Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:09

Marlien schreef:
CK88 schreef:
Ben ik dan de enige die het zadel al naar 6 weken had :\ En zelf mijn nieuwe met extra zachte zit, ook weer na 6 weken...

Ow echt?? Wat voor type is dat dan? Misschien ligt het aan het model?
Zal zo JP eens bellen....

JP is ook bij mij geweest. Maar misschien komt het doordat ik het meest gewilde model heb? De Wolfgang Solo, en nu de Wolfgang Solo met Vienna zit.

manic

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:00

Het had iets met de machines die het leer snijden te maken ofzo. Aangezien de Wolfgang een van de meest populaire modellen is zal die wel het meest draaien en de rest gaat per partij.

Demand > supply

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:46

De Icons zijn bijzonder populaire modellen, daar is een langere wachtlijst voor. Alles is handwerk en dat duurt gewoon lang. De solo's zijn er idd sneller!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:48

Ik heb voor volgende week vrijdag ook een afspraak :D
Ben heel benieuwd hoe ze zitten na vele positieve verhalen hier gelezen te hebben!

Marlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 08:09

Gisteren Engie een mailtje gedaan over mijn zadel. Super uitgebreid mailtje terug over dat de vrouw die de levering/verzending en organisatie van de Icon zadel weggevallen was en daardoor ze wat problemen hadden met de levertijd. De levertijd van Icon zadels is nu tussen de 10-12 weken en van de andere zadels 6-8 weken. Dus gewoon nog even afwachten...

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:15

Mijn helemaal zwarte icon flight bevalt prima!
Nog wel even verder inrijden want de zweetbladen staan nu nog zo: / \
:)

Het zitvlak is opgeschuurd (?) als het nieuw is (deed mij een beetje aan de vienna-optie denken) maar JP verzekerde mij dat dit geen vienna is en dat het zou gaan 'slijten' ,totdat het zitvlak glad zou zijn.
Iemand enig idee hoe lang dit duurt?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:16

Bij mij noemde ze het toch echt Vienna...

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 11:35

Is ook vienna, alleen na een olie beurtje gewoon leer hahahaha.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:32

Er stelde iemand een vraag over de wrongen. Het is heel persoonlijk of je lange of korte wrongen lekker vindt zitten. Ik had een leenzadel met lange wrongen, maar mijn eigen zadel heeft korte. Ik kan met de korte wrongen mijn benen mooier stil houden en langer zitten. Met de lange wrongen werden mijn benen een beetje naar achteren geduwd. Maar een stalgenootje heeft hetzelfde zadel als ik maar juist gekozen voor de lange wrongen. Zij kan daar juist beter haar benen stil in houden :) Dus ik zou allebei even uitproberen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:07

Nou, a.s. donderdag gaan we opnieuw passen! Dit keer zal het waarschijnlijk de Wolfgang Solo worden.
Ben erg benieuwd!!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 06:48

ik rij nu inmiddels 3 weken op mijn leen wolfgang solo en ik moet zeggen dat ik nu pas aan rijden toe kom. Voorheen moest ik zoveel moeite doen om mezelf goed in het zadel te houden, dat er nog maar weinig ruimte overbleef om ook rijtechnisch nog goed bezig te zijn. Ondanks dat ben ik wel op mijn oude Kieffer tot in de M1 gekomen, maar nu ik dit leenzadel heb vraag ik me echt af hoeveel sneller dat had gekund.
Paardlief is er nu ook aan gewend, zeker aan het feit dat mijn benen nu wat verder naar achteren liggen (op de juiste plaats) en de hulpen dus iets anders doorkomen en ze loopt echt zoveel fijner onder dit zadel.
Ik ben echt zo blij dat ik deze stap genomen heb!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:31

Ik weet het verschil niet tussen lange of korte wrong. Heb enkel met korte gereden.
Ben trouwens nog wel enthousiast. Zadel past op veel paarden en de paarden die ik er mee rijd lopen er zo mee weg.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 15:12

