[FOTO] boomloos uitrusting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Foto's boomloos uitrusting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:39

Shirley, hoe bevalt de torsion verder kwa zit etc?
ik vind hem kwa kleur niets eens echt verkeerd...hoewel op de laatste foto de lichte kleur wel erg geel aan doet?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 14:49

Hij is echt niet geel, hoor, meer een vuil soort beige , als een oude zeem :D
Ter hoogte van de beugelriemen is het glad en donkerder, ik heb even overwogen om 'm egaal bruin te maken met indringverf, maar ben bang dat het lelijk wordt bij de overgang van suede naar cordura -O-

Ik vind 'm lekker zitten, in elk geval met 't bontje, heb het met de originele seatsaver niet geprobeerd :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 09:43

uudje schreef:
pmarena schreef:
Ah ja van Grandeur hebben ze daar hele mooie pads van inderdaad :j

Je woont toch in Nederland? Dan hoor je helemaal niet in België te kunnen bestellen :P

Haha, je bent niet de eerste die dat zegt, Miriam Hofstede zei ook al, die had je ook bij mij kunnen bestellen , heb haar beloofd dat ik het schaap ervoor bij haar bestel :D

Hihi.

Aan de rest: is ook niet rot bedoeld hoor, het is alleen zo dat vanuit Barefoot zelf de fatsoensregels zo zijn dat importeurs niet in elkaars land gaan verkopen. Daarom verstuur ik zelf alleen naar Nederlandse adressen en wijs mensen uit andere landen (zelfs Belgen :P ) er op dat Barefoot in hun eigen land ook verkocht wordt en dat ik alleen binnen Nederland mag verzenden. Het is dan wel zo netjes als iedereen dat doet natuurlijk :) Is ook handiger voor het overzicht. Ook bij zaken zoals garanties, ik heb zelf bvb. best regelmatig dat mensen voor garantie-aanvragen wel ineens bij mij komen terwijl ze hun spullen uit het buitenland hebben, dat is ook altijd een beetje typisch :P

Shirley: als ze de Torsion niet zo heel fijn vond, kan dat dan niet gekomen zijn door de erg korte singel die niet zo comfortabel aanvoelt?
Het zadel zelf ligt er best netjes op toch :) Zie profiel, Rena haar eerste boomloosje was ook een Torsion in die kleur :P

De originele seatsaver van Torsion vond ik "ruk", bontje is een prima keuze :j

Dat heb je goed bij elkaar gevonden Wubbo, dekje past er mooi onder zeg +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:05

pmarena schreef:
Shirley: als ze de Torsion niet zo heel fijn vond, kan dat dan niet gekomen zijn door de erg korte singel die niet zo comfortabel aanvoelt?
Het zadel zelf ligt er best netjes op toch :) Zie profiel, Rena haar eerste boomloosje was ook een Torsion in die kleur :P

De originele seatsaver van Torsion vond ik "ruk", bontje is een prima keuze :j

Kan ook best, hoor, er is al een andere bruine singel onderweg en als ik het er weer op leg, dan doe ik er gewoon een lange zwarte aan.
Dit was eigenlijk alleen voor de foto , maar ik kon het natuurlijk ook niet laten om er even op te klimmen :o

Het bontje is trouwens een Barefoot, was nog een heel geworstel om die ( duidelijk grotere) D-ringen erdoor te krijgen :))

Ik denk dat dit Rena's oude zadeltje is :P, zoveel zullen er niet rondzwerven in Nederland, toch ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:10

Volgens mij zijn er nog minstens 2 meer dan de 2 die ik gehad heb voor Rena :P
Ik heb het idee dat deze toch iets anders is dan die ik heb gehad :)

Ik zag het idd. dat het er 1 van BF is, dat schaapje :j
Zou heel goed kunnen dat deze er expres op gedaan is i.p.v. de originele zitting die gewoon een handbreedte te kort is -O-

Ik ben serieus een keer vanaf het strand nog een uur lang terug gereden met die originele zitting onder mijn arm.... kun je nagaan als dat fijner rijdt dan gewoon op je zadel, hoe vervelend het op het zadel aanvoelde :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:12

Zullen we ergens anders kletsen en hier gewoon foto's plaatsen? :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:16

Oh jammer, ik had het wel een leuk idee gevonden :D

En 't klopt dat ik 'm er expres op heb gedaan, bontje komt uit eigen collectie.
Zitting is echt klein !
Als je het zo los ziet, zou je het eerder toedenken aan een shetlandzadeltje :))

Had de jouwe ook wel die mooie houten pommel en cantle ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:19

O echt! Ik had het idee dat je hem zo gekocht had :o

Ik vind het irritante aan die te korte zitting dat ik aan de achterkant steeds op zo'n randje-met-aflopende-richel zat, dat werd echt irritant na een half uurtje ofzo :P

Ja hoor, dat was gewoon standaard Torsion, houten vormdelen :j

Speciaal voor set_elkol :P de mijne in 2002 ofzo:
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:32

Sorry Set_elkol, ik doe er ook nog een illustratie bij !

