[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwetal

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:50

@Skippy - misschien moet je ook de kussens van je Ghost even checken? Of die nog voldoende stevig zijn. De inlagen van de Burioni Fleece zijn prima, samen met behoorlijke kussens en een goede rug. En als je goed licht rijdt, zou er geen puntdruk moeten ontstaan....
En dan: DENK je dat het niet voldoende druk verdeeld, of merk je het ergens aan?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:43

Mijn paard en singels. Zucht.
Ze kreeg weer een wondje.
Nu is ze ook wat dikker geworden, ipv dunner. Ik had de singel al gekocht met het idee dat ze dunner zou worden. Niet dus.

Nu een langere singel gekocht. Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 16:44

Je huidige singel lijkt lang genoeg. Waar zitten de wondjes?

Nog even wat Easytrek spam <3

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 18:01

Leo schreef:
Duhelo schreef:
Leo: ik heb de burioni sympanova pad onder mijn ghost ,ik weet nu niet hoe het westernmodel zal vallen, maar dat kan Kitty vast wel tonen.
het zijn vaste dikke inlages maar kun je iets gemakkelijker samendrukken dan neopreen inlages waardoor het geen zon hoge toren wordt. En dankzij de neopreen blijft het ook op de belgen hier super netjes liggen.

https://kifrahorse.nl/Burioni-Western-Sympanova-Round

en dezelfde met wol

https://kifrahorse.nl/Burioni-Western-Wol-Round

Ik vind de burioni's super mooi :j Maar had het idee dat de inlages ook vrij dik zijn? Of valt dat mee?

Ze zijn wel dik, maar fluffy dik zeg maar, als je er wat druk opzet zakken ze netjes in. zelfs op mijn plat bakbeest geeft het geen rare hoge toren ...

Ik baal, heb ik nu eindelijk voor elk paard opnieuw een pad, voor elk paard een roma piccolo. Is mijn oudste paard niet goed. Twee weken geleden besloot ik om ze weer op te pakken (21 jarig trekpaard, in de winter werkt ze niet intensief, eens een buitenritje of een koetsritje in stap en draf en dat is het, vrij weinig dus,want dan heeft ze al haar energie nodig om dik te worden.). Toen ik erop kroop liep ze als een kleine olifant, echt enorm stijf, na 20 minuten was het alleen maar erger en aan de longe toonde ze onregelmatig linksvoor. Ik heb er een paar gemene stenen uitgehaald, en ze verder met rust gelaten (kneuzing in de hoef mss?).
Gisteren eventjes gelongeerd om te kijken,en ook weer, extreem stijf, deze keer was het na 20 minuten rustig laten draven ietsjes beter, maar niet voldoende om het te wijten aan arthrose die wat roestig is door een winter niet te werken zeg maar. Vooral stijf in de achterbenen, vooraan stampt ze als een olifant. Op een cirkel op het harde is ze iets beter dan op het zachte, dus een kneuzing zal het vast niet zijn ...
Heb ik nu een zadel, zit er kans in dat ze op pensioen moet ...

@kitty: de easytreks zijn wel leuk idd! ik stoor me alleen een beetje aan het velours onderaan de kussens, doet imo een beetje afbreuk aan de strakke look.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:43

Kitty_ schreef:

Aan 1 kant maar.

Afbeelding

Het lijkt net alsof na eventjes gebruik van een singel ze weer wondjes krijgt. Dan weer een nieuwe en dat gaat weer goed. Met deze ook geen problemen gehad. Tot paar weken terug

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:54

Nessa schreef:
Kitty_ schreef:

Aan 1 kant maar.

[ [url=m/YRIZsV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt net alsof na eventjes gebruik van een singel ze weer wondjes krijgt. Dan weer een nieuwe en dat gaat weer goed. Met deze ook geen problemen gehad. Tot paar weken terug

Is het een optie om een paar singels te rouleren, en regelmatig met een andere te rijden?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:58

Heb je aan één kant telkens een wondje? Of aan beide kanten?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:10

Altijd aan die kant

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:41

Wellicht zit je zelf iets scheef, waardoor je zadel scheef trekt en op die manier een schuur/druk wond veroorzaakt?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 00:56

Wel apart. Vorig jaar was dit ook zo.
Ik rijd inmiddels niet meer. Maar bijrijder wel. Anders toch weer een bontje erom.