Ik heb bij het uittesten met zowel de korte als de lange wrong gereden. Ik heb de onhebbelijke gewoonte om mijn knieen op te trekken en met de korte wrong kon ik dat nog steeds. Daarom heb ik voor de lange wrong gekozen. Mijn been wordt nu op de juiste plaats gedwongen waardoor mijn hele houding veel beter is geworden en mijn hulpen veel beter doorkomen.
In de gehele L had ik grote problemen met wijken omdat ik helemaal scheef ging zitten om mijn binnenbeen naar achteren te kunnen leggen en dan trok ik eigenlijk meer mijn onderbeen omhoog langs de buik dan dat ik mijn been echt naar achteren legde. Daardoor kon het paard ook niet goed rechtgesteld opzij. Vorige week dacht ik: laat ik eens een keer een stukje wijken.... Sjee, wat een verschil zeg, hoef mijn binnenbeen bijna niet meer naar achteren te leggen en daardoor blijf ik recht zitten en stoor ik het paard niet en kan zij netjes zijwaarts gaan. Dan kom je er pas achter wat het verschil is.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 09:32

Dat is mooi Caro_MarjaH! Het scheelt echt een heleboel als je fijn kan zitten. Je stoort daardoor inderdaad je paard een stuk minder en dat heeft een positieve wisselwerking :)

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 13:41

Heb nu een Wolfgang Solo met lange wrongen op proef. Morgen gaan we beginnen er mee te rijden. Ben erg benieuwd. 1 van de paarden reageerde nog niet positief op 't testzadel... Hopelijk gaat dat morgen beter met het proefzadel en reageren de anderen er ook goed op.

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:07

Had je met testen wel of geen dekje onder het zadel?

Die van mij deed ook zo raar,maar eenmaal een dekje eronder was dat over.

Ik rij nog steeds heerlijk op m'n leenzadel (Icon Flight).
Van de week deed paardlief een beetje moeilijk met de galop (op de plaats galopperen en daarbij elke pas omspringend),had er met m'n oude zadel allang afgelegen,maar dankzij de grote wrongen bleef ik nu heel fijn hangen haha.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:26

Met dekje. Dat wilde ik sowieso al met deze sensibele dame.
Ze wilde er niet onder lopen...
Ben benieuwd hoe ze morgen op dit zadel reageert.
Leg er dan ook een superdun gelpadje bij onder.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 09:48

Bij de zadels met monoflap vinden sommige paarden het gevoel van de singelsoten vervelend. Dat beweegt soms een beetje en de wat gevoelige paarden kunnen daar last van hebben.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:02

Iemand enig idee wat een Custom singel kost?

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:03

130 euro

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:07

hm, okay. Ik zit al 3 maanden te wachten op een Kieffer singel die maar niet geleverd wordt en ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik weet eigenlijk ook niet precies wat ik nodig heb qua singel.

En nu ik toch je aandacht heb Claudia, wat is ongeveer de tijd na levering dat het zadel even nagekeken moet worden? Heb hem nu een maandje of 3.

En kan ik als ik bij zadelmaker A besteld heb de eerste opvulbeurt bij zadelmaker B (jullie :D ) laten doen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:08

en wat is het verschil met de fairfax singel?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:11

Zo een 150 euro :D

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:16

Hoi, een servicebeurt binnen 3 maanden is altijd gratis. Dan wel bij degene die je het zadel heeft geleverd. Indien je dit bij een andere custom zadelmaker wilt laten doen zul je daarvoor moeten betalen. Ik reken hier 45 euro ex reiskosten voor. Lijkt me in jouw geval handiger om je eigen fitter even te bellen ;)

ClauGeli68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:43

Voor info over de fairfax singel kun je het beste even kijken op www.fairfaxsaddles.co.uk of webshop.zadelservicenederland.nl
De maat, zowel breedte als lengte is erg belangrijk.