Lamsvacht, is dat anders dan de wollen onderkant van de ghost pad? Want die wollen pad schuift teveel. Mijn inschatting is dat dat met lamsvacht ook zo is?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YoRien schreef:Ik kreeg net een telefoontje van het naaiatelier waar ik mijn mooie oranje haf pad heen gebracht had. Het likt dus niet om openingen te maken voor de inlagevakken, want van binnen zit alles aan elkaar. Flink balen!
Nu dus weer op zoek naar een andere pad. Met inlagevakken en zonder wol aan de onderkant. Hebben jullie nog tips naast de ghost-pad zelf? En zijn er ook pads met nog een ander materiaal dan wol of sympanova aan de onderkant? Ik ben benieuwd wat jullie aanraden. Dan houd ik ondertussen bokt markt en marktplaats in de gaten
YoRien schreef:Ja ik heb haf en ghost pad nu als opties, maar kijk ook nog even verder. En ik hoop natuurlijk een fijn tweedehandsje te vinden
Lamsvacht, is dat anders dan de wollen onderkant van de ghost pad? Want die wollen pad schuift teveel. Mijn inschatting is dat dat met lamsvacht ook zo is?
xManon_ schreef:keeyzie schreef:[ [url=m/dRIOzC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier dan eindelijk de Cherokee op de merrie van mijn moeder inclusief moeder![]()
Het zadel zou nog iets naar achteren mogen maar het schuift wat naar voren.
Hopelijk is het dit met een andere singel opgelost.
Welke maat is dit? Ze zit wel erg op de cantle lijkt het.
Wat jammer yorien!
Fleece als onderkant zie ik ook wel eens voorbij komen.
Vena schreef:Ik vind de ghost zadels er erg mooi uitzien, maar geven al die metalen stukje voor de ophanging van singel en beugels geen drukplekken? Hoe stevig zijn de kussen?
En kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen het trekker en startrekk zadel, qua pasvorm voor paard en ruiter?
Pippaa schreef:Leuk kleurtjeHet zadel ziet er netjes uit, niet te veel poespas maar wel degelijk.
Hoe is de flexibiliteit?
Ik vind het een mooi zadel om te zien