Misschien kun je het zadel hierop beter zien, Bianca ?
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:47

Ik kan de jouwe wel duidelijk zien, maar de mijne niet :P

Foto's in profiel zijn de enige die ik er nog van heb.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:51

Ach so ! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:20

ik heb dat juist helemaal niet met die zitting Pmarena :+
zo zie je maar, zoveel konten, zoveel wensen ;)

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:46

Ik had daar ook geen last van, alleen vanwege de hoge schoft van mijn merrie heb ik heb weer verkocht.
Hij lag daar, niet helemaal lekker.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 18:53

En wij zijn er blij mee !
Althans ik :D

Vond het bontje er gewoon leuk bijpassen, ook een beetje in de kleuren van m'n fjordje, wie weet vond ik 'm origineel ook wel lekker zitten :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:13

Van het ritje net :D .

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:14

Je bent onzichtbaar , zie alleen paard en zadel :wow:

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:19

Hihi ik trok zelf de foto natuurlijk :D .

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:37

sleepy hollow!!! pumpkinheads!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:40

Zet dan ook "na het ritje" :))

Maar mooi paard en mooi zadel +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:46

Jeutje wat een lange voorpluk, daar kan die van Rena 25 keer in :))

Ik hoor ook zelden iemand die er last van heeft hoor, en bij de een Torsion sluit hij ook veel mooier aan dan bij de andere. De eerste die ik had die was echt niet tof, hele geul tussen eind seatsaver en begin cantle :=

De 2e was al iets beter, daarbij duurde het een uurtje voordat het scheit-irritant werd :P
En degenen die de Torsions na mij gebruikt hadden vonden het allemaal wel okee volgens mij :)

Ik was in ieder geval dolblij toen ik (licht gefrustreerd over die suffe te korte zittingen) ging zoeken naar alternatieven, de toen net op de markt gebrachte Barefoot in Duitsland te koop zag staan met zo'n flapje aan de achterkant +:)+

Ben zelf gewoon erg iebelig op vervelende randjes en dingen die niet kloppen, dat gaat me na verloop van tijd steeds meer irriteren dan :o

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:01

Weet dat dit foto topic is, maar nog even een reactie op wat pmarena zei over het kopen/ verkopen in eigen land, ben ik helemaal mee eens, koop normaal ook nooit iets van barefoot in Belgie en normaal word je ook belgie netjes door verwezen om in je eigen land een bestelling te doen. Maar ik had hier een reden voor. Dus Mensen netjes in eigen land kopen hihi.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:07

Och jeetje, ik bedoelde het ook niet rot verder hoor, het is vooral dat het overzicht wel lekker dat als iemand een probleem of iets heeft dat je maar naar de nationaliteit hoeft te kijken en dan 99% zeker weet wie verantwoordelijk is voor de levering van het betreffende artikel :P

Maar daar hadden we het in PB al over gehad natuurlijk :)

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen en foto's met de Madrid zodra je hem kunt proberen :j

Ik verwacht mijn definitieve sample-model binnen 2 weken hier te hebben en dan gaat hij ook een paar bokkers langs die misschien wel foto's willen plaatsen, zou wel tof zijn weer een ander zadeltje in het topic erbij :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:09

Ik ook niet hoor, alsjeblieft zeg hihi. Wilde het alleen even een beetje uitleggen ook voor de andere hier,

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:13

Shirley schreef:
Zet dan ook "na het ritje" :))

Maar mooi paard en mooi zadel +:)+

Ben 1 minuut afgestapt om die foto te maken en er terug op gaan zitten, tijdens het ritje dus :') .

Ben heel blij met de keuze geweest om toch voor mijn favoriete model te gaan :D .

Voorpluk is inderdaad lang maar ligt dan terug zelden goed en tijdens het rijden vliegt zijn voorpluk achter zijn oren := .

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:18

pmarena schreef:
Jeutje wat een lange voorpluk, daar kan die van Rena 25 keer in :))

Ik hoor ook zelden iemand die er last van heeft hoor, en bij de een Torsion sluit hij ook veel mooier aan dan bij de andere. De eerste die ik had die was echt niet tof, hele geul tussen eind seatsaver en begin cantle :=

De 2e was al iets beter, daarbij duurde het een uurtje voordat het scheit-irritant werd :P
En degenen die de Torsions na mij gebruikt hadden vonden het allemaal wel okee volgens mij :)

Ik was in ieder geval dolblij toen ik (licht gefrustreerd over die suffe te korte zittingen) ging zoeken naar alternatieven, de toen net op de markt gebrachte Barefoot in Duitsland te koop zag staan met zo'n flapje aan de achterkant +:)+

Ben zelf gewoon erg iebelig op vervelende randjes en dingen die niet kloppen, dat gaat me na verloop van tijd steeds meer irriteren dan :o

das weer het voordeel van die maffe van mij :j zitting heeft geen cantle maar een kussentje...voor de verwende derrière