voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:35

hetlevenwint schreef:
Zou dan kunnen zijn dat de stretch & Breath singel maar heel beperkt leverbaar is nu van barefoot ? Heb die al meer dan een maand geleden "besteld" ergens maar nog altijd niks van gehoord door dat die daar zelf niet op voorraad is (en dus op bestelling).

Als je niks hoort over de levertijd van je bestelling dan is dat wel raar en zou ik ht als ik jou was toch even zelf navragen.

Wel klopt het dat de S&B singels bij Barefoot binnen no-time uitverkocht waren waardoor ze nu bezig zijn aan de productie van de 2e batch.
Ik had zelf een aardig voorraadje waardoor ik nog steeds niemand heb hoeven te teleurstellen maar dat raakt nu ook aardig over :=

Maar in december zouden ze de voorraden weer aangevuld moeten hebben als alles volgens schema loopt :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:02

Buitenzinnig schreef:
Duhelo, alle "l" modellen zijn van nubuck - de zit en pasvorm zijn wel anders - de voordelige modellen zijn prima voor paarden met niet al te veel schoft, de andere modellen geven meer schoft ruimte. De dressuurmodellen van de Special hebben een diepere en smallere zit dan de goedkoopste.
Echt western weet ik niet, er is wel over gesproken. Op dit moment is er wel een cross-over tussen Spaans en Endurance, maar alleen als "S" model.
Hier is een foto - geen idee waarom ze hem Nevada "western" noemen http://www.hidalgo-sattel.com/images/pr ... /524_0.jpg

oke, bedankt!
Zijn er testzadels hiervan?
de nevada ziet er wel leuk uit, jammer dat er geen knop op zit! (voor western is dat stiekem wel een must én gewoon handig :+)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:47

Ik heb testzadels van de Caracas, Valencia en Venice ll en een Venice Special.. Nog geen Nevada
Ik vind nl. ook dat er een knop op moet. Deze lijkt meer op sommige modellen van Deuber (de Quantum) of Sommer (Spirit en Evolution)

SecretLIN

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:05

iemand ervaring met boomlooszadel van pfiff?

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:21

ik...
Ik heb het terug verkocht omdat het echt niet stevig was en niet goed lag op Winnie. Het model lijkt heel erg op de Cheyenne, maar de kwaliteit was niet wat ik verwachte. Véél soepeler, het schoof ook enorm...
Ik heb nu een echte Cheyenne, dus goedkope koop was dure koop in mijn geval...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:24

Heb nog steeds geen bericht terug gehad van degene waarbij ik een testzadel wilde huren... Ik heb wel een mailtje gehad dat het zadel (bf Cheyenne) meteen beschikbaar was. Ik mailde of het ook eind december kan, maar ik wacht nou al bijna een week op antwoord.
Nou ja, anders maar naar Becidor. Da's wel gelijk een stuk duurder met die verzendkosten en terugzendkosten.

Weet iemand of je bij becidor ook meer pommels kan meekrijgen? Op de site staat dat je een pommel kan bijbestellen ofzo, maar ik zie niet waar :+

Pfff, baal er wel van, gelijk €30 duurder uit...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:38

hmm heb nu ook een bruine cheyenne maar voor mijn andere pony wil ik dus ook boomloos maar niet te duur ( is meer voor mijn bijrijdster) kan nu eentje van pfiff kopen nieuwe voor 80 euro

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:51

Dat Pfiff zadeltje was ook voor mijn bijrijdster. Ik had zoiets van... voor mezelf OK, maar kosten doen voor mijn bijrijdster...
Winnie kreeg er ook drukplekken van, pommel ook verwisseld, maar hij had er last van, het was voor mij en mijn paardje NIET goed. Koper is heel tevreden, heel ander type paard, een draver, ik heb fjorden. Hij heeft het ook niet veel betaald... het is verkocht voor 90 euro...

