Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KarinLF schreef:Nou das niet helemaal waar Esther28
Het WOW zadel dat ik had was echt goed 4 kilo zwaarder dan het zadel dat ik nu heb (Schuttezadel)
Ben met beide zadels op de weegschaal geweest en er zat echt ruim 4 kilo verschil in!
Elco schreef:KarinLF schreef:Nou das niet helemaal waar Esther28
Het WOW zadel dat ik had was echt goed 4 kilo zwaarder dan het zadel dat ik nu heb (Schuttezadel)
Ben met beide zadels op de weegschaal geweest en er zat echt ruim 4 kilo verschil in!
Of je bent 4 kilo afgevallen..![]()
Mijn wow is echt niet zwaarder dan mijn Hulsebos zadel..
Johnnydepony schreef:Ik zit serieus over te denken om een Wow te proberen. Al is het alleen al om het af te kunnen strepen
De barnsby kanter+ lijkt qua pasvorm paard een goede keus, echter gaat mijn voorkeur uit naar een springzadel en ik kon er echt voor geen meter op zitten. We hebben de schockemoehle springzadels geprobeerd (komt uit de fabriek van barnsby) daarvan kwam de trophy in de buurt, maar wederom geen succes voor mij. Naar het lijkt bouwt barnsby geen springzadels op de boom van de kanter+. Daarnaast is de boommaat met 1 maat te verstellen en meer niet.
Passier leek ook een optie maar ook alleen in dressuurzadel. (Hubertus schmidt) de rest kon ik iig niet op zitten.
Qua opties voor een springzadel ben ik er wel een beetje doorheen volgens mij.
Als fitter twijfel ik tussen zadelhulp en Olde hietmoat. Ervaring hier?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Ik heb nul ervaring met flair. Zijn er ook paarden die toch beter lopen onder wol? Zo ja, waar kan dat aan liggen?
En dat springkussen verhaal met flair, waar of broodje aap?
Alvast bedank!
Johnnydepony schreef:Elco, wat is jouw ervaring met flair tov wol? Eventueel zou een wow met wol mij wel aanspreken namelijk.
Johnnydepony schreef:Elco, wat is jouw ervaring met flair tov wol? Eventueel zou een wow met wol mij wel aanspreken namelijk.