Arno Brandt zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manon_lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:19

Tancreda4 schreef:
Jeps we zijn geslaagd! misschien wel een zadel van iemand hier ;) Ik heb een Ruiz Diaz gekocht, nog nooooit van gehoord, maar die lag helemaal goed op Wietje en ik zat er ook nog het lekkerst van alle geprobeerde zadels in. Ik heb nog kieffer, prestige langs zien komen, de andere namen ben ik alweer een beetje vergeten :o Hij had een hele rits mooie zadels mee. Had de prijsklasse genoemt, dat ik dressuur wilde en dat mijn peerd breed was. hIj had ook een hoop zadels die veelte smal waren (medium bomen). Ik denk dat hij er een stuk of 8 a 9 op heeft gehad, en ik heb er 4 (of was het 5?) uitgeprobeerd met rijden.

Hij zit hier idd ook niet om de hoek (Lieshout toch? Dat is 120 km van ons vandaan :oo) maar hij had mij zo geplanned dat hij toch in de buurt was. Kwam uit zoetermeer en ging na mij nog naar Gouda (was toen serieus tegen 2100 uur savonds!! Echt lange dagen).

Da's mooi te horen en gefeliciteerd met je nieuwe zadel! Even gespiekt en naar mij is het 41 km, dus dan weet ik iig al dat hij ook voor een tweedehands zadel naar mij zal komen.

Nu nog even m'n springzadel verkocht krijgen en ik kan 'm bellen :D

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:35

Jippie, er zijn onverwacht extra centjes onderweg dus ik kan Arno ook langs laten komen! *\o/* Ik heb hem net een mailtje gestuurd met een paar vragen en als ik daar positief antwoord op krijg ga ik een afspraak maken! :D

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:50

dennisje schreef:
wie wilt mij helpen?
ik ben van plan om een tekna te kopen maar zie dat de zadels van arno ook een diepe zit en dikke wrong hebben.
ik zou graag zijn email adres willen en of telefoon nummer.
ook graag de prijs van een bruin zadel.

mag via pb.

Tekna zijn die kunststofzadels zadels met als nieuwprijs rond de 600/700 euro toch?

Reken dat als je een Ab zadel wilt je er toch echt een slordige 1000 euro bovenop dit bedrag moet gaan tellen, dus ik weet niet wat je budget is, maar het is nogal een verschil een Tekna of een AB..

(persoonlijk zou ik voor dat laatste gaan, maar ik kan niet in je portemonnee kijken :) )

dennisje

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:18

ik heb hem al gebelt en idd wat ik wil kost 1600
en dat doe ik niet.
mijn paardje heeft artrose dus word voor zijn plezier gereden dus het word een tekna.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:38

Ik heb een mailtje gestuurd voor evt. 2e hands zadels.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:04

Jeannette schreef:
Ik heb een mailtje gestuurd voor evt. 2e hands zadels.

zou je mij een pb willen sturen als hij die heeft? :o

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:10

Ja doe ik. Ik laat het hier ook wel even weten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:13

Ik vet mijn singelstoten haast niet anders worden ze te zacht en dan rekken ze.
Hij heeft ook zwarte singelstoten vervangen voor me en die zijn net zo dik en stug.

mamendtJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:38

Ik had ook nog een vraagje mbt het AB zadel.
De mijne is eind oktober afgelevert, het kraakt nog steeds ietwat ondanks dat ik het geregelt invet.....
Hoelang duurt het voordat het zo soepel is dat het zadel niet meer kraakt?
Mijn paardje is 4 en wordt bijna 5, ze verandert nog voordurend van bouw.....wanneer moet ik het nog eens laten controleren door arno? Het ligt verder nog prima....het enige wat mij nu irriteert is dat krakend geluid....
Hoe zit dat bij jullie zadels?

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:45

Ik heb dat krakende geluid nooit gehad dus dat zou ik zo niet weten.
Ik heb mijn zadel ook vanaf november en mijn paard wordt ook bijna 5. Arno is vorige week bij mij geweest want ik voelde al zo'n anderhalve week dat het losser zat. Hij heeft het toen flink opgevuld en nu kan ik er weer zo'n 3/4 jaar tegen. Als ik merk dat het weer minder goed ligt bel ik gewoon weer.
Je kunt hem het beste even bellen met je vragen.

mamendtJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:07

Ik heb ook een beetje het idee dat het wat meer naar rechts ligt...zal morgen nog eens goed kijken en voelen met rijden...en anders maar bellen.
Het kraakt wel met rijden.....bij jullie allemaal niet dan?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:27

Mijn zadel kraakt heel erg, maar ik ben ook erg slecht met de vetpot!

mamendtJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:30

Ik moet zeggen dat ik hem wel invet...maar alleen de bovenkant en zweetbladen, mischien toch ook eens van onderen meenemen?? Krijg ik dadelijk van arno op mijn donder!!! Iedere dag invetten zei ie...oeps.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 13:47

Mijn zadel kraakt haast niet. Ik heb hem de eerste twee weken elke dag ingevet en nu doe ik dat nog een keer per week. Zodra ik dat niet doe, gaat hij nog harder kraken en worden de singelstoten stug. Mijn stalgenootje vond dat ik hem uitgebreid poetste: al het leer wordt gedaan :o

