voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:05

SuperLiesje schreef:
Ik zal mijn oren en ogen voor je openhouden!! Denk idd dat ik de barrydale voor je neus weggekaapt heb :)

Je hebt niet toevallig interesse in een zwart/grijze Barrydale? En dan ruilen? Misschien maakt het jou niet uit, maar ik zoek zelf echt een bruine. Hoor het graag van je!

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:10

Blijheid schreef:
@Tjelley: Er loopt een heel topic over de christ iberica plus, en dat gaat ook deels over de andere soorten fellsattels. Denk dat je daar een boel info kunt vinden
[HAR] Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Dankjewel, dan ga ik daar even verder lezen :)
Maar mochten er hier mensen zijn die met een Fellsattel rijden of er ervaringen mee hebben, dan lees ik graag hun bevindingen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:32

pmarena schreef:
Cherokee verkopen, Atlanta / Arizona en deze Freemax er voor terugkopen? :P

Ik vind het wel een geinig zadeltje om te zien. Heb op zich geen hoge pet op van Freemax maar als het zadeltje recht is en goed past op de rugcurve van je beestje....waarom niet :)

Hahaha jij bent grappig!

Ik heb de laatste tijd veel zadels gekocht, is wel even klaar. Moet eerst zelf meer gaan rijden :P
Maar voor mijn bijrijdster en zusje een zadeltje kopen zou dan nog mogen van mezelf.

En met een Atlanta mag ik geen dressuurwedstrijdjes starten - geen zweetblad :') Terwijl ik dan waarschijnlijk wel fijner zou kunnen rijden. Pff.
En vervolgens... dan zou ik nog eerder een Ghost kopen misschien. Er staan een paar leuke bruine tweedehands te koop :D

pmarena

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:33

Ghost is een fijn zadeltje hoor :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:36

Maar heb ik ook nog nooit op gereden...

Als ik nou een geldboompje had kocht ik gewoon al die types boomloze zadels en probeerde ik ze allemaal om de beurt... Want ik vind de Trekker dus ook wel fijn zitten (op gezeten toen Ron bij ons was, maar niet op mijn eigen poown en niet mee gereden) én de christ Iberica ziet er superfijn uit, én Hildago zijn mooie dingen... :P Oeps.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:38

Tjelley schreef:
Zijn er hier ook mensen die met het Fellsattel (Christ) rijden?
Ik wil dus graag een Bareback pad aanschaffen en deze lijkt mij erg comfortabel.
Ik zag dat ze bij Equixantos zo'n zelfde soort Bareback pad verkopen (Holu Liberty) en deze spreekt mij ook erg aan :)
Wat zijn de ervaringen met deze Bareback pads?

Dit betekend ook dat mijn Barefoot Cheyenne te koop is.
Mocht iemand een compleet en fijn zadel zoeken...
http://www.bokt.nl/markt/ad/93624/baref ... mplete-set

Ohh zou je de gele pad ook los willen verkopen?

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:44

Op dit moment rij ik zelf nog met de Haf pad (totdat het zadel dus verkocht wordt).
Ik kan 'm dus nog even niet missen :o
Zal ik je berichten als iemand het zadel koopt zonder de pad?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:49

jaaaa heel graag!!

Ik zie alleen in je advertentie dat je zachte inlages hebt in je pads, maar je zadel is zonder vps, en dan zijn de oude stevige inlages beter..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:18

Ik heb sinds 2 weken ook een Barefoot London. Kan er nu ineens zo op wegrijden, wat nou wennen? (oke.. Op blauwe/paarse/zwarten liezen de eerste week na :') ) Vind 'm zelfs zo fijn dat ik mijn boomzadel verkoop en volledig op boomloos overga. :D
Dus ik ben om haha! Nu nog een mooie pad uitzoeken. Heeft iemand ervaring met een Grandeur half pad?

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:21

wereld schreef:
jaaaa heel graag!!

Ik zie alleen in je advertentie dat je zachte inlages hebt in je pads, maar je zadel is zonder vps, en dan zijn de oude stevige inlages beter..

Ja klopt, ik verkoop de zachte Haf inlages erbij. Ik gebruik zelf de heavy duty inlages bij deze pad, maar die wil ik graag houden voor mijn (toekomstige :D ) Bareback pad.

Edit: aanpassing van toekomst naar heden :)
Laatst bijgewerkt door Tjelley op 21-11-12 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:28

O zo Oke, nou ik hoor het graag als je hem los wilt verkopen

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:29

Mayflower_ schreef:
Ik heb sinds 2 weken ook een Barefoot London. Kan er nu ineens zo op wegrijden, wat nou wennen? (oke.. Op blauwe/paarse/zwarten liezen de eerste week na :') ) Vind 'm zelfs zo fijn dat ik mijn boomzadel verkoop en volledig op boomloos overga. :D
Dus ik ben om haha! Nu nog een mooie pad uitzoeken. Heeft iemand ervaring met een Grandeur half pad?

