Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:51

Mizora schreef:
Dat klopt, maar geen enkele die net als de Micklem echt een lage neusriem 2.0 is. De youngster heeft alleen een aangepast kopstuk, niet de driehoeksringen die deels voorkomen dat het neusdeel naar voren zakt en voor de rest ook geen aanpassingen aan de neusriem. En de rest van de hoofdstellen zijn eigenlijk gewoon gecombineerde neusriemen. De kracht van de PS is het kopstuk en bij de High Jump de mexicaanse neusriem 2.0. Niets mis mee, maar niet te vergelijken met het principe van de Micklem, het is gewoon een heel ander uitgangspunt.

Inderdaad.
Vooral dan dat de bakstukken apart zijn dus de hele werking van micklem er niet is. Bij de micklem zit het bit aan de neusriem en de rest van het kopstuk. Bij de PS zijn het gewoon losse bakstukken zoals elk ander hoofdstel. Dit is inderdaad gewoon een meer anatomisch gevormde gecombineerde neusriem.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:06

Daphneeeej schreef:
marleen_a_a schreef:
ik rijd nu sinds +- 4 weken bitloos met de rambo multibridle, maar nu krijgt mijn paard een soort schuurplek hiervan op zijn neus (tenminste , het zit onder de neusriem). Hebben jullie hier ook last van ? Hoe komt dit en hoe los ik dit het beste op ? Zo`n kale plek ziet er niet uit natuurlijk _O- (al is het nu klein)

Kan komen door de ring op de neusriem. Een bontje onder de neusriem schijnt hiertegen te helpen.

Ik heb het ringetje eraf hihi

Jaime_

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:50

Kan ook van de verdikking/stiksel komen dat er nog zit, ik zou zeggen probeer het gewoon eens met bontje. (zo heel duur zijn ze niet..)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 22:51

Iid Leen, zo zie ik het ook. Daarom voor mij geen PS. Zie er geen meerwaarde in. Overigens wel mooi vormgeven en wel is het voordeel dat er geen 'hoofdvol' riempjes is zoals bij een gecombineerde neusriem

Nef1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:58

Citaat:
Ik heb het ringetje eraf hihi[/

Ik heb het ringetje er ook af,maar als nog last van plekje op de neus.
Sinds ik er een bontje onder heb nergens geen last van.
Dabo hier op bokt verkoopt mooie en vooral niet dure bontjes die je er fijn onder kan doen!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:58

Nef1985 schreef:
Citaat:
Ik heb het ringetje eraf hihi[/

Ik heb het ringetje er ook af,maar als nog last van plekje op de neus.
Sinds ik er een bontje onder heb nergens geen last van.
Dabo hier op bokt verkoopt mooie en vooral niet dure bontjes die je er fijn onder kan doen!

Ik heb al contact gehad met Dabo :) en al een bontje besteld hihi

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:58

Vandaag de Rambo micklem gepast op mijn PRE. Helaas kreeg ik de keelriem amper dicht. Op het verste gaatje zat ie ontzettend strak. Verder was het hoofdstel wel mooi passend. Moet ik nu een maat groter bestellen? of zal deze veel te groot zijn?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:02

Bij mijn ruin was de keelriem eerst ook te kort. Dit is wat uitgerekt en nu past ie hem prima. Past het hoofdstel verder wel goed?

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:03

Ik heb voor mijn paard met grote kaken een extra gaatje erbij geknipt,had namelijk precies hetzelfde probleem. Het leer rekt op den duur ook wat uit, mijne kan nu bijna 1 gat strakker

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:10

Vond de frontriem ook wat krap, en het gedeelte achter zijn oren ook. Maar kan dat ook mis hebben. normaal heeft hij ook maat full namelijk.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:28

Dan zou ik m ruilen!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:15

Mijn paarden hebben normaal full, maar van deze extra full. Dat adviseren de meeste verkopers ook, maatje groter dan normaal kopen.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 21:31

wwillemijn schreef:
Mijn paarden hebben normaal full, maar van deze extra full. Dat adviseren de meeste verkopers ook, maatje groter dan normaal kopen.

