Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
yole schreef:Ik zou denken dat het omgekeerde het geval is. De v-punt bevestiging zorgt net voor een goede balans en verdeling. Wat ze zeggen is wat jij ervaren hebt met de malibaud op je haf. Druk vooraan door de te scherpe hoek van de boom en onstabiel. Wat je dus door de band hebt met de meeste zadels die te klein/smal zijn...Wat ik hieruit op kan maken is dat Guichard van mening is dat de huidige McClellan modellen niet geschikt zijn voor brede paarden. Dat zou dus best kunnen, maar is evengoed een verkoopspraatje als een ander. Passen en proberen is de enige oplossing...
![]()
Die versie is er al... en die past dus wel op een haflinger (tenminste... mijn haflinger, die echter gerust voor breed kan doorgaan).
Moragh schreef:Elke singel die op 1 punt uitkomt ( zoals elke singel) zal een puntsdruk kunnen creëren als het zadel niet goed ligt.
Cambiar schreef:Ow interessant! Heb dit ergens niet goed begrepen dat jij die al had.
Ben heel erg benieuwd...is het de klassieke versie?
Heb je foto?
yole schreef:Cambiar schreef:Ow interessant! Heb dit ergens niet goed begrepen dat jij die al had.
Heb je foto?
Ja, het zijn de gebruikelijke modellen randonnee en gardian, maar dan in een nieuwe brede versie. De foto van m'n tank staat hier enkele pagina's terug, weliswaar zonder het zadel... Ik probeer dus binnenkort enkele foto's met zadel te maken en posten. En na een kritische beoordeling mbt de pasvorm kan je ze dan waarschijnlijk bij Moragh kopen.
yole schreef:Cambiar schreef:Ow interessant! Heb dit ergens niet goed begrepen dat jij die al had.
Heb je foto?
Ja, het zijn de gebruikelijke modellen randonnee en gardian, maar dan in een nieuwe brede versie. De foto van m'n tank staat hier enkele pagina's terug, weliswaar zonder het zadel... Ik probeer dus binnenkort enkele foto's met zadel te maken en posten. En na een kritische beoordeling mbt de pasvorm kan je ze dan waarschijnlijk bij Moragh kopen.
Cambiar schreef:Moragh schreef:Elke singel die op 1 punt uitkomt ( zoals elke singel) zal een puntsdruk kunnen creëren als het zadel niet goed ligt.
Heb ik goed kunnen ervaren met een westernzadel. De rigging lag vooraan en ik voelde daar een grote druk. Volgens de verkoper had hij hier geen last van, maar ik was daar niet gerust in...
yole schreef:Ik zou denken dat het omgekeerde het geval is. De v-punt bevestiging zorgt net voor een goede balans en verdeling.
lakshmi schreef:Iemand misschien tips voor een andere onderlegger? Vrees dat dit nogal warm wordt in de zomer..
Citaat:
yole schreef:lakshmi schreef:Iemand misschien tips voor een andere onderlegger? Vrees dat dit nogal warm wordt in de zomer..
Misschien is de onderlegger zoals die onder HC's Ecuyer wel iets voor je... Ziet er wel stijlvol uit!