Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:28

Plop1997 schreef:
Een aantal maanden geleden was ik op zoek naar een nieuwe jas omdat mijn oude het had begeven. Ik wilde graag de Oak waterdichte jas van Lemieux in maat 38 maar die was toen overal uitverkocht. Wel kon ik een Navy in maat 40 vinden dus dan maar een maatje groter want dan had ik een jas voor de winter.
[ [url=m/O0cs6c.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn moeder vond deze jas ook geweldig omdat hij zo lang en waterdicht was. Nadat vandaag haar eigen jas zo was doorgeregend wilde ze ook een lange waterdichte jas dus wij een aantal ruiterzaken af. Uiteindelijk vonden we dezelfde jas bij de Equidrome en jawel een Oak in maat 38! Mijn moeder paste de 38 niet en wilde liever de blauwe dus stelde ze voor dat we deden ruilen, dan kreeg ik de nieuwe jas in maat 38 en zij krijgt mijn navy in maat 40 (nadat hij grondig gewassen is)

[ [url=m/gt4QiT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Soms lopen dingen vreemd maar dit was echt een kwestie van ultiem geluk hebben! Ook op deze jas was korting vandaag dus beide jassen hebben we met 25% korting kunnen scoren. Mijn moeder is dolblij met de split achterin, ze rijdt geen paard maar vond het super handig voor mee te fietsen. Dus nu ook een niet ruiter volledig fan van Lemieux :P

Oh das mazzel!!! Fijn!!
Haha, altijd leuk dat een niet ruiter ook fan is, snap ik wel, deze jas is echt super fijn

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 08:01

Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar heeft er iemand al een ander shirt met lange mouwen gevonden voor bij de oak?

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:14

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:03

Ik twijfel of ik de oak suede weg zal doen en een loire er voor terug koop, heeft er iemand een foto van de loire oak? (Op een vos)

En zouden jullie dan met of zonder foam nemen? Prijs verschil €6,50

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:05

Plop1997 schreef:
Lukasje schreef:
Mooi die jassen! Zijn ze idd goed waterdicht ?

Ja! Ik heb er in de regen mee gereden en ik was alleen nat van het zweet omdat hij zo warm was! Ik ben een extreme koukleum en haat regen en met deze jas vind ik het zelfs niet erg om in de regen te rijden.

De split achter is echt perfect voor ter paard of op de fiets en het bontje kun je er apart vanaf halen. En voor het rijden kun je ook de muts er af halen, is ook wel zo veilig! Meestal ben ik iemand die toch wel 3 jaar met jassen doet dus voor de prijs vind ik de kwaliteit echt super goed! Hij is ook heel modder bestendig en je kunt het makkelijk er af vegen met een doekje. Ik ben groot fan van deze jas want hij heeft me deze winter echt geholpen!

Na een uur buiten rijden met motregen:
[ [url=m/eFBtAG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nadat ik met Valentijn door de modder had gewandeld:
[ [url=m/0FWCMj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is al 2x gewassen en nog zo goed als nieuw. Nu net de derde keer in de was geweest met van dat skijas spul en weer helemaal schoon!

Klinkt super! Dankjewel voor de uitgebreide info!

Euridicey

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:45

Mocht iemand toevallig het glace grey oornetje in L nog hebben en er vanaf willen.. ik maak graag mn set compleet Afbeelding

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:27

vaaleriee schreef:
Goldie schreef:
Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar heeft er iemand al een ander shirt met lange mouwen gevonden voor bij de oak?

Ja deze! https://www.decathlon.nl/p/warm-hardloo ... GROEN_KAKI

Wel voor heren maar heb het shirt in een S en past perfect :)

Lijkt een goede match idd. Welke maat draag je van lemieux shirts?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:31

JenniferU schreef:
Ik twijfel of ik de oak suede weg zal doen en een loire er voor terug koop, heeft er iemand een foto van de loire oak? (Op een vos)

Loire:
Afbeelding

Suède:
Afbeelding

Persoonlijk heb ik enkel zonder bumper. Want bij mijn dekjes van ps of Sweden vind ik de bumper vervelend wanneer ik een zadelonderlegger gebruik

Wijsneus_DP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:32

JenniferU schreef:

Foam is alleen fijn bij een zadel van 17,5" of kleiner. Ik heb zelf een 18" en dan komt het dekje net wel net niet over het uiteinde van de kussens,ik ben altijd bang dat de kussens op de naad komen en dit schuurplekken veroorzaakt. Bij het 17" zadel van mijn vrouw liggen ze wel mooi.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:55

JenniferU schreef:

Ik ben zelf meer fan van de Classic, dus zonder foam. Maar dat is persoonlijke voorkeur
Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:56

vaaleriee schreef:
Goldie schreef:

Ben bang dat die wat groot is, heb van Lemieux een XS

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:35

Jessie2020 schreef:
vaaleriee schreef:

Lijkt een goede match idd. Welke maat draag je van lemieux shirts?

Ik draag van de dames shirts een L, van de heren een S en ik ben vrij lang (1.78) en heb een normaal postuur. Mouwen zijn wat te lang maar vind ik niet storend.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 22:21

Is er trouwens verschil met warmte tussen de Suede dekjes en de Loire dekjes? Dat de Mesh luchtiger is kan ik me voorstellen maar in mijn hoofd denk ik dat de Loire warmer is dan de Suede terwijl ik het zelf nog nooit heb getest.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:20

Plop1997 schreef:
Is er trouwens verschil met warmte tussen de Suede dekjes en de Loire dekjes? Dat de Mesh luchtiger is kan ik me voorstellen maar in mijn hoofd denk ik dat de Loire warmer is dan de Suede terwijl ik het zelf nog nooit heb getest.

