Ervaringen met LeMieux #2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 10:21

En van de week de beige opgehad die heb ik tegelijkertijd met lime kunnen vinden *\o/*
Afbeelding

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:45

Celebi schreef:
Ik heb een gat laten maken in mijn oornetje en daar steekt nu de dikke voorpluk doorheen. Probleem opgelost. _O-

Hahaha heb je hier een foto van? Ik ben nu wel heel benieuwd hoe dat er uit ziet!

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:29

Hi!
Nieuw in dit topic.

Ik zou graag nieuwe lemieux dekjes willen kopen, maar heb eerlijk gezegd geen idee welk kleur dekje nou mooi staat op hem. Hebben jullie een idee? :D

Ik heb:
Grijze, zwarte cotton, hunter green, mink, navy suède dekjes.

Mijn navy blauwe heeft trouwens een super mooi wit lijntje aan de rand. Was dat toevallig een limited edition? Want ik vind er geen meer. :(

Geprobeerd: ink blue en mulberry cotton vond ik beiden niet zo mooi.

Hier is een foto van mijn paard. Ik vind hem zelf wat meer roder bruin dan hij nu op de foto lijkt:
Afbeelding
(Ik was er afgevallen in de crossles, dus hij dacht even een eetpauze :9 )

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:58

ElmoVelo schreef:
Hi!
Nieuw in dit topic.

Ik zou graag nieuwe lemieux dekjes willen kopen, maar heb eerlijk gezegd geen idee welk kleur dekje nou mooi staat op hem. Hebben jullie een idee? :D

Ik heb:

Mijn navy blauwe heeft trouwens een super mooi wit lijntje aan de rand. Was dat toevallig een limited edition? Want ik vind er geen meer. :(

Hier is een foto van mijn paard. Ik vind hem zelf wat meer roder bruin dan hij nu op de foto lijkt:
[ [url=m/UYTJ45.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor jou paard sowieso de Sage! Denk dat die echt heel mooi zal staan.
Verder denk ik:
Oak, peacock, corn blue (of die blauwe die binnenkort uit komt), Ice blue en dijon als je echt van een knalkleur houd. Zowel in loire als suede zijn ze mooi maar tis maar net wat je fijn vind.
Rode, oranje en roze tinten zullen denk ik op of af zijn, ligt maar aan de ondertoon dus met blauw groenige kleuren heb je denk ik altijd prijs. Rioja zou je nog kunnen proberen maar dat is een kleur die je in het echt langs je paard moet zien.

Joki

Re: Ervaringen met LeMieux #2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:01

Elmo ik ben het eens met sage. Dat is op mijn rode bruine mijn favoriete kleur
Afbeelding

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:11

Ik ben op zoek naar een Lemieux Luna hoofdband maar deze lijkt overal uitverkocht te zijn. Kleur maakt niet zo veel uit alleen Dijon staat me echt niet.

Wie heeft er een gouden tip met een webshop die er nog een heeft of heeft er misschien een tweedehands?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:35

iemand enig idee of dit een match is met de ice blue loire? twijfel of hij niet te donker zal zijn.Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:47

ElmoVelo schreef:
Hi!
Nieuw in dit topic.

Ik heb:

[ [url=m/UYTJ45.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook een rode bruine en de ice blue staat ook super mooi….

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:51

its_daantjee schreef:
iemand enig idee of dit een match is met de ice blue loire? twijfel of hij niet te donker zal zijn.[ [url=m/PsZAJZ.png]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is hij idd donkerder dan het dekje. Kan eventueel dinsdag wel voor je kijken

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:52

Pally schreef:
its_daantjee schreef:
iemand enig idee of dit een match is met de ice blue loire? twijfel of hij niet te donker zal zijn.[ [url=m/PsZAJZ.png]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is hij idd donkerder dan het dekje. Kan eventueel dinsdag wel voor je kijken

als je zou willen dan graag!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:08

Ik moest even zoeken, maar hier een foto van hoe het eruit ziet. :+

Vind het ideaal, wel een netje tegen insecten, maar ook z'n leuke voorpluk haha.

Afbeelding

ElmoVelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:14

Plop, dankjewel dat je wat kleuren opnoemt! Ga ik is naar kijken.

Joki, ooh wauw! Sage staat wel echt goed op die van jou. Je hebt de loire er op toch?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:26

Ja dit is de loire. Ik heb ook de mesh variant. Mijn paard kan niet tegen suede. Loire gebruik ik ook alleen voor wedstrijd want ook daar is haar huid te gevoelig voor. Mijn zwarte heeft nergens last van dus die heeft meer loire dekjes

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:27

Celebi schreef:
Ik moest even zoeken, maar hier een foto van hoe het eruit ziet. :+

Vind het ideaal, wel een netje tegen insecten, maar ook z'n leuke voorpluk haha.

[ [url=m/2mL2Po.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah dat is wel tof inderdaad, alleen durf ik denk ik geen gat te maken in een Lemieux oornetje. :Y)

Maar ik ken een aantal textiel ontwerpers op mijn opleiding dus ik zie hier wel een mooi gat in de markt!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:52

its_daantjee schreef:

Dat gaat niet mooi passen denk ik als ik zo kijk naar de foto..
Dit is mijn ice blue:
Afbeelding

Zo'n gat maken voor een voorpluk zou ik ook niet aandurven. En voor mij is het "effect" van een oornet dan ook weg. Ik vind het net mooi als alles netjes wegzit :D

Elmovelo, hier alleen maar een vos :D Maar oak en sage lijken me mooi, volgens mij kan alles op je paard.. Chili, citron, ink blue, ...

