Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Er zijn wel een paar bokkers die er 1 hebben gehad, kun je bvb. via deze berichten vinden
search.php?st=0&sk=t&sd=d&keywords=hm&ch=600
maralyn schreef:Ik heb even een mopper momentje.
Eerst al een verkeerdgeleverde vliegendeken.
Maat 195, dat ineens gekrompen is tot maat 145. Niet vreemd dat hij niet op mijn paard past.
Vervolgens met rijden, heb ik een wat ouder goedkoop singeltje bij het zadel gekregen, van 12 euro nieuw te krijgen. Geeft niets! Mijn vriend singelt m aan. Mijn merrie er niet mee eens, dus ik wil terug singelen.
(waar bemoeit hij zich immers mee...?) Knapt me die singel niet af?
Gelukkig was het met uitstappen.... En zat ik er niet op, anders had het raar kunnen gaan met mijn rillige merrie.
Ninx schreef:Ik heb momenteel een heather moffet zadel te leen voor mijn IJslander.
Mooi vlak...
Zit prettig, ik voel me erg stabiel in en heb het idee dat ik de beweging goed kan volgen. Echt BOVEN de beweging zit, terwijl ik in andere zadels nog wel eens het gevoel heb dat ik 'na' de beweging kom. Misschien omdat je stiekem dan toch meer in stoelzit zit?
Punt is dat ik er maar weinig over kan vinden? Ik heb geen idee of ik aanvullende pads nodig hebt?
Ik lees ergens wel op een UK forum dat je een 'fitter' erbij moet hebben, maar ik koop dit zadel eventueel tweedehands via een particulier.
De ruimte tussen de kussens is zeer minimaal.
Zijn er mensen die meer van dit zadel weten? Een idee hebben hoe ik aan meer info kom?
Macho1996 schreef:Hallo,
Hierbij mijn eerste deelname aan het bokt forum. Ik ben op zoek naar een barefoot barrydale, maar ik heb nog een vraagje.. ik lees verschillende berichten over de barrydale wbt de kniewrongen. Ik lees dat sommigen het weinig steun vinden. Is dat minder dan bij een Londen?
En welke pad hebben jullie eronder? In Duitsland worden de tweedehands zadels bijna allemaal aangeboden met physiopad en in Nederland wordt bjj de webshop aangegeven dat deze pads niet altijd goed zijn.
Marcella schreef:Pluche_pluus met Hidalgo kan je een beetje zelf kijken wat je fijn vind. Of je rijd met de kussens eronder en kan dan gewone dekjes gebruiken of je rij zonder kussen eronder en je gebruik een goede pad eronder.
Buitenzinnig schreef:Bedankt voor je uitgebreide antwoord pmarena!
De beugelophanging kan nu niet meer verplaatst worden, evenals de singelophanging.
Rij foto's komen nog, op vorige pagina wel foto's van voor en na het rijden (ongeveer 20min rijden)