Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hubbels

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 05:49

Denk dat je met een advertentie op bokt markt meer kans maakt voor verkoop

xNicoleCeres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:57

Mijn oude bijrijdpaard had een wow, maar vond het vreselijke zadels. Ze zijn loodzwaar. Die hij had was ook totaal niet comfortabel (nu verschilt dit per persoon)
Maar als het zadel niet goed ligt js het lastiger aan te passen omdat het met lucht moet en er zijn weinig zadelmakers die dit doen.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:59

Nou ze zijn niet zwaarder dan het gemiddelde zadel..ja of je moet een wintec hebben..die wegen bijna niks (maar dat zijn dan ook flutdingen)
En aanpassen van een WOW is echt niet lastiger dan een regulier zadel hoor..Je moet er alleen een zadelmaker bij hebben die weet hoe dat moet.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:11

Nou das niet helemaal waar Esther28

Het WOW zadel dat ik had was echt goed 4 kilo zwaarder dan het zadel dat ik nu heb (Schuttezadel)

Ben met beide zadels op de weegschaal geweest en er zat echt ruim 4 kilo verschil in!

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 17:55

KarinLF schreef:

Het WOW zadel dat ik had was echt goed 4 kilo zwaarder dan het zadel dat ik nu heb (Schuttezadel)

Ben met beide zadels op de weegschaal geweest en er zat echt ruim 4 kilo verschil in!

Of je bent 4 kilo afgevallen.. :D
Mijn wow is echt niet zwaarder dan mijn Hulsebos zadel..

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:08

Vergeet het gewicht van de beugels en headplate (als die van staal is) niet, die wegen ook flink door. Het zadel zelf vind ik niet zo overdreven zwaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:14

Maar die headplate zit er wel in over het algemeen.
Ik vond m ook zwaar. En dan had ik nog wel een size 0. :P

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:17

Er zijn tegenwoordig ook headplates van lichter materiaal? (ligt me iets van bij dat die nog wel eens braken).

Ik haal ook altijd m'n beugels eraf, dan blijft 't leer mooier en inderdaad, het scheelt wel weer in wat ik moet sjouwen (bovendien zakken ze wel eens naar beneden en dan stuiteren ze tegen m'n been - auw).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 18:53

Ik haalde ook altijd de beugels er af.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 06:49

Elco schreef:
KarinLF schreef:

Of je bent 4 kilo afgevallen.. :D
Mijn wow is echt niet zwaarder dan mijn Hulsebos zadel..

Joh ben wel 10 kilo afgevallen, maar ik de WOW en het Schuttezadel achter elkaar gewogen, dus daar kan het hem niet in zitten :+

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 14:13

Zadel zwaar?? Kan hem met 1 arm dragen.. nee vind ik niet zwaar.

rechtgericht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 15:29

Een heel ander probleem deze keer. Ik heb een paard met een hele hoge raar gevormde schoft en heb daardoor een smalle boom, die hoog is. Vaktermen weet ik niet hoor. Hierdoor heb ik steeds het gevoel dat mijn zadel een beetje achterover blijft liggen en ik rijd mezelf stuk, dat heb ik op andere zadels nooit gehad. Hebben jullie hier ervaring mee ? Er schijnt een Lady's Seat te zijn maar die vind ik nergens terug. Zadel is al twee keer in korte tijd aangepast, dan lijkt het goed te zijn, maar dan toch weer niet. Graag jullie ideeën hierover.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:34

Zou paard geen spieratrofie hebben rond de schoft rechtgericht., dan kunnen de spieren wel weer teruggroeien, evt met eerst bijv. Pro lite pad

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:57

Ik had ooit een Wow met ladyseat. Dit kan iets helpen maar is niet zaligmakend

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:53

Ik zit serieus over te denken om een Wow te proberen. Al is het alleen al om het af te kunnen strepen :+
De barnsby kanter+ lijkt qua pasvorm paard een goede keus, echter gaat mijn voorkeur uit naar een springzadel en ik kon er echt voor geen meter op zitten. We hebben de schockemoehle springzadels geprobeerd (komt uit de fabriek van barnsby) daarvan kwam de trophy in de buurt, maar wederom geen succes voor mij. Naar het lijkt bouwt barnsby geen springzadels op de boom van de kanter+. Daarnaast is de boommaat met 1 maat te verstellen en meer niet.