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 20:57

Moet zeggen dat het bij de Lemieux netjes ook lastiger is vanwege het gehaakte patroon. Deze was van doorlopende stof dus dat was makkelijker in knippen. Al zei de persoon die dit voor me gedaan heeft dat het ook met de gehaakte netjes kon, maar dan moest ze een andere methode toepassen. Anyhow, als je alles weg wilt werken is dit inderdaad niets. Ik vond het juist zo jammer dat ik die voorpluk weg moest werken en ik was ook bang dat het warm zou worden met zoveel haar eronder. Al had invlechten wellicht gekund. Maar toch, die bos haar voor je neus blijft een leuk uitzicht haha.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:01

Zoals je kan zien op mijn foto, is de voorpluk van mijn paard erg zielig. Dat zou erg lelijk zijn als ik die enkele sprietjes door een gat zou steken :')
Maar paarden met een enorm voorpluk zou zo'n oornetje met gat voor op training wel handig zijn.
Voor op wedstrijd zou ik wel gewoon lekker invlechten en alles wegsteken.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:14

Een aantal maanden geleden was ik op zoek naar een nieuwe jas omdat mijn oude het had begeven. Ik wilde graag de Oak waterdichte jas van Lemieux in maat 38 maar die was toen overal uitverkocht. Wel kon ik een Navy in maat 40 vinden dus dan maar een maatje groter want dan had ik een jas voor de winter.
Afbeelding

Mijn moeder vond deze jas ook geweldig omdat hij zo lang en waterdicht was. Nadat vandaag haar eigen jas zo was doorgeregend wilde ze ook een lange waterdichte jas dus wij een aantal ruiterzaken af. Uiteindelijk vonden we dezelfde jas bij de Equidrome en jawel een Oak in maat 38! Mijn moeder paste de 38 niet en wilde liever de blauwe dus stelde ze voor dat we deden ruilen, dan kreeg ik de nieuwe jas in maat 38 en zij krijgt mijn navy in maat 40 (nadat hij grondig gewassen is)

Afbeelding
Soms lopen dingen vreemd maar dit was echt een kwestie van ultiem geluk hebben! Ook op deze jas was korting vandaag dus beide jassen hebben we met 25% korting kunnen scoren. Mijn moeder is dolblij met de split achterin, ze rijdt geen paard maar vond het super handig voor mee te fietsen. Dus nu ook een niet ruiter volledig fan van Lemieux :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:20

Mooi die jassen! Zijn ze idd goed waterdicht ?

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:30

Lukasje schreef:

Ja! Ik heb er in de regen mee gereden en ik was alleen nat van het zweet omdat hij zo warm was! Ik ben een extreme koukleum en haat regen en met deze jas vind ik het zelfs niet erg om in de regen te rijden.

De split achter is echt perfect voor ter paard of op de fiets en het bontje kun je er apart vanaf halen. En voor het rijden kun je ook de muts er af halen, is ook wel zo veilig! Meestal ben ik iemand die toch wel 3 jaar met jassen doet dus voor de prijs vind ik de kwaliteit echt super goed! Hij is ook heel modder bestendig en je kunt het makkelijk er af vegen met een doekje. Ik ben groot fan van deze jas want hij heeft me deze winter echt geholpen!

Na een uur buiten rijden met motregen:
Afbeelding

Nadat ik met Valentijn door de modder had gewandeld:
Afbeelding

Hij is al 2x gewassen en nog zo goed als nieuw. Nu net de derde keer in de was geweest met van dat skijas spul en weer helemaal schoon!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:32

its_daantjee schreef:

Ik denk dat dat echt te donker gaat zijn. Heb toen zelf ook lang gezocht naar een mooie set en viel nog best tegen, veel kleuren passen dan net niet mooi.
Zelf heb ik de Harry’s horse blue heaven (volgens mij) dat past wel heel mooi, maar weet niet of het nog makkelijk te krijgen is. https://www.agradi.nl/harrys-horse-shir ... ven-xs.htm

Afbeelding

Was laatst bij nieuwe vestiging van hypostore. Daar waren wel echt veel lichtblauw die erbij zouden passen. Dus je zou daar eens op de website kunnen kijken.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:33

thanks voor de tips! liep er zo toevallig tegen aan. ga eens even verder kijken voor iets dat matched! ik ben ook nogsteeds opzoek naar een mooi shirtje voor bij de peacock loire.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:04

its_daantjee schreef:
thanks voor de tips! liep er zo toevallig tegen aan. ga eens even verder kijken voor iets dat matched! ik ben ook nogsteeds opzoek naar een mooi shirtje voor bij de peacock loire.

Quur had volgensmij een shirt wat er heel goed bij matchte!

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10141
Deze voor de Ice blue, wel met korte mouw.

En deze voor peacock.
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10427
Het was dezelfde als deze maar dan effe, dus zonder de pauw veren print maar die kan ik op de website niet terug vinden. Al past de print er natuurlijk ook wel bij :P

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:12

Die van kramer past er ook bij, dacht steel blue

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:27

Lukasje schreef:

Ja absoluut
Ik heb m ook en vind t echt een super fijne jas.
Ben een kou kleum :=