Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 21:04

Bit clips paste bij mij niet. De ringen van t bit zaten al te dicht bijdrage ringen van de neusriem

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:54

Ik had de clips eraf gehaald, maar ze begon de afgelopen dagen weer erg met haar hoofd te zwaaien, dus heb ze er vandaag weer aan gemaakt en ineens was het weer over.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:27

Bij kyara bedoel je livito?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:15

Okie thank! Heb nog een vraagje, hoe zit het met de kaakriem? zit deze ook erg strak? of valt het mee? Kunnen ze dan gewoon kauwen bijvoorbeeld?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:25

Denk dat ik bij mijn jonge paard de Micklem ga proberen. Ze vindt een gewoon traditioneel hoofdstel echt niet fijn. Ik vind alleen de Micklem zo grof, paardje heeft zo'n mooi klein hoofdje dat ik bang ben dat het een beeld geeft van: hoofdstel waar ga je met het paardje naar toe :o
Dat vind ik met haar huidige hoofstel ook al een beetje :o

Afbeelding

Als ze nu eens een Micklem of gelijkwaardig hoofdstel ontwikkelen met net iets elegantere riempjes :o

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:32

Deze moet aangesloten zitten en ze kunnen er altijd mee kauwen, hij bindt namelijk niet de onderkaak aan de bovenkaak vast, dus bij kauwen verandert er nauwelijks iets. De mogelijkheid tot kauwen bepaal je d.m.v. de neusriem, maar die heb je als het goed is ook niet strak zitten (hij stabiliseert ook prima als er 2 vingers rechtop het neusdeel kunnen, zelfs zonder bitclips).

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:57

De competition heeft fijnere riempjes dan de multi. Ik vind hoofdstel niet wel fijn ogen, zeker voor paarden met kleinere hoofdjes. Je hebt ook maar 1 riempje langs de zijkant ipv 3 aparte.

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:40

Roos_M schreef:
Bij kyara bedoel je livito?

Hoe bedoel je haha?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:11

Moratoetje schreef:
Denk dat ik bij mijn jonge paard de Micklem ga proberen. Ze vindt een gewoon traditioneel hoofdstel echt niet fijn. Ik vind alleen de Micklem zo grof, paardje heeft zo'n mooi klein hoofdje dat ik bang ben dat het een beeld geeft van: hoofdstel waar ga je met het paardje naar toe :o
Dat vind ik met haar huidige hoofstel ook al een beetje :o

[ Afbeelding ]

Als ze nu eens een Micklem of gelijkwaardig hoofdstel ontwikkelen met net iets elegantere riempjes :o

Ik moest er ook even aan wennen maar toch vind ik het nu wel mooi staan. Ik heb ook een kwpn merrie met een klein koppie, heeft de small horse. Andere frontriem geeft ook alweer ander beeld.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:07

Dat is dus een van de redenen waarom ik geen Micklem wil. Aantal weken geprobeerd, maar het is zo groot en grof op haar kleine hoofdje.

Buiten dat wilde ze ook 6 tot 8 keer per uur/les schuren.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:15

Kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit tussen een Rambo competition en de competition Deluxe?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:23

Heb ook gekeken voor de nieuwe Fairfax hoofdstellen, maar wat een prijzen ..... dat ga ik niet doen, hoe mooi ik ze ook vind :o

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:25

Mayflower. Dit kun je zien als je de foto's naast elkaar legt.

Ik heb vandaag voor het eerst mijn bruine de luxe micklem omgehad. Nog wel wat stug leer. Even goed invetten en gewoon gebruiken dan hoop ik dat t snel lekker soepel wordt! Afbeelding

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:33

Ik heb net de rambo micklem multi bridle besteld :) bij agradi! Voor 142 euro. Hoop hem snel binnen te hebben.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:20

Mayflower_ schreef:
Kan iemand mij vertellen of er veel verschil zit tussen een Rambo competition en de competition Deluxe?

Ik heb de luxe. Zit niet veel verschil in, behalve het stiksel. Ik heb er een andere frontriem op en 1x vetten en je ziet het stiksel op de neusriem amper meer. Ik vind het achteraf zonde van mijn geld.

JeDe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:06

Moratoetje schreef:

Kijk eens bij de PS of Sweden hoofdstellen. Die hebben ongeveer hetzelfde principe als de Micklem, maar zijn veel eleganter. Helaas ook prijziger...
Afbeelding
Deze heb ik zelf gemaakt naar voorbeeld van de High Jump

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:09

Mooi!! +:)+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:19

Ps is eleganter maar ook gewoon een wereld van verschil wat kwaliteit betreft ;) vandaar de prijs ook. Ik vind hem de prijs ook waard en zou geen ander hoofdstel meer willen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:23

Het jammere vind ik dat de PS helemaal geen lage neusriem 2.0 is. Hij stabiliseert het bit nauwelijks tot niet, zowel niet via de bakstukken als via de neusriem. De neusriem ligt vaak niet eens tegen het bit aan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:36

Mizora schreef:
Het jammere vind ik dat de PS helemaal geen lage neusriem 2.0 is. Hij stabiliseert het bit nauwelijks tot niet, zowel niet via de bakstukken als via de neusriem. De neusriem ligt vaak niet eens tegen het bit aan.

Gelukkig is de high jump niet het enige hoofdstel wat ze hebben
http://www.psofsweden.se/en/youngster-revolution.html
ze hebben nog veel meer hoofdstellen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:00

Dat klopt, maar geen enkele die net als de Micklem echt een lage neusriem 2.0 is. De youngster heeft alleen een aangepast kopstuk, niet de driehoeksringen die deels voorkomen dat het neusdeel naar voren zakt en voor de rest ook geen aanpassingen aan de neusriem. En de rest van de hoofdstellen zijn eigenlijk gewoon gecombineerde neusriemen. De kracht van de PS is het kopstuk en bij de High Jump de mexicaanse neusriem 2.0. Niets mis mee, maar niet te vergelijken met het principe van de Micklem, het is gewoon een heel ander uitgangspunt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:04

De ps vind ik allesbehalve een Mexicaanse neusriem. Eerder een gecombineerde neusriem maar dan loopt ie alleen niet om de neus heen. De kracht van een Mexicaanse zit hem toch echt in een drukpunt op de neus.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:07

Voor mij zit de kracht van de mexicaanse neusriem juist in het verdelen van de druk over de voorste en achterste band onder de kin, de andere plaatsing tegen de kiezen waardoor een hoop paarden er minder last van hebben en het vrijlaten van het bit.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:24

ik rijd nu sinds +- 4 weken bitloos met de rambo multibridle, maar nu krijgt mijn paard een soort schuurplek hiervan op zijn neus (tenminste , het zit onder de neusriem). Hebben jullie hier ook last van ? Hoe komt dit en hoe los ik dit het beste op ? Zo`n kale plek ziet er niet uit natuurlijk _O- (al is het nu klein)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 16:59

marleen_a_a schreef:
ik rijd nu sinds +- 4 weken bitloos met de rambo multibridle, maar nu krijgt mijn paard een soort schuurplek hiervan op zijn neus (tenminste , het zit onder de neusriem). Hebben jullie hier ook last van ? Hoe komt dit en hoe los ik dit het beste op ? Zo`n kale plek ziet er niet uit natuurlijk _O- (al is het nu klein)

Kan komen door de ring op de neusriem. Een bontje onder de neusriem schijnt hiertegen te helpen.