[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:18

Ja ik heb haf en ghost pad nu als opties, maar kijk ook nog even verder. En ik hoop natuurlijk een fijn tweedehandsje te vinden ;-)

Lamsvacht, is dat anders dan de wollen onderkant van de ghost pad? Want die wollen pad schuift teveel. Mijn inschatting is dat dat met lamsvacht ook zo is?

Kirsha

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 16:27

Ik heb hier een blauwe HAF pad liggen met een soort katoen als onderkant, en met verwisselbare inlages. Bij interesse pb je maar :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:02

YoRien schreef:
Ik kreeg net een telefoontje van het naaiatelier waar ik mijn mooie oranje haf pad heen gebracht had. Het likt dus niet om openingen te maken voor de inlagevakken, want van binnen zit alles aan elkaar. Flink balen!

Nu dus weer op zoek naar een andere pad. Met inlagevakken en zonder wol aan de onderkant. Hebben jullie nog tips naast de ghost-pad zelf? En zijn er ook pads met nog een ander materiaal dan wol of sympanova aan de onderkant? Ik ben benieuwd wat jullie aanraden. Dan houd ik ondertussen bokt markt en marktplaats in de gaten ;-)

bokker Jinte maakt pads met inlagevakken. Onderzijde is van katoen. Misschien kan ze ook inlagevakken maken onder je huidige pad, haar site is www.mariskaszadeldekjes.nl

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:25

YoRien schreef:
Ja ik heb haf en ghost pad nu als opties, maar kijk ook nog even verder. En ik hoop natuurlijk een fijn tweedehandsje te vinden ;-)

Lamsvacht, is dat anders dan de wollen onderkant van de ghost pad? Want die wollen pad schuift teveel. Mijn inschatting is dat dat met lamsvacht ook zo is?

Ik vind persoonlijk Christ (en kennelijk dan ook Kiffra) niet zo erg schuiven.... maar wanneer jij daar andere ervaringen mee hebt, kan je het beter niet doen.

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:50

Oke dank je wel! :-) Ik zoek dan nog even door naar iets met Sympanova of soortgelijks :-)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:06

Barefoot heeft er ook eentje met sympvoniva

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:18

Pippaa voor mijn paard had ik officieel ook een L pommel (in mijn geval Fork) nodig, maar deze lag ook te dichtbij de schoft. Wat wij gedaan hebben: een M pommel (Fork) en shims op de plek waar de pommel (Fork) komt te zitten. Dit werkt super, ik kan een dikke hand er in steken terwijl dat dus eerst niet het geval was.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:22

Hahaha, thanks xxdomiixx, dat kan ik ook nog proberen! Ik heb oudere pommels waarbij ik super veel ruimte in het (nieuwere) zadel overhoud. Misschien kan ik dan het 'pommelvak' zelf opvullen met inlages zodat de pommel eigenlijk weer past.

Of is dat onverstandig?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:26

Dat weet ik niet of dat een goed idee is, kan ik helaas niks over zeggen. Ben wel benieuwd of dat een goed idee is :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:13

Ik zou dat zelf ook gerust doen hoor :j

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:48

xManon_ schreef:
keeyzie schreef:
[ [url=m/dRIOzC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier dan eindelijk de Cherokee op de merrie van mijn moeder inclusief moeder :)
Het zadel zou nog iets naar achteren mogen maar het schuift wat naar voren.
Hopelijk is het dit met een andere singel opgelost.

Welke maat is dit? Ze zit wel erg op de cantle lijkt het.

Wat jammer yorien!
Fleece als onderkant zie ik ook wel eens voorbij komen.

Het is een maat 2, we hebben de beugels nu iets langer waardoor ze meer voor in het zadel komt te zitten.
Vreemd want in de Cheyenne maat 1 pastte ze goed, alleen dacht voor de zekerheid toch maar een maat 2 te nemen. Deze lijkt ineens een stuk kleiner...

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:55

Vreemd inderdaad want het toont niet alsof ze een groot achterwerk heeft ofzo. Heb je het serienummer nagekeken?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:01

Ja het serienummer klopt gewoon, ik denk dat ze zelf nog even moet wennen aan het meer "voorin" het zadel gaan zitten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:03

Op de foto zie je ook dat het zadel erg ver naar voren ligt, waardoor het wat achterover kiept.