Passier leek ook een optie maar ook alleen in dressuurzadel. (Hubertus schmidt) de rest kon ik iig niet op zitten.

Qua opties voor een springzadel ben ik er wel een beetje doorheen volgens mij.

Als fitter twijfel ik tussen zadelhulp en Olde hietmoat. Ervaring hier?

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Ik heb nul ervaring met flair. Zijn er ook paarden die toch beter lopen onder wol? Zo ja, waar kan dat aan liggen?

En dat springkussen verhaal met flair, waar of broodje aap?

Alvast bedank!

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:21

Johnnydepony schreef:
Ik zit serieus over te denken om een Wow te proberen. Al is het alleen al om het af te kunnen strepen :+
De barnsby kanter+ lijkt qua pasvorm paard een goede keus, echter gaat mijn voorkeur uit naar een springzadel en ik kon er echt voor geen meter op zitten. We hebben de schockemoehle springzadels geprobeerd (komt uit de fabriek van barnsby) daarvan kwam de trophy in de buurt, maar wederom geen succes voor mij. Naar het lijkt bouwt barnsby geen springzadels op de boom van de kanter+. Daarnaast is de boommaat met 1 maat te verstellen en meer niet.

Passier leek ook een optie maar ook alleen in dressuurzadel. (Hubertus schmidt) de rest kon ik iig niet op zitten.

Qua opties voor een springzadel ben ik er wel een beetje doorheen volgens mij.

Als fitter twijfel ik tussen zadelhulp en Olde hietmoat. Ervaring hier?

Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

Ik heb nul ervaring met flair. Zijn er ook paarden die toch beter lopen onder wol? Zo ja, waar kan dat aan liggen?

En dat springkussen verhaal met flair, waar of broodje aap?

Alvast bedank!

weet dat dit te maken heeft met het verkeerd afstellen van het de lucht. dacht Wanneer er te veel in zit krijg je dat skippybal gevoel

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:53

Ik heb mijn WOW zadel verkocht! Ik vond het qua onderhoud een erg duur zadel.
Voordat ik weer mensen over me heen krijg die zeggen dat een zadelonderhoud altijd geld kost, ja dat weet ik,maar ik vond de WOW wel heel erg duur!Heb in de 4 maanden dat ik het zadel had ruim €400,00 aan onderhoudskosten gehad!en dat vind ik veel

Houdt er rekening mee dat de luchtzakken wel degelijk kunnen lekken

Ik heb mijn zadel op laten vullen en na 1,5 maand waren beide luchtzakken recht lek, Kassa!
€ 260,00 ! Het na laten kijken en op laten vullen de maand ervoor kostte ook €170,00 ! Moest een nieuwe HP volgens mevrouw van de Olde Hietmoat(maar laten doen,weet ik veel ben een leek op het gebied van de WOW) en tweedehands HP deed ze niet aan! Zo jammer want zo had ik diverse maten HP's.

Ik had het zadel bij mijn nieuwe paardje gekocht vorig jaar augustus, dacht dat ik er een fijn zadel aan zou hebben. Plus dat het voor mijn tinker met redelijk lastige rug niet makkelijk is om een goed passend zadel te vinden. Helaas was deze euforie van korte duur.
En dat skippy bal gevoel herken ik wel, maar dat ligt inderdaad aan de hoeveelheid lucht natuurlijk!

Ik zou als ik jou was voor Mechteld Gerding gaan. Zijn heeft de luchtzakken vervangen (o,ja waren ook nog 2de hands luchtzakken voor dat geld)
Maar ik moet eerlijk zeggen Mechteld is wel een vakvrouw, niets op aan te merken.

