Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:52

Juliette86 schreef:
Buitenzinnig schreef:
Heb jij een naam van die shop? Want dat is voor mij makkelijker dan een setje bij Christ bestellen, denk ik zo....

Stuur je even PB.

Voor andere geinteresseerden http://www.foamworld.nl/.

Hoe heet dat spul precies wat je hebt besteld?

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:00

jokari schreef:
ik doe mee met het clubje ! Ik heb er nl ook ene besteld bij Don en ik ga 'm hoogstpersoonlijk zelf ophalen. :D Aangezien Don niet zo overdreven ver van mij woont, komt dat veel goedkoper uit dan te moeten verzenden met een track and trace code. *\o/* *\o/*

aangezien ik gisteren bíjna op mijn Pluizebol haar blote rug zat (maar het niet heb gedaan wegens geen andere persoon aanwezig en geen cap op), moet ik toch wel dringend iets hebben dat haar rugje beschermt tegen mijn zitbeenknobbels. :D

weet ik al gelijk waar mijn vakantiegeld dit jaar naar toe gaat. :=

Ron staat zondag op de manege waar ik bijna langs ga als ik naar mn paard ga.. nog makkelijker dus :')
En inderdaad, mijn verjaardagsgeld (ik ben pas in juni jarig) is ook goed besteedt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:11

pleiada schreef:

Geen idee :o . Ze zitten vlakbij dus ik ga gewoon langs. In de winkel moet ik dan overal in knijpen en aan voelen (keuze is reuze) om te beslissen welke ik wil :+ . Zaterdag ga ik er weer naartoe om een stuk te halen voor Don (werk in Bladel dus afgeven is dan wel zo makkelijk). Don maakt er dan inlages van die ze vast wel wil verkopen :D .

Ik zal in ieder geval vragen of ze ook kleinere stukken verzenden want het is niet echt een webshop. Zo ja dan vraag ik een productnummer/productnaam voor je. Het is eigenlijk een winkel met spullen voor het maken of restaureren van meubels. Ga ook proberen foto's te maken.

Jasia

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:47

Net een heeeerlijk rondje buiten gereden met de Iberica :+: (en mijn paard.. :+ )
Lekker tussen de buien door toch nog kunnen rijden..

Het zadel is eigenlijk wel heel slecht voor de training van mijn paard.. Ik probeerde altijd minstens 1 á 2 keer per week ook wat te longeren, zodat ze de juiste spieren leerde te gebruiken.. Maar nu ik de Iberica heb, vind ik longeren nóg minder leuk dan eerst en wil ik alleen nog maar rijden.. O:)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:44

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:46

Juliette86 schreef:
pleiada schreef:

Geen idee :o . Ze zitten vlakbij dus ik ga gewoon langs. In de winkel moet ik dan overal in knijpen en aan voelen (keuze is reuze) om te beslissen welke ik wil :+ . Zaterdag ga ik er weer naartoe om een stuk te halen voor Don (werk in Bladel dus afgeven is dan wel zo makkelijk). Don maakt er dan inlages van die ze vast wel wil verkopen :D .

Ik zal in ieder geval vragen of ze ook kleinere stukken verzenden want het is niet echt een webshop. Zo ja dan vraag ik een productnummer/productnaam voor je. Het is eigenlijk een winkel met spullen voor het maken of restaureren van meubels. Ga ook proberen foto's te maken.

Net even een m2 voor Don gehaald van 2cm dik. Het spul heet compripol. Ze produceren al het schuim ook zelf en verkopen alleen via de winkel aan particulieren. Verzenden alleen bij grotere afname en dus met name aan bedrijven.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:25

Hallo iedereen :) Ik kom even binnen vallen.

Ik wil misschien ook een Christ zadel gaan kopen. Heb al een beetje heen en weer gemaild met Don van Buitenzinnig, maar ik twijfel een beetje of de zadels niet te groot zijn voor mijn pony.
Het gaat om deze pony: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2483_o.jpg
Het is een New Forest van ongeveer 1,30 (wilde gok).