De ondergrond lijkt ook iets schuin omhoog te lopen daar?
Dan ligt het zadel op dat moment nòg verder achterover.

En dan nog de korte beugels.... dat is allemaal een ideaal recept om teveel achterop een zadel terecht te komen.

Als ik het zo zie lijkt het mij ook een maat 1 zadel trouwens... weet je het heel zeker dat het een maat 2 is...? :)

Staat wel stoer op het Fjordenbeest hoor +:)+

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 12:05

Klopt ze staat daar wel op een heuveltje. Als ze gaat zitten gaat ze automatisch helemaal achter in het zadel zitten. Als ze dan een keer gaat verzitten toont het meteen al een stuk beter. Vanavond gaan we weer een ritje maken, dan met de beugels wat langer.

Vena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:34

Ik vind de ghost zadels er erg mooi uitzien, maar geven al die metalen stukje voor de ophanging van singel en beugels geen drukplekken? Hoe stevig zijn de kussen?

En kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen het trekker en startrekk zadel, qua pasvorm voor paard en ruiter?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:38

Vena schreef:
Ik vind de ghost zadels er erg mooi uitzien, maar geven al die metalen stukje voor de ophanging van singel en beugels geen drukplekken? Hoe stevig zijn de kussen?

En kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen het trekker en startrekk zadel, qua pasvorm voor paard en ruiter?

Die metalen stukjes bij de Ghost zijn popnagels en die zitten allemaal OP de kussens - die bij de V, waar de singelstoten aan vast zitten zijn onderlegd met leer en neopreen. De kussens zijn 3cm dik kompripol (geperste vlokken, best stevig)

Welk model Trekker en Startrekk wil je met elkaar vergelijken? Sommige modellen zitten wezenlijk anders in elkaar...

Vena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:16

Bedankt voor je reactie Kwetal. Ik denk dat de ghost wel de moeite waard is om eens te testen.
Maar voor een lange buitenrit, zou dan een iets stugger zadel zoals de startrekk of trekker niet geschikter zijn?

Bijvoorbeeld de Startrekk comfort in vergelijking met de Trekker luxus?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:54

Waarom zou een stug zadel geschikter zijn voor lange rit?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:58

Mochten jullie nog wensen hebben voor Sint of Kerst, dan heb ik nog wel een leuke suggestie :P Ik heb vandaag de Freemax Western Shorty binnen gekregen. Ik wil hem eerst zelf even testen. Hij gaat maandag op de post naar Lilianne/ Teteltee.
Ik vind hem zelf werkelijk prachtig en heb hem snel maar weer in de doos gedaan.... :')
Hij past mooi op de Kifra-pad :o De forken zijn verwisselbaar, als ik het goed heb heeft Lilianne/Teteltee binnenkort een "fork meter".....

Hier een sneak peak huis-tuin-en-keuken-kiekje

Afbeelding

Afbeelding

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:03

Leuk kleurtje :j Het zadel ziet er netjes uit, niet te veel poespas maar wel degelijk.
Hoe is de flexibiliteit?

Ik vind het een mooi zadel om te zien :j

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:05

Pippaa schreef:
Leuk kleurtje :j Het zadel ziet er netjes uit, niet te veel poespas maar wel degelijk.
Hoe is de flexibiliteit?

Ik vind het een mooi zadel om te zien :j

Thanx
Hij is nog stug want hij komt net uit de doos :P
Ik zou hem voor nu meer kunnen vergelijken met mijn Notting Hill kwa "stugheid", maar dat zullen we gaan ontdekken zodra hij op het paard ligt.
Ik wil hem komende dagen even testen/passen op mijn pony met hoge schoft, en misschien dat ik nog wat stalgenoten warm kan krijgen om hem op verschillende pony's ruggetjes te testen ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:11

Heel mooi die freemaxx,ben benieuwd!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:12

Hij ziet er erg gaaf uit!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:22

Gaaf zadel! Iets stugger als notting Hill vind ik persoonlijk niet erg ;) bestaat ook in meerdere kleuren toch, of is dat dan weer ander type?