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:04

Ik zal dat ook eens doen!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:06

Het smeert makkelijker als je het potje bij kamertemperatuur bewaard. In de kou wordt het stug en is het niet makkelijk uit te smeren. Nu ben ik binnen vijf minuten klaar en ziet hij er weer super uit!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:31

Ik heb 'm de eerste weken ook bijna dagelijks ingevet en nu is het alweer een paar weken geleden: zal het vandaag of morgen weer eens gaan doen denk ik. :D

peetje190

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 00:32

hoi allemaal,

ik heb met plezier al jullie berichten gelezen :) ik zou ook dolgraag een brandt zadel willen, maar helaas is écht veels te duur voor mij (4 kinderen en al een spaarpotje achter de hand moeten hebben voor DA)
nu komt hij 1 februari wel bij me langs om te controleren hoe mijn wintec ligt (ik denk zeker niet goed want schuift steeds naar voren) mijn paardje heb ik pas net laten inrijden en toen ik net lekker bezig was, begon ze ineens met me eraf te werpen (tja zit ook niet al te stevig na ongeveer 15 jaar niet gereden te hebben :o) wat ze overigens de eerste maanden niet deed , daarom dacht ik aan een pijnlijk zadel , mede omdat ze al haar oren in haar nek leg zodra ze het zadel ziet.
het longeren gaat super, stappen ook, maar zodra ik ga draven gaan de oren in de nek.
Ik zie er dus ook wel tegenop om al die zadels te gaan uitproberen....denk niet dat ze er blij van wordt en ik ben bang dat ik ga zandhappen in bijzijn van arno :o

hij mailde me dat hij 2e hands zadels had die aangepast konden worden (kan bij de wintec blijkbaar niet) in een lage prijsklasse..... nu zou ik graag willen weten (voordat hij komt) of iemand een idee heeft in welke prijsklasse ik dan moet denken? 400? 600? 800????

alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:10

Oei, dat durf ik niet te zeggen! Heb je zelf geen prijsklasse aangegeven bij Arno? Dan kan hij er rekening mee hoduen met welke zadels hij wel of niet mee hoeft te brengen. Natuurlijk houdt hij dan rekening met jouw portemonnee en probeert hij het zo te doen dat het voor het paard goed werkt en het binnen jouw budget blijft.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 13:29

@ Peetje; toen ik bij elk zadel proberen een rodeo kreeg heeft hij geen wenkbrauw bewogen hoor, hij zal misschien wel dingen gedacht hebben, maar zal er waarschijnlijk niet van opkijken. Mijn merrie bokt al een paar maanden onder het zadel, maar zadels zul je toch uit moeten proberen. Ik keek er ook onwijs tegenop, maar ben blijven zitten ;) Ze heeft zich bij elk zadel 'misdragen', maar ik had ook niet anders verwacht. Ik had overigens mijn vader en een vriendin erbij ook, om mee te kijken en ook voor geval dat stiekem :=

Je kan zelf een prijsklasse aangeven. Ik had aangegeven tot 800 euro, en zorgte hij dat hij de hele goedkope en de duurdere niet voor ons mee nam. Je kan vragen wat hij als 'laagste' klasse als aanbod heeft. Voor ons had hij toch wel een stuk of 10 zadels mee om even op te leggen die in mijn prijsklasse vielen. Hij hou rekening met je budget.

peetje190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 14:03

aha oke dan zal ik hem vantevoren nog even bellen om een richtprijs door te geven.....
@tancreda4 : en hoe oud is jou paard dan? en deed ze het eerst ook helemaal super en ineens omgedraaid? en was dat ook voor jou de reden om uit te kijken naar een ander zadel? en erg belangrijk...hoe doet ze het dan nu met een ander zadel? zo veel vragen maar in ieder geval hoop ik dat ik dan op dat moment net als jij kan blijven zitten... ik vermoed dat ze al helemaal kriegel gaat worden van telkens op en af zadelen, en misschien is het wel slim om iemand als "backup" mee te nemen.
vantevoren in ieder geval al proberen een poos te longeren ;) hopelijk is ze dan moe genoeg om zich te gedragen.... vanmiddag ga ik maar weer eens proberen te rijden, heb de afgelopen weken toch al zo vreselijk weinig kunnen doen vanwege sneeuw, en een bevroren bak.

mamendtJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:11

haha die van mij begon bij het zadelpassen ook te bokken als een idioot....het enige wat arno zei was...levensgevaarlijk die haflingers!!!...hihi

peetje190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:32

hahaha, maar ook jij bent er dus stoer opgebleven? ik moet zeggen dat mijn fjordjes nooit zo moeilijk met zadels waren, maar m'n kwpnertje is een geval appart :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:40

M'n zadel is aangemeten! Ben echt super benieuwd.... Was vrij snel klaar eigenlijk, haha. Welke kleur hebben jullie? Ik heb een gewone zwarte genomen met een donkerrood biestje...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:41

Weet iemand of Arno ook tweedehands springzadels verkoopt?