Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:Ik heb geen ervaring met dit merkloze zadels, maar als je het zo bekijkt zal het qua kwaliteit zo ongeveer met de randolls etc vergelijkbaar zijn. (al is de onderkant wel bijzonder) VPS hebben sowieso alleen de barefoot zadels.
jomaro schreef:Blijheid schreef:Ik heb geen ervaring met dit merkloze zadels, maar als je het zo bekijkt zal het qua kwaliteit zo ongeveer met de randolls etc vergelijkbaar zijn. (al is de onderkant wel bijzonder) VPS hebben sowieso alleen de barefoot zadels.
Volgens mij als we over hetzelfde zadel sprekenlijkt het op een soft balance gezien het vetertje i.p.v. een rits bij de pommel.
Alleen hadden de soft balance zadels weer losse kussens, wel een leuk zadel hoe lang zou het zijn? En zou je er een andere pommel in kunnen doen.
dierfysio schreef:Vandaag eindelijk mijn Cheyenne getest.
Ikzelf zat er lekker in, maar paardlief was er niet blij mee; het drukte, ondanks drie inlagen in pad en VPS, toch nog iets op zijn schoft. Ik had 'm niet tever naar voor gelegd, eigenlijk haast wat terug al, maar alsnog.
Hij liep er kort onder, gaf een flinke bok tijdens een galopje, kortom:![]()
Dus ik geloof dat dit 'm weer niet gaat worden. Baal er wel van...
Denk dat ik toch maar weer op zoek ga naar een boomzadel, Tietse's Choice heeft behoorlijk ronde kussens, dus goed voor holle ruggen.
Of heeft een van jullie de briljante tip voor me?
lailapri schreef:Startrekk past op mijn hele holle oude pony met schoft en ruggegraad. http://Www.equimaro.nl heb ik,hem geloof ik gekocht.
dierfysio schreef:Vandaag eindelijk mijn Cheyenne getest.
Ikzelf zat er lekker in, maar paardlief was er niet blij mee; het drukte, ondanks drie inlagen in pad en VPS, toch nog iets op zijn schoft. Ik had 'm niet tever naar voor gelegd, eigenlijk haast wat terug al, maar alsnog.
Denk dat ik toch maar weer op zoek ga naar een boomzadel, Tietse's Choice heeft behoorlijk ronde kussens, dus goed voor holle ruggen.
Blijheid schreef:dierfysio schreef:Vandaag eindelijk mijn Cheyenne getest.
Zou een Hidalgo niet wat voor jullie kunnen zijn? Een leren boom is een beetje de tussenversie tussen een boomzadel en boomloos
Swift schreef:Maar waarom ga je dan niet weer gewoon voor een London in de goede maat? Als dat wel werkt? De kleur zou ik dan echt geen doorslaggevende rol laten spelen, het gaat erom wat prettig is voor je paard en voor jou. En als je van de London weet dat het voor beide werkt waarom zou je dan allerlei andere zadels uit gaan proberen alleen vanwege het kleurtje?
Ik heb zelf trouwens ook de ervaring dat de London smaller zit dat de Cheyenne (heb ze beide gehad) en de London bleef op mijn Haf ook beter liggen dan de Cheyenne.