Mijn Barefoot maat 1 was veel te groot voor hem. Hij verdween er gewoon onder :')

Heeft een van jullie een Christ op een pony liggen? En hebben jullie daar foto's van? :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:42

Ik ga 'm morgen ophalen en mijn IJs gok ik op 1m38. Dus als de weergoden morgen een beetje beter gezind zijn dan vandaag, kan ik je foto's tonen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:55

Ok ik ben benieuwd! :j

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:05

Mijn ijslander is ook maar 1.30 wel vrij breed maar kort . Daar ligt de Iberica op. Foto zie je eerder

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:29

Ik heb op een pony van 1,35 een premium plus maat pony liggen.
Nu moet ik zeggen dat de BF maat 1 precies past in theorie, maar dat vind ik veel te lomp staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 10:36

NiKip schreef:
Hallo iedereen :) Ik kom even binnen vallen.

Ik wil misschien ook een Christ zadel gaan kopen. Heb al een beetje heen en weer gemaild met Don van Buitenzinnig, maar ik twijfel een beetje of de zadels niet te groot zijn voor mijn pony.
Het gaat om deze pony: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2483_o.jpg
Het is een New Forest van ongeveer 1,30 (wilde gok).

Mijn Barefoot maat 1 was veel te groot voor hem. Hij verdween er gewoon onder :')

Heeft een van jullie een Christ op een pony liggen? En hebben jullie daar foto's van? :)

Ik vind de barefoot van nu ook niet meer te vergelijken met de barefoot van 6 jaar geleden. Ik heb recente versie's van de barefoot gehad en afgelopen week een christ in handen gehad. Een te grote christ durf ik met een gerust hart op mijn merrie te leggen, die is namelijk zo soepel en zacht. De moderne barefoot is daarmee vergeleken net een boomzadel. Mijn pony is een gangenpaard en zij is in de tolt extreem flexibel in de lendenen. Daar tolereert ze echt helemaal niets op, ook geen stevige pad. Dan zet ze dat deel van de rug helemaal vast en krijgt ze ook zo'n typische bult op de lendenen. Er komt straks een butterfly van 65 cm op, maak ik me helemaal geen zorgen over.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:20

zoooooo. Ik ben al helemaal verliefd op het ding en ik heb er nog niet eens op gezeten. :D

Na een telefoontje aan Don of ik wel op het juiste adres was :D kon ik mijn mooie schaap bewonderen. Ahum. :=
Ik vond het fijn kennismaken Don. :)

Vervolgens naar stal gereden, waar ik Pluis nog droog uit de wei kon plukken (na het nodige ploeteren door de modder aan de ingang, lag bijna languit neer) maar toen Schaap erop lag, begon het te regenen. :( Dus snel een vreselijk mislukt fotootje gemaakt met de gsm, trekt nergens op, maar het geeft een idee hoe de Iberica op een niet-al-te-grote-pony ligt.

Afbeelding
het lijkt mij wel een beetje te ver naar voor te liggen, 't moest nogal snel gaan.

Bij mooi weer komen er wel eens betere foto's, op deze heeft ze wel een erg groot hoofd. := Maar ik had geen camera mee vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 18:36

Leuk hoor, helemaal matchend met de manen. Veel rijplezier!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:42

Het staat erg leuk Jokari - nu nog droog en een zonnetje en jullie zijn helemaal top! Het is toch een hele bijzondre kleurencombi (paard, dat schaap is gewoon en schaap :+ )

Ontmoeting was idd leuk :j en idd ik woon raar :D

Volgende keer lekker op je gemakje opzadelen en even wennen aan "het beeld" Het zadel is zo zacht, dat het niet kan hinderen, precies wat Juliette zegt :j
Zo te zien mag het nog wel iets naar achteren....(maar als het ligt waar het nu ligt is dat ook goed)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:42

Juliette86 nog bedankt voor het doorgeven!Jammer dat je niet een stukje daar kunt bestellen..

