Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SSDesign schreef:Ik kom ook even binnenvallen. Lees hier regelmatig mee en rijd zelf ook boomloos op mijn verzorgpony (op een Barefoot Cheyenne Drytex). Bevalt mij primaHet zit heerlijk, behalve dat ik bijna iedere keer met ontzettende pijn in mijn enkels en knieën afstap. Dit heb ik echt nog nooit eerder gehad met paardrijden, maar ik rij ook niet meer zo vaak paard. In het begin dacht ik dus dat ik weer even moest wennen, maar na een paar maanden heb ik er nog steeds last van... Zo erg dat ik het soms wel 3 of 4 dagen lang voel, niet heel fijn.
Nu is het wel zo dat ik behoorlijk lange benen heb. Ben ruim 1.80 (met erg lange benen dus). De stijgbeugelriemen zijn 'de gewone Barefoot Drytex' riemen. Bestaan er langere stijgbeugelriemen die dit probleem eventueel op zouden kunnen lossen? Het nadeel is echter wel dat ik samen met nog 2 anderen op deze pony rij en zij zijn beide relatief klein. Steeds wisselen lijkt me niet zo'n optie.
Wie kan mij raad geven?Kan mijn theorie kloppen of zou het ook nog een andere oorzaak kunnen hebben?
Alvast bedankt
pmarena schreef:Als je met te korte beugelriemen rijdt waardoor je benen teveel opgefrommeld liggen, dan is dat een prima verklaring voor zere gewrichten
Op zich lijkt me wisselen van de riemen minder vervelend en tijdrovend dan een paar dagen stijf lopen
iana schreef:wereld schreef:Ik ben voor de Bellis van mijn shet op zoek naar een banaansingel van ongeveer 35 cm maar deze dingen lijken gewoon niet te koop? Ik kan ze echt nergens vinden.. Weet iemand waar ze te koop zijn?
Bij Mattes misschien?
wereld schreef:Nog even over mijn shet en de banaansingel.. Denken jullie dat deze singel rond genoeg loopt?
Zal deze goed zijn voor een singel plek die ver naar voren ligt?
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 064083/279
[ Afbeelding ]
Alou schreef:Waar het geschikt voor is, daar mee doelde ik op de kleding maat. haha
Ik zoek ook meer iets tussen boomloos en boom in. Ik heb nu een cheyenne en die zit niet goed op der.