. Iemand hier nog tips voor? Zou wel graag de neusriem nog iets lager doen. Verder past hij goed.

Vandaag voor het eerst mee gereden. Ik merkte dat ze wat meer kauwde (positief?). En na het rijden ging ze gapen. Maar met het andere hoofdstel wilde ze schuren na het rijden, nu niet. Rijden ging verder wel fijn :) Hoe vinden jullie hem zitten?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:33

Lisaapee is dit een echte micklem. Ik zou om te beginnen de keelriem losser doen. Verder zit hij vreemd. Kan alleen niet zeggen wat ik dan zie

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 00:11

Ik vind het hoofdstel ergens ook niet helemaal lekker zitten.