Ik heb even gezocht en heb www.schuimrubberbetaalbaar.nl gevonden en je kan daar zo iets op maat laten snijden en bestellen(werkt erg simpel)..Om te proberen heb ik daar koudschuim en NASA foam plaatjes besteld,dus ben benieuwd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:52

pleiada schreef:
Juliette86 nog bedankt voor het doorgeven!Jammer dat je niet een stukje daar kunt bestellen..

Ik heb even gezocht en heb http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl gevonden en je kan daar zo iets op maat laten snijden en bestellen(werkt erg simpel)..Om te proberen heb ik daar koudschuim en NASA foam plaatjes besteld,dus ben benieuwd :j

Interessante link. Ik heb eens even gekeken en dat compripol lijkt het meeste op de polypress die zij verkopen. Welk koudschuim heb je besteld? Dat verkopen ze namelijk ook in de winkel waar ik kom maar de dempende werking hiervan bij puntbelasting is echt minimaal. Zelfs het stevigste en dikst bruikbare van 4cm bleef niets van over onder druk (vingernageltest). Als het kan zou ik je bestelling omzetten naar de polypress 120DB van 2 of 3 cm. Traagschuim heb ik ook gebruikt, erg stevig todat het warm wordt op de paardenrug......

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:00

Let wel dat het niet alleen om de "vingernageltest" gaat, maar ook om de verdere schokdempende eigenschappen :)

Je voelt ook geen vingernagel door een stoeptegel heen maar om dat nu op de rug te leggen :P

Zoals bij de inlages van Barefoot is de moosgummi (soort neopreen) veel steviger / de dichtheid is compacter als het ware. Echter, toch kwam het veel zachtere schuim beter uit de testen en digitale drukmetingen. Had ik ook niet verwacht maar i.c.m. het VPS in de Barefoots werkt dat zachte schuim dus uitstekend bij een gemiddelde combinatie.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:00

Dank je!Ik denk dat ik dan nog probeer de bestelling te veranderen..Ik heb koudschuim supreme besteld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:07

De vingernagel test is inderdaad relatief maar bij een christ waarop je met stijgbeugels rijdt of wanneer je een anorexia modelletje hebt, zal geperst schuim beter presteren dan koudschuim.

Dat het zachte schuim in combi met vps het beter doet dan moosegummi is ook vrij logisch. Het vps is al dusdanig stug en drukverdelend dat het zachte schuime de kleine oneffenheden beter opvangt en het stugge moosegummi oneffendeheden 'keihard' door geeft.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:40

Zadel staat goed op je ijsje jokari.Leuk dier ook trouwens.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:24

thx. Wacht tot ze helemaal verhaard is en haar spekkies kwijt is, dan wordt ze pas echt :9 . :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:54

Dat Polypress (en aanverwante artikelen) zit o.a. ook in Torsion en in sommige delen van Freeform. Echt goed spul! Niet te zacht, maar wel veerkrachtig en soepel en redelijk ademend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:19

Ken je ook de kussentjes van de HM toevallig BZ?

Dàt was superspul, heel apart, zou ik ook best wat inlages van willen hebben.

Nouja, eigenlijk niet meer nu met die Flex-inlages, die zijn echt mijn favoriet nu voor in de Butterfly. Alleen dan weer jammer dat die niet ademen....zo is het altijd wat :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:24

Met die kurkkorrels er in, bedoel je? Nooit in het echt gezien. :n De man die het bedacht en maakte, was nog al moeilijk om mee te werken, ik ben bang dat het met hem is uitgestorven.

Ach joh, dat gezucht onder je kont is ook niet alles :+

*edit* Eigenijk maakt het allemaal niet zo veel uit - als je de huid afdekt, kan het hoe dan ook minder ademen. En synthetische materialen werken vaak beter dan een katoentje of een wolletje. Maar qua druk-opvang* is een goede lamsvacht ongeslagen. (*als iets soepel is volgt het de contouren en beweging en zal dus niet de druk verdelen zoals een plank die overal aansluit, maar het zal wel randjes en puntjes beschermen en dat is belangrijker imo)
Laatst bijgewerkt door Kwetal op 24-04-12 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt