WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zappertje84

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:19

ik neem ook geen genoegen met 'ongeveer goed' maar beter dan dit krijgt ze het zadel niet.
Het gaat me ook niet om vage antwoorden, het gaat me om antwoorden waarvan ik weet dat het onzin is.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:27

ik vind het raar dat het zo verschilt...bij mij kon het laatste keer ook niet beter dan 'ongeveer goed' zei ze,achteraan lag het zadel naar haar zin iets te los... maar nogmaals, 'dat kon geen kwaad'...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 12:34

Het fijne bij Wow is toch juist dat bijna alles op te lossen is? Bij mijn paard lag het zadel achter ook iets los en met een balance strap (?) is dat volledig opgelost. Ok, het kost weer 50 euro, maar dan heb je ook iets! Wat ook altijd een optie is, is een extra stiknaad in je kussens en andere luchtzakken zodat het tussenkanaal breder wordt en het zadel meer om je paard heen ligt. Kost nog meer geld (en ik vond het minder fijn zitten opdat de twist ook breder wordt), maar als het een oplossing is, is het de moeite waard. Je fitter moet deze opties kennen en aandragen, lijkt mij.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:12

Mijn zadel is op de schimmel toen ook pas gelegd met een balance strap en H-singel. Voordeel van de balance strap is ook nog eens dat de H-singel er nog mooier onder ligt en beter druk verdeelt. Ik zou die balance strap dus er ook niet zo gauw meer af halen :n. Heb 'm nu op een ander paard liggen en binnenkort even na laten kijken, want hij is zo ontwikkeld dat er waarschijnlijk wel een HP groter in kan :j.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:30

@remember, heb jij er geen last van dat je precies met je hak op de gek van het achterste deel van de H-singel zit? Toen ik de H-singel met gewone singelstoten gebruikte had ik daar geen last van, maar nu wel. Heb nu wle een aardige oplossing gevonden, maar optimaal is het niet.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 15:36

Nee, gebeurt me echt maar heel zelden!

dropje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:42

Hallo allemaal,

ik ben me aan het orienteren op het WoW concept en heb ook erg veel aan alle ervaringen die hier in het topic gedeelt worden.
Nu wil ik graag een keer een passessie doen om te kijken of er eindelijk een passende oplossing is voor mijn merrie, dus ben ik op zoek naar een fitter.
Woon zelf in Dordrecht (Z-H) maar ben bereid om ver te reizen (of hogere reiskosten te betalen) zolang ik maar op de fitter kan vertrouwen dat deze mij geen zadel zal verkopen als het niet passend blijkt te maken voor mij..
Nu zou ik graag van jullie via pb eventuele fitters willen ontvangen waarmee jullie zelf goede ervaringen hebben :)

Alvast bedankt voor het meedenken en ik zal ook zeker het topic blijven volgen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:21

Kerry Sharp komt uit Zuid Holland.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:28

Remember schreef:
Mijn zadel is op de schimmel toen ook pas gelegd met een balance strap en H-singel. Voordeel van de balance strap is ook nog eens dat de H-singel er nog mooier onder ligt en beter druk verdeelt. Ik zou die balance strap dus er ook niet zo gauw meer af halen :n. Heb 'm nu op een ander paard liggen en binnenkort even na laten kijken, want hij is zo ontwikkeld dat er waarschijnlijk wel een HP groter in kan :j.

opschepper :D

zit er hier thuis nog een fan bij voor een wow zadel :j

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:38

Heb net een mail gestuurd naar m'n fitter
ben benieuwd naar de reactie..

"Hallo

Ik heb het volgende voorstel, ik laat een andere fitter komen voor tweede opinie.
Zegt deze dat het aan het zadel ligt en het moet worden aangepast, komt dat volledig (consult+eventuele onderdelen) op uw kosten.
Zegt deze dat het wss wel aan mijn paard ligt en dat het zadel in orde is, dan is het op mijn kosten.

M.v.g."

Ik denk dat dat nog héél fatsoenlijk verwoord is, int echt ben ik veel kwader :D
De kussens zijn nu vooraan zo plat dat het echt knelt, dus het gaat zowiezo aan het zadel liggen, dat ziet zelfs iemand die er niks van kent dat dit niet klopt.
Laatst bijgewerkt door Zappertje84 op 11-01-12 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:39

Ik heb er een, vind hem wel fijn rijden.
weet niet welk model precies

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:17

Ik snap je bedoeling maar netjes verwoord vind ik het niet. Je zegt iets te willen voorstellen, maar eigenlijk ga je het eisen.
Ik zou contact opnemen met Wow zelf en van daaruit naar een oplossing werken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:18

Ik denk niet dat Wow zelf het gaat oplossen. Die zeggen nl dat de fitters allemaal franchise zijn. Dus ze maken alleen hun eigen naam kapot in hun ogen en niet hun naam. (iets waar ik het absoluut niet mee eens ben)

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:37

achja, ik vind wel dat ik nu ondertussen voor 2800 euro en 6 weken miserie verder, wel eens mag gaan eisen..
Van Wow zelf heb ik nog geen oplossing gekregen ondanks m'n mails, de fitter is al 3 keer langs geweest en het is nog niet in orde.. m'n geduld is wel op nu.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:28

Dat snap ik wel... Lijkt mijn enorm frustrerend!
Geef je zo'n smak met geld uit, heb je eigenlijk nog niets.
Vind je mail prima :)

Heb je er al reactie op?

Zappertje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:36

Nee nog niet, wss is ze weer een hoop excuses aan het verzinnen
Als ze iets terugmailt zal ik het posten :D

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:06

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:44

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:00

Wilde ook losse springen bladen erbij nemen, maar ben bang dat het schroefdraad naar de klote gaat.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:31

Even een domme vraag....... bij de laatste check wees mijn fitter erop dat ik om de paar maanden even de schroeven moest nalopen of ze nog vast zitten. Ik heb hiervoor zo'n speciale schroevedraaier gehad. Vooral de boom want die bleken de laatste keer wat los te zitten. Als ik nu de 2 schroeven bovenop het zadel waar je zeg maar met je bovenbenen zit losmaak dan zie ik daar onder als je het kussen wat weghaald twee schroeven zitten, zijn die van de boom?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:39

De schroeven van je boom,(bedoel je hp??) zitten aan de voorkant onder het losse stukje leer.
Die onder je zadel zijn van je kussens en zweetbladen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:59

Oke, maar als ik die twee schroeven losmaak die bovenop je zadel zitten, gaat inderdaad je kussens en zweetblad los maar dan zitten nog twee schroeven.........

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:04

Je kan de boom zo zien zitten als je je zadel op zijn kop legt, dan zie je ook welke schroeven je los moet draaien.
Eerst de 2 schroeven die voor bij de rokken zitten ( dus die je ziet aan de bovenzijde van je zadel en dan de 2 schroeven die onder een lapje leer zitten. Dan kan je de boom eruit halen.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:19

Dankje zal eens gaan sleutelen...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:41

Al wat gehoort Zappertje?