De langere singel lijkt niet nodig dus?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 10:56

Hoe singel je aan? Heb je de singel altijd aan een kant vast als je het zadel eraf haalt, of gaat de singel helemaal eraf bij het afzadelen?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 12:19

iemand een idee hoe je de barefoot nylon voortassen bevestigd aan de arizona nut?
of passen deze niet op de arizona nut

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:30

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:35

nessa ik wil ook ooit de roze pad staat zoo gaaf ik heb nu paarsAfbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:44

Ik ga vanavond mijn Barefoot-tassen aan mijn BM knopen. Ze moeten volgende week zondag mee op onze Hunebed Trec Trail :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 13:57

Ik heb ze eraan gekregen! De sluitingen zaten verkeerd om vandaar ze elke keer los gingen!
Maar gelukt en.ik laat ze zitten haha. Berdien dan.zien we elkaar vast. Ik.doe ook mee

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:07

Oh wat leuk!! Zwaai/kom even hoi zeggen als je ons ziet :D Groepje van 4 Tinkers: Flynn, een andere bruinbonte ruin en een effen bruine en effen zwarte. Valt niet te missen :))

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:35

Ja doe ik! Als ik je herken haha wij starten om kwart voor twaalf ongv. Zwart bonte tinker en een quarter!! Hebben er zin in.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:59

Hoi Bokkers,

Ik ga voor het eerst een barebackpad aanschaffen.
Ik zoek er één zoals deze

Afbeelding

Alleen is deze alleen maatje volwassen en ik ben niet groot _O- en mijn pony ook niet.
Ik zoek er zo'n 1 in maatje pony maximaal €300
En hebben jullie tips voor het kopen van een barebackpad (heb bijv gehoord dat bbp met beugels niet goed zijn)

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:06

@ Deijs: Toevallig ben ik zelf ook op zoek alleen hoef ik niet zo'n klein maatje. Ik weet wel dat ze hem zonder schapenwol in pony maat hebben http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/BareB ... -Kids.html maar wordt wel gewaarschuwd dat die erg klein is..

Zelf heb ik ook een paar vragen. Ik ben op zoek naar een barebackpad. Momenteel rij ik op een Emiel Voest BBP maar die is niet van mij.

Nu weet ik dat de Christ pads erg fijn zijn maar die prijzen houden me dan weer tegen... -O-
Nu kwam ik de volgende BBPs tegen:
Barefoot Fellsattel
Afbeelding
Barefoot Ride on met schapenvacht
Afbeelding
Kifra BBP
Afbeelding

Deze 3 vind ik allemaal erg gunstig geprijsd, over de Barefoot ride on lees ik goede dingen, over het Fellsattel kan ik niks vinden en die van Kifra ook niet.. Hier toevallig mensen die ervaring hebben met de Kifra en het Fellsattel?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:18

Runa schreef:
Hoe singel je aan? Heb je de singel altijd aan een kant vast als je het zadel eraf haalt, of gaat de singel helemaal eraf bij het afzadelen?

Gaat er helemaal af.
En dan gaatje voor gaatje afgewisseld beide kanten.
Ik loop dus steeds heen en weer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:20

Bij barebackpads moet je altijd heel goed kijken naar hoe die naad precies loopt als je erop zit; bij heel veel barebackpads knikt die naad omlaag in de bochten als je erop zit, wat betekent dat je paard onder de naad een enorme puntdruk kan krijgen. Ik zou ze dus altijd eerst testen voor je ze koopt zodat je er zeker van bent dat die naad los boven de rug blijft zweven. Zo niet, dan is het of een slecht ontwerp of het past niet bij je paard (of allebei ;) ).
Christ pads zijn trouwens regelmatig tweedehands te koop voor een redelijke prijs, misschien dat je daar eens kunt kijken. Bij Christ heb je dat akelige randje wat je op de bovenstaande moddelen ziet namelijk niet.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:33

Ik verkoop de engel pads (en ook christ). Ik vind de prijs kwaliteit erg goed, zelfs erg op de christ lijken!
De engel iberico/ibero. Alleen in full
Afbeelding

En de standaard engel bbp. Zowel in pony als full

Afbeelding

In zwart, mocca en naturel

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:48

xyzutu2 schreef:
Bij barebackpads moet je altijd heel goed kijken naar hoe die naad precies loopt als je erop zit; bij heel veel barebackpads knikt die naad omlaag in de bochten als je erop zit, wat betekent dat je paard onder de naad een enorme puntdruk kan krijgen. Ik zou ze dus altijd eerst testen voor je ze koopt zodat je er zeker van bent dat die naad los boven de rug blijft zweven. Zo niet, dan is het of een slecht ontwerp of het past niet bij je paard (of allebei ;) ).
Christ pads zijn trouwens regelmatig tweedehands te koop voor een redelijke prijs, misschien dat je daar eens kunt kijken. Bij Christ heb je dat akelige randje wat je op de bovenstaande moddelen ziet namelijk niet.

Welke naad bedoel je precies? Die binnenin over de ruggengraat als het ware?

Ik heb inderdaad al een MP alert op BBP's aan staan :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:10

Nessa schreef:
Kitty_ schreef:

Aan 1 kant maar.

[ [url=m/YRIZsV.jpg]Afbeelding[/url] ]

De wondjes zijn wel precies in/na de bocht in de singel. Ik zou toch even kijken hoe de grotere valt daar kwa bocht. En met een rechte singel heeft ze het ook?