Ik denk dat de loire warmer is? Die lijkt ietsje dikker.

Pfffft, ben zo benieuwd naar de nieuwe kleuren. Wat Horze had geplaatst, werd ik niet mega warm van, zoiets heb ik al.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:35

Wiwabalia schreef:
Plop1997 schreef:

Ik denk dat de loire warmer is? Die lijkt ietsje dikker.

Pfffft, ben zo benieuwd naar de nieuwe kleuren. Wat Horze had geplaatst, werd ik niet mega warm van, zoiets heb ik al.

Nee inderdaad. Aan de ene kant hoop ik dat ze gewoon oude kleuren in een Loire editie doen uitbrengen. Dus dat het gewoon de corn blue, fuchsia en sorbet in de Loire editie waren en dat de nieuwe kleuren iets anders waren.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:57

Ik wil zo graag nog een oranje tint in mijn collectie en nog een leuke kleur in Mesh ofzo. (ik ben van het Suede en Mesh team haha :=)

De Plum & Paprika lijkt mij nog wel een mooie toevoeging

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 16:14

Ik heb hier nu 1 lemieux liggen, de Loire Mulberry. Vind het superfijne dekjes, maar heb ook veel eskadron en Ps en Es liggen. Loire vind ik wel de meest chique versie. Waarschijnlijk heb ik nu ook een Mulberry Spectrum, die zijn ook erg gaaf :j net even wat anders!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:09

Plop1997 schreef:
Lukasje schreef:
Mooi die jassen! Zijn ze idd goed waterdicht ?

Ja! Ik heb er in de regen mee gereden en ik was alleen nat van het zweet omdat hij zo warm was! Ik ben een extreme koukleum en haat regen en met deze jas vind ik het zelfs niet erg om in de regen te rijden.

De split achter is echt perfect voor ter paard of op de fiets en het bontje kun je er apart vanaf halen. En voor het rijden kun je ook de muts er af halen, is ook wel zo veilig! Meestal ben ik iemand die toch wel 3 jaar met jassen doet dus voor de prijs vind ik de kwaliteit echt super goed! Hij is ook heel modder bestendig en je kunt het makkelijk er af vegen met een doekje. Ik ben groot fan van deze jas want hij heeft me deze winter echt geholpen!

Hij is al 2x gewassen en nog zo goed als nieuw. Nu net de derde keer in de was geweest met van dat skijas spul en weer helemaal schoon!

Wat voor wasmiddel gebruik jij voor deze jas?
Ik durf m niet te wassen met gewoon wasmiddel, bang dat ie daarna niet meer waterdicht is

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:17

Zag de mint collectie voorbij komen bij hypostore. Het is zooo mooi maar ik heb zo geen geld.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:18

Rianne1807 schreef:
Plop1997 schreef:

Wat voor wasmiddel gebruik jij voor deze jas?
Ik durf m niet te wassen met gewoon wasmiddel, bang dat ie daarna niet meer waterdicht is

Bij de kruidvat heb je speciaal spul voor ski en waterdichte jassen.

Afbeelding

Mijn truc is om de jas eerst te wassen met gewoon wasmiddel. Dit zorgt dat de nare geurtjes en modder er uit gaan. Dan met het waterdichte spul. (Geen wasverzachter!) Als de jas niet super vies is dan doe ik gewoon wasmiddel in het linker laatje en het ski jas spul in het laatje waar normaal de wasverzachter in gaat. Dat werkt ook prima.

Van dat spul hoef je niet het hele flesje te gebruiken. Ik doe zeker 4-6 wasbeurten met een flesje. (Voor een jas dan)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:31

Ik zie bij iedereen de prachtige Loires voorbij komen en heb nu spontaan spijt dat ik die van mij heb verkocht (ze gingen pillen :()

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:44

Het zijn toch echt de nieuwe kleuren, heb zojuist nog een lek gevonden via tiktok waar ook de namen bij stonden. Ook de oornetjes erbij, nog geen suede helaas.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:48

Plop1997 schreef:
Het zijn toch echt de nieuwe kleuren, heb zojuist nog een lek gevonden via tiktok waar ook de namen bij stonden. Ook de oornetjes erbij, nog geen suede helaas.

Speur jij eens even door tot je de suèdes hebt gevonden dan <<)

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:55

Heeft er hier iemand interesse in mijn Benneton blue setje?
Vraagprijs voor de set €65 excl.

(3 x gebruikt zowel dekje als beschermers) beide maat Full.
Afbeelding

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 19:58

MerleSimone schreef:
Plop1997 schreef:

Speur jij eens even door tot je de suèdes hebt gevonden dan <<)

Nog geen suedes maar wel twee oornetjes

https://www.google.com/search?q=lemieux ... cZivoGv1pM

https://www.google.com/search?q=lemieux ... uLixZ9jRXM

En deze poetstasjes
https://www.google.com/search?q=lemieux ... NLEIiaf4IM

https://www.google.com/search?q=lemieux ... txjFSoYa3M
Laatst bijgewerkt door Plop1997 op 08-02-22 20:22, in het totaal 2 keer bewerkt