Zit er echt een groot verschil tussen de nieuwe en oude kussens? Een stalgenoot heeft momenteel een testzadel met de nieuwe kussens dus ik heb ze wel langs zien komen, maar niet up close and personal zeg maar. Vraag me namelijk af of ik er verstandig aan zou doen mijn kussens om te wisselen voor de nieuwe

Vind het overigens wel jammer dat er nog zo weinig foto's van de Lipica online te vinden zijn! Gelukkig komt het testzadel ook naar mijn stalgenoot, dan hoop ik hem even te kunnen bekijken. Stiekem twijfelt mijn vriend namelijk ook over het overgaan op Ghost, maar hij kan niet in mijn Roma zitten door de positie van de wrongen. Gevalletje blauwe knieën

ze leken bij stalgenoot wel echt een stuk dikker te zijn dan mijn kussens. Is dat ook zo of vertekend dat een beetje?
. Op een westernzadel heb je meer 'voorkantel'. Ik weet niet hoe je dat noemt. Kun je in ieder geval niet naar voren schuiven). De Barokko en dit spaanse model hebben beide die voorkantel ook niet. En dat is juist wat ik aan spaanse zadels zo fijn vind. Je kan er niet zomaar af vallen. Ik heb voor mijn barock pinto een Deuber relvas met flexibele boom. Dat vind ik dus fijn. Maar dit vind ik meer op een engels zadel lijken (met spaanse verfraaiingen dan). En dat is gewoon niet mijn ding. Maar gelukkig voor een heleboel mensen wel. Dus heerlijk, zoveel keuze!