Heb ik ook gedaan en frontriem is netjes, niet te klein :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:10

Bij mijn ene haf kreeg ik de kaakriem ook niet dicht.
Tot ik de frontriem erafhaalde, want eigenlijk was die te krap.
Met een langere frontriem eraan ging het wel.
En inmiddels rijd ik al een aantal jaren zonder frontriem met hem, gaat ook prima.
En de kaakriem? Die zit inmiddels al op het 2e gaatje.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:46

Heb je een competition of multi ? Bij mijn paard kreeg ik de competition ook niet dicht ( ook de enige reden waarom ik er niet bitloos mee heb gereden gelukkig want die was daar helemaal niet geschikt voor , met dank aan divoza ) maar de multi zit op het 4e gaatje terwijl het toch bijde een full is....

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 01:43

Om al dat soort problemen heb ik een hoofdstel besteld bij Westeind ...
Hopelijk een dezer dagen binnen .
Kunnen ze naar wens maken daar

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 10:26

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:32

Zinzi_jewel schreef:

Ik heb hun al 2x een mailtje gedaan, maar nog steeds niets gehoord. 1e mailtje was zeker een maand geleden.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:57

Je kan Westeind beter even bellen, mail schiet er vaak bij in is mijn ervaring, maar ze is wel altijd heel behulpzaam als je ze eenmaal te pakken hebt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:41

Ik heb voor mijn jonge volbloed een nep micklem. Valt inderdaad iets groter uit maar past hem wel prima.
Hij heeft maat pony van halster wat hij net past maar de micklem staat op het kleinst afgesteld. Hij kan er dus lekker in groeien.

Wat hebben jullie als neusbontje? Kop en frontriem zijn onderlegd maar de neusriem helaas niet..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:58

Weet iemand of de Micklem Full en extra full erg verschillen qua maat? en hoeveel groter is de extra full? Echt een hele boel, of is hij ook in te stellen als een full.

Bij de gewone full is de kaakriem net te krap voor mijn paard. Past met moeite op het 1e gaatje maar zit dan dus ontzettend strak. Ook heb ik het idee dat hij te krap was bij de frontriem waardoor ie strak achter de oren lag. De neusriem was overigings wel goed. dus twijfel of deze bij de extra full niet veel groter is..

Iemand ervaring?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:09

Het belangrijkste is de vraag of de neusriem niet te laag komt te liggen bij een Large Horse (extra full). Qua frontriem, keelriem en riempje neusriem is de extra full ook als gewone full te gebruiken. Maar omdat de afstand van de knik tot aan de neusriem ook wat langer is kan de neusriem soms te laag komen te liggen. Mijn 2 paarden passen allebei beide maten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:27

Leen schreef:
Zinzi_jewel schreef:

Ik heb hun al 2x een mailtje gedaan, maar nog steeds niets gehoord. 1e mailtje was zeker een maand geleden.

Even bellen dan .
Ik mailde en ze nam contact op via Facebook ! Had verkeerd mail adres of geen adres ingevuld per abuis ...
Ze denkt super mee en maakt t naar wens

angelxroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 10:50

Ik was eigenlijk van plan om de high jump van ps of sweden te kopen, maar zag dat die nu 427,50 kost? Voor zo'n prijs heb ik het er toch niet voor over :\

YOURLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:51

Ik wil heel graag een Rambo Micklem hoofdstel aanschaffen. Ik twijfel alleen heel erg tussen de Multi of de Comp. Voornamelijk om de D-ring, ik wil niet dat hij schuurt/drukt op de neus.

Aangezien ik er tot pagina 60 niks over had gevonden en de moed opgaf om tot pagina 320 te lezen, plaats ik mijn berichtje even zo.

Wat zijn de ervaringen van de D-ring op een Multi? Druk- of schuurplekken? Ik wil dit niet oplossen met een neusbontje.