Ja ik gebruik ook de half pad onder mijn london, en een dekje er tussen. Bevalt mij prima

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:32

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:35

Ik heb bij mijn Londen altijd de halfpad gebruikt, met een dekje eronder, nooit problemen door gehad.

En na dit weekend blijkt dus dat ik mijn Londen voor niets heb weggedaan en in de plaats een wintec gekocht heb.
Ik kwam destijds altijd scheef te zitten, en nu heb ik hetzelfde met de wintec, dus is een ruiter en paard probleem (rechtrichten geblazen) en niet zadelgebonden.
:( |(

tja
als de geldboom groot genoeg is koop ik me mss terug een Barefoot Cherokee, maar zal nu wel met de wintec rijden, dat gaat verder wel lekker.

Geen mensen die een kinder barefoot of trekker zadel in aanbieding hebben? ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:50

ik zoek alleen nog een blauwe pad voor onder mijn pfiff boomlooszadel voor mijn bijrijdster
heb zelf een bruine bf ceyenne met barefoot pad :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:00

Ik zoek nog een pad voor onder mijn london, het liefst een Halfpad of Hafpad. Alleen schijnbaar is die laatstgenoemde een moeilijke opgave, kan ze nergens vinden. :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:21

op marktplaats heb ik ze wel gezien volgens mij

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:25

dierfysio schreef:
SuperLiesje schreef:
Ik zal mijn oren en ogen voor je openhouden!! Denk idd dat ik de barrydale voor je neus weggekaapt heb :)

Je hebt niet toevallig interesse in een zwart/grijze Barrydale? En dan ruilen? Misschien maakt het jou niet uit, maar ik zoek zelf echt een bruine. Hoor het graag van je!

Nee helaas, ik was zelf ook specifiek op zoek naar een bruine!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:38

Jammer, SuperLiesje, het was te proberen...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:23

Mayflower_ schreef:
Ik zoek nog een pad voor onder mijn london, het liefst een Halfpad of Hafpad. Alleen schijnbaar is die laatstgenoemde een moeilijke opgave, kan ze nergens vinden. :')
SecretLIN schreef:
ik zoek alleen nog een blauwe pad voor onder mijn pfiff boomlooszadel voor mijn bijrijdster
heb zelf een bruine bf ceyenne met barefoot pad :P

Hebben jullie hier iets aan? Koopjeshoek bij de paardendrogist, HAF pads nog in de kleuren zwart en blauw :)
http://www.paardendrogist.nl/product/44 ... 3032/40376

Heb er zelf een gekocht, gelijk in het begin toen ze nog bruine hadden. Ben er super tevreden mee, mijn pony krijgt ook geen schuurplekken of witte haren. Terwijl hij wel een haffie-vachtje heeft. Zweten doet hij er amper onder, pad ademt echt een stuk beter dan de Barefoot of Grandeurpads!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:24

HAF pads zijn erg fijn inderdaad :j

Meeste velletje kunnen daar ook wel tegen hoor, dat Sympanova is van een veel huidvriendelijkere soort dan dat van de Grandeur-pads...dat is veel meer plastic-achtig waardoor het eerder irritatie en daardoor witte haren geeft.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:24

Keandra schreef:
Ik heb bij mijn Londen altijd de halfpad gebruikt, met een dekje eronder, nooit problemen door gehad.

En na dit weekend blijkt dus dat ik mijn Londen voor niets heb weggedaan en in de plaats een wintec gekocht heb.
Ik kwam destijds altijd scheef te zitten, en nu heb ik hetzelfde met de wintec, dus is een ruiter en paard probleem (rechtrichten geblazen) en niet zadelgebonden.
:( |(

tja
als de geldboom groot genoeg is koop ik me mss terug een Barefoot Cherokee, maar zal nu wel met de wintec rijden, dat gaat verder wel lekker.

Geen mensen die een kinder barefoot of trekker zadel in aanbieding hebben? ;)

Was je halfpad met of zonder bontje?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:30

Ik ben voor de Bellis van mijn shet op zoek naar een banaansingel van ongeveer 35 cm maar deze dingen lijken gewoon niet te koop? Ik kan ze echt nergens vinden.. Weet iemand waar ze te koop zijn?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:28

Het probleem met een banaan van 35 cm is dat er eigenlijk te weinig ruimte tussen de gespen is om het nog een banaan te laten zijn :=

Je kunt het eens vragen aan Nicky's Keet?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:31

Heeft een voorgevormde singel (niet banaan maar wel een U vorm er in) dan niet meer zin?
Ik heb er een van Rossner (tweedehands) voor mijn pony en het helpt beter dan een banaan tegen het schuiven :)