Toen ik belde met de mevrouw van de Olde Hietmoat nadat het zadel was leeg gelopen werd mij gezegd dat ze pas eind januari kon komen. Belde ook vlak voor de kerst, begreep natuurlijk ook wel dat ze met vakantie ging, maar ze deed ook geen poging om wat eerder te kunnen komen.
Zodoende kwam ik bij Mechteld Gerding uit kwam en zij kwam gelijk de volgende dag , dat vond ik wel top!Anders had ik ander halve maand niet kunnen rijden.

Sorry maar al met al is mijn WOW ervaring niet heel positief.

Heb je een zadel van Ninon Schutte overwogen?

http://www.zadelatelier-schutte.nl

Zeer deskundig eerlijk en betrouwbaar en mijn tinker loopt super onder dit zadel ,dat mij na aanschaf (nog) geen onderhoudskosten heeft opgeleverd

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:56

Ik heb nu 1x Mariska van zadelhulp gehad, die heeft mijn Wow van mijn overleden paard aan kunnen passen op mijn jonge paard (wat ik niet had verwacht dat zou lukken) en daar ben ik tot nu toe erg tevreden over.
Geen belachelijk hoge kosten, niks aangepraat wat niet nodig is, en een passend zadel.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:55

Als je een nieuwe Wow koopt is het idd heel erg belangrijk dat je een goede fitter laat komen, helaas zijn die er erg weinig..De meeste van de fitters doen maar wat ja dan is de wow ook nooit meer goed pasbaar te maken..Als hij goed wordt aangemeten kan je hem zelf makkelijk pasbaar houden is mijn ervaring..Ik heb zelf een pompsetje bij wow gekocht en een aantal HP 2de hands op de kop getikt..Mijn fitter heeft heel duidelijk uitgelegd waar ik goed op moet letten ,en als ik ergens tegen aan loop wat ik niet weet kan ik der altijd bellen..Echt helemaal top..Ik doe mijn zadel nu 2 jaar zelf en bevalt ons erg goed en geen kosten meer..Maar mijn zadel was dan ook perfect aangemeten..

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:10

Elco, wat is jouw ervaring met flair tov wol? Eventueel zou een wow met wol mij wel aanspreken namelijk.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:24

Johnnydepony schreef:
Elco, wat is jouw ervaring met flair tov wol? Eventueel zou een wow met wol mij wel aanspreken namelijk.

Maar waarom dan een wow zadel als je toch wol wilt ?
Let erop dat wow zadels maar 2 verschillende zadelbomen hebben, een rechte en een curved. Dat moet maar net passen op je paard !

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:27

Omdat wow iets van 5 verschillende kussens heeft, tig kopijzers, verschillende zweetbladen, zittingen etc etc.

Ikheb nogsl een rond breed paard met iets gewelfde rug. En dan wil ik ook nog eens een springzadel. Als mijn topper onverhoopt omvalt zit ik met een zadel wat op vrijwel geen ander paard past en ook nog eens onverkoopbaar is.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 21:55

en je hebt het oude model, die zit er tussen in...

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:33

Qua boom bedoel je nouvel?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 01:25

Johnnydepony schreef:

Lucht is veel makkelijker aanpasbaar dan wol, met wol kan ik het zelf niet aanpassen.
Terwijl mijn paard regelmatig veranderd onder de Wow.
Met een wol zadel is mijn ervaring dat je ook om de zoveel tijd je vulling eruit moet halen voor nieuwe anders wordt het hard door onder meer het zweet wat erin trekt en dan ben je ook zomaar 200 euro lichter. Heel vaak worden de wolzadels scheef opgevuld of zitten bobbels in..

Als ik zou overwegen om over te stappen naar een ander wol zadel, zou ik Ninon laten komen van zadelatelier.nl dan weet je ook dat je een goed zadel hebt..