Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kitty_ schreef:Pippaa schreef:Leuk kleurtjeHet zadel ziet er netjes uit, niet te veel poespas maar wel degelijk.
Hoe is de flexibiliteit?
Ik vind het een mooi zadel om te zien
Thanx
Hij is nog stug want hij komt net uit de doos![]()
Ik zou hem voor nu meer kunnen vergelijken met mijn Notting Hill kwa "stugheid", maar dat zullen we gaan ontdekken zodra hij op het paard ligt.
Ik wil hem komende dagen even testen/passen op mijn pony met hoge schoft, en misschien dat ik nog wat stalgenoten warm kan krijgen om hem op verschillende pony's ruggetjes te testen
Pippaa schreef:Leuk kleurtjeHet zadel ziet er netjes uit, niet te veel poespas maar wel degelijk.
Hoe is de flexibiliteit?
Ik vind het een mooi zadel om te zien
Thanx
Hij is nog stug want hij komt net uit de doos![]()
Ik zou hem voor nu meer kunnen vergelijken met mijn Notting Hill kwa "stugheid", maar dat zullen we gaan ontdekken zodra hij op het paard ligt.
Ik wil hem komende dagen even testen/passen op mijn pony met hoge schoft, en misschien dat ik nog wat stalgenoten warm kan krijgen om hem op verschillende pony's ruggetjes te testen
Ik wil zondag wel ff langs hobbelen met Loes als dat uit komt???![]()
Sonja_vR schreef:Maar als je gewoon correct te paard zit, hoor je eigenlijk nooit vol aan in de beugels te hangen toch?
Je zit op je benen en bips, niet op je voeten.
Tuurlijk wil je demping tussen de beugelriemen + ophanging en het paard ivm verhoogde druk op die plaatsen, maar gewicht puur op de beugels waardoor alle gewicht puur op de ophanging komt dat gebeurt op korte momentjes(idiote acties van paardlief , wegschieters van schrik) als het continu optreed is er rijtechnisch iets grondig mis.
Nogmaals, tuurlijk wil je demping, maar ik denk dat de ruiter veel grotere invloed heeft op drukpunten dan overdreven veel versteviging
(Er van uitgaande dat er in ieder grval wel demping is zoals bij ghost, barefoot, trekker en andere merken, een dekje waar je stijgbeugel aanknoopt is natuulijk weer niet raadzaam)
pmarena schreef:Ik meende dat iemand wel eens gewogen had en het rond een kilo of 12 kwam....?
Op zich nog niet zwaar voor een westernzadel
xyzutu2 schreef:Ik vind hem er wel leuk uitzien, de Freemax Western Shorty, maar klopt het dat dit zadel verder geen eigen kussens/panelen heeft? Het ziet er namelijk zo dun/plat uit, en ik weet dat veel western boomzadels aan de achterkant ook niet aan padding/ruggengraatvrijheid doen, dus ik vraag me af hoe dat dan bij dit boomloze westernzadel is?
Ik las al wel dat je er echt een boomloos dekje onder moet gebruiken voor padding/ruggengraatvrijheid, maar bij Barefoot/Grandeur/Ghost boomloze zadels vind ik het een fijn idee dat het zadel zelf die padding ook al heeft, zodat het dek vooral een soort extra veiligheid is. Weet iemand hoe dat bij de Freemax westernmodellen zit?
xyzutu2 schreef:Ik vind hem er wel leuk uitzien, de Freemax Western Shorty, maar klopt het dat dit zadel verder geen eigen kussens/panelen heeft? Het ziet er namelijk zo dun/plat uit, en ik weet dat veel western boomzadels aan de achterkant ook niet aan padding/ruggengraatvrijheid doen, dus ik vraag me af hoe dat dan bij dit boomloze westernzadel is?
Ik las al wel dat je er echt een boomloos dekje onder moet gebruiken voor padding/ruggengraatvrijheid, maar bij Barefoot/Grandeur/Ghost boomloze zadels vind ik het een fijn idee dat het zadel zelf die padding ook al heeft, zodat het dek vooral een soort extra veiligheid is. Weet iemand hoe dat bij de Freemax westernmodellen zit?
Sonja_vR schreef:Cantle heeft geen puntendie draagt niks, die zit er eigenlijk grotendeels voor de vorm van het zadel . Hoor je als ruiter ook geen druk op te geven(doe je dat wel dan is je zadel te klein of zit je vreemd ver naar achter. )
Dus kwa vorm is er eigenlijk niets wat er aan de cantle aangepast zou hoeven worden.
Dat ding ligt gewoon bovenop alles te liggen