Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 01:01

Ik sta op het punt om de lingus fairfield te bestellen, maar ik zou toch nog graag even horen hoe de leerkwaliteit van fairfield is?

Qua vormgeving is het precies wat ik zoek, maar ik wil wel ook zacht en soepel leer...

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 12:31

Voor die prijs vind ik het heeel mooi leer! Erg zacht en soepel. Heb hem nu een half jaar in gebruik en nog steeds even zacht.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 13:09

Hoihoi, heeft hier iemand ervaring met de hoofdstellen van Kramer?

Voor mijn 2 jarige ben ik me vast aan het orienteren. Hij heeft echter een behoorlijke kaak, maar een smal mondje. Daarom verwacht ik van kopstuk full nodig te hebben, en neusriem cob.

Nou viel mijn oog op de mix en match van kramer. Zeker omdat ze niet zo duur zijn zou ik dan een lage neusriem en een anatomische kunnen halen, kijken wat meneer fijner vind. Hoe zijn de ervaringen hier mee? En is een cob neusriem te combineren met full kopstuk? Evt ook met losse bakstukken in cob

Juliet06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 17:54

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week de ‘adjustable comfort’ van Kramer aangeschaft. Bakstukken leken wel voor een minishet te zijn gemaakt.. Verder wel erg tevreden over het hoofdstel. Vrij zacht leer, ligging is goed.

Paardlief lijkt het ook een fijn hoofdstel te vinden. Waar hij normaal graag wel eens ‘de lompe haflinger’ uithangt met een anatomisch hoofdstel met gecombineerde neusriem, loopt hij nu eigenlijk keurig bij mij. Ik heb het idee dat de communicatie beter over komt met het nieuwe hoofdstel. De drukverdeling is aanzienlijk anders en dat geeft tot nu toe een erg aangenaam en postief effect.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:11

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:20

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:21

Dankjewel! Ik zat net inderdaad al op hun facebookpagina. Ik zal daar eens vragen. :j

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:13

Ik vroeg mij af of iedereen die start met de Rambo micklem multi bridle het ringetje op de neus afplakt. Ik zelf dit deed dit altijd echter zag ik gister op indoor Brabant dat de topruiters ook met dit hoofdstel reden zonder dit af te plakken. Heeft iemand hier navraag bij gedaan bij de KNHS, of het nou toegestaan is?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:55

spruitje12 schreef:
Ik vroeg mij af of iedereen die start met de Rambo micklem multi bridle het ringetje op de neus afplakt. Ik zelf dit deed dit altijd echter zag ik gister op indoor Brabant dat de topruiters ook met dit hoofdstel reden zonder dit af te plakken. Heeft iemand hier navraag bij gedaan bij de KNHS, of het nou toegestaan is?

In het FEI jumping rules book staat niets over het verbieden van het ringetje, het is daarmee dus inderdaad toegestaan. De KNHS mag zijn eigen regels opleggen voor de niet onder FEI verreden wedstrijden.

Bij de KNHS is het dus inderdaad nog steeds niets toegestaan helaas.
Maar goed bij de FEI zijn eigenlijk alle hoofdstellen toegestaan, enige wat ze verplichten is dat het hoofdstel geen belemmering geeft in de ademhaling en van leer is

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:12

Faline schreef:
Ik sta op het punt om de lingus fairfield te bestellen, maar ik zou toch nog graag even horen hoe de leerkwaliteit van fairfield is?

Qua vormgeving is het precies wat ik zoek, maar ik wil wel ook zacht en soepel leer...

Absoluut fijn leer. Het onderlegde deel is super zacht en de rest is ook echt fijn.

Fenne schreef:
Ik heb na heel lang twijfelen en lezen besloten om de Rambo Competition te bestellen voor mijn pony. Het probleem was vooral dat mijn pony een zeer klein hoofdje heeft en neigt naar maat shet.
Ze gaven aan dat de Rambo klein viel dus heb ik de gok genomen om maat pony te bestellen. Hij lijkt goed te passen.[ [url=m/1FArhj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een onwijs knap koppie heeft jouw pony!

Fenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:53

Dank je wel Skippy01!
Wel heel moeilijk om een geschikt hoofdstel te vinden.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:55

Hier gisteren weer met de Equi Boston gewerkt en geprobeerd met bakstuk iets korter zodat kaakriem en dus ook de neusriem iets hoger komt.
Verder mag neusriem nog wat meer gaan vormen.

Afbeelding
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:18

Heeft iemand hier toevallig al ervaring met het hoofdstel van Nika? De Revolution?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 11:33

Even de zoekfunctie gebruiken? Ik heb deze gehad en vond het een fijn hoofdstel. lekker zacht leer. Ik ging alleen over naar bruin, dus had mijn zwarte hoofdstel niet meer nodig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 13:57

Ik heb hem ook heb hem gebruikt bij een zeer gevoelig paard heb hem nu te koop omdat ik hem niet meer gebruik bij m'n huidige paarden

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 22:19

Mijne is binnen en past!
Afbeelding
Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:33

Wauw die ziet er mooi uit gave frontriem ook!

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:01

pluisje88 schreef:
__elise__ schreef:
Hoi, ik kom hier ook even binnenvallen!
Ik wil eigenlijk van mijn neusriem en sperriem af. Deze heb ik eigenlijk toch altijd heel los zitten en volgens mij hebben ze zo toch haast geen zin :Y)
Ik heb mijn oog laten vallen op de Contour Physio. Ik vind alleen erg weinig ervaringen met dit hoofdstel. Kan iemand hier er misschien meer over vertellen, en hoe deze bevalt?

Edit, linkje: https://barefoot-saddle.nl/longeren/149 ... IO-2-02_NB

Wat wil je weten?

Wat late reactie.

Ik zou graag willen weten hoe het hoofdstel bevalt. Zoals leerkwaliteit, maar ook met rijden, hoe reageren paarden hierop? Mijn paard was bijvoorbeeld erg onrustig met een hoofdstel met lage neusriem, en doet het op zich goed met een hoofdstel met gecombineerde neusriem. Maar ik wil van zoveel mogelijk riemen af. Ergens las ik dat een kinriempje nodig is met dit hoofdstel, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:53

CK88 schreef:
Wauw die ziet er mooi uit gave frontriem ook!

Dankje! Heb er idd een andere frontriem op laten zetten dan de 'standaard' die erop zit.

spruitje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:19

nouklime schreef:
Mijne is binnen en past!
[ [url=m/ZcwNJR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TFUsm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zit hij mooi! Is dit een cob? Welke frontriem maat heb je er op zitten?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:31

spruitje12 schreef:
nouklime schreef:
Mijne is binnen en past!
[ [url=m/ZcwNJR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TFUsm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zit hij mooi! Is dit een cob? Welke frontriem maat heb je er op zitten?

Hoofdstel maar cob en frontriem heb ik ook maat cob. Ben ook erg tevreden over hoe hij zit! Hoop dat hij er ook fijn mee loopt als ik erop zit dat moet ik nog even uittesten!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:18

Sinds deze week een namaak van de ps of sweden high jump. Super kwaliteit leer, en dat voor een prikkie. Paard reageerd er goed op. Nu alleen een frontriem vinden die past. Doorsnee frontriemen hebben het lusje te klein merkte ik. Iemand een idee waar ik een frontriem kan vinden?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:24

Iemand enig idee hoe de rambo micklem pony valt? Zou die passen op een welsh a met een fijn hoofdje? En wat zouden anders alternatieven zijn?
Ik heb er nu een hoofdstel met een dubbele neusriem bij maar mijn hemel wat een gepruts op dat kleine hoofdje :')

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:33

Benfan schreef:
Sinds deze week een namaak van de ps of sweden high jump. Super kwaliteit leer, en dat voor een prikkie. Paard reageerd er goed op. Nu alleen een frontriem vinden die past. Doorsnee frontriemen hebben het lusje te klein merkte ik. Iemand een idee waar ik een frontriem kan vinden?

De frontriemen van Dyon hebben grote lusjes. Wel prijzig, maar ook heel mooi!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:52

Equibling kan ze ook maken met een grotere lus