Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DendroFleur schreef:Ik ben benieuwd of je aan mijn zadeldekje kan aflezen of het zadel goed ligt. Voor is hij namelijk niet nat achter is hij niet nat.
http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... AG0057.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a264/ ... AG0055.jpg
  Er kan dus ook nog iets anders het geval zijn. Ik zou wel eens willen weten wat een Wow fitter daar over zegt.                                                         
 Vandaag is de fitter bij mij geweest en heb ik kennis mogen maken met het Wow concept. Het viel me niet tegen moet ik zeggen, maar een mega-openbaring dat mijn paard gelijk tig x beter liep was het voor mij ook niet. Galop was wel wat beter en vrijer aan de voorkant, dat wel. Nu heb ik gereden met een extra deep seat en zou ik een zadel nodig hebben met xdwg panels (paard kreeg een extra wide gullet). Nu vraag ik mij af of de term xdwg staat voor extra deep wide gullet en dat extra deep dan gerelateerd is aan je zitting, ja zeker  
 Dit heb ik niet kunnen testen: is het verschil tussen een deep seat en een extra deep seat heel erg groot (minder steun en andere houding?) en zou je dan met de deep seat kussens maat dwg nodig hebben als ik hem snap  
 Probeer me de materie een beetje eigen te maken omdat ik er nog steeds niet uit ben of ik een nieuwe of 2de hands Wow wil.

(allen paarden met rug problemen toen ik ze kocht)

batje schreef:Wat heerlijk steinstein! Ik word er gewoon jaloers van
Vraagje: wie van jullie hadden echt zadelproblemen en was WOW DE oplossing? Ik heb inmiddels 2 zadels compleet op maat laten maken en 4 zadels bij de zadelmaker gekocht en die aan laten passen en ik heb nog steeds geen goed passend zadel. Ik wil er best weer in investeren, maar ik ben zo bang dat dit weer een teleurstelling gaat worden, ook omdat ik best vaak lees dat het toch schuift.. (mijn paard is erg rond en licht overbouwd, alles schuift naar voren)
 Bedankt voor alle snelle antwoorden!