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:21

ik heb ook fjorden, hmm nu begin ik toch te twijfelen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:00

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:01

Jeeeej, ik heb zojuist een 2ehands barrydale op de kop weten te tikken :D hoop dat ie er deze of volgende week is!! Uiteraard zal ik hem dan even showen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:38

Tof Duhelo! +:)+ En vlak Martin niet uit hè ;)

SuperLiesje: leuk! Van een Bokker ook?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:44

héhé, zou ik nooit durven :D
ik ben superblij, ik had nl een fra, van 100 cm, maar die is nu te lang geworden aan mijn london, ik kan nu die gebruiken aan de ari, en zal kijken om zon breathsingel van barefoot te bestellen.
Pmarena: jij weet toevallig niet de stock van de singels van bf belgie? ze staan op de site, maar heb niet veel zin om een halfjaar te wachten (maar jij verzend niet meer naar belgie dacht ik, of wel? anders prefereer ik bij jouw te bestellen, met dat je me al vaak geholpen hebt!)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 20:53

Poeh, nee ik heb geen idee van de voorraden van België, of zelfs maar van mijn eigen wederverkopers of Barefoot in Duitsland, als ik het daar niet net toevallig met 1 van die mensen / bedrijven over gehad heb.

Ieder heeft zijn eigen administratie.

Bij mij op de website zie je wel een voorraad-status als je het artikel van je keuzen selecteert.
Ik weet niet hoe anderen dat doen.

Ik mag in principe alleen binnen Nederland versturen inderdaad, als importeur van Nederland.
Zo mag de importeur van België in principe alleen binnen Nederland versturen.

Wederverkopers zijn echter wel vrij, alhoewel het daar ook goed fatsoen is om bvb. niet actief te gaan adverteren in andermans regio, maar als een klant je benadert dan geeft het ook weer geen pas als een wederverkoper hem / haar weg stuurt natuurlijk dus dat hoeft ook weer niet :P

De Stretch & Breath singels zijn bij Barefoot zelf wel zo goed als uitverkocht hoor, een aantal maten is al een poosje uitverkocht. De singels zijn nog best nieuw natuurlijk en de eerste batch is alweer op omdat ze zo populair zijn. Het is dan weer afwachten op de volgende batch, maar het is echt een kwestie van even nakijken wie er nog wat heeft liggen :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:01

ik zie inderdaad op jouw site dat de 85 cm er al niet meer is. op de site van belgie staan er geen voorraden op, zal eens rechtstreeks mailen voor de zekerheid :)

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:04

Ja heb hem idd van een bokker, volgens mij wel iemand die alleen lid is om een advertentie te kunnen plaatsen :) Ik wil er uiteindelijk ook graag een stretch & breath singel bij, maar dat heeft allemaal geen haast gelukkig!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:16

Ik val hier even binnen, want ben op zoek naar een bruine (donker of nu, maakt me niet zoveel uit) Barefoot London in maat 2. Liefst met bijbehorende Barefoot-pad erbij. Nieuw mag, prijstechnisch gezien liever een weinig gebruikte tweedehandse. Wie oh wie heeft er een die weg mag?? Ik zoek al tijden, maar helaas nog zonder succes...
Een maatje 2 bruine Barrydale heb ik evt. ook interesse in. Die die op de Markt staat was nét weg, helaas.

edit: Barrydale die ik op het oog had gaat geloof ik naar SuperLiesje. Fijn voor jou, pech voor mij. :(

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:37

Ik zal mijn oren en ogen voor je openhouden!! Denk idd dat ik de barrydale voor je neus weggekaapt heb :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:17

Wat vinden jullie van dit zadel:
http://www.kraemer-pferdesport.de/Freem ... &ci=248374

Een Freemax springzadel. Is een leuke aanbieding nu... mijn bijrijdster en zusje willen graag meer springen. En ik ben zo gek om er over te denken een zadel voor hen te kopen :o

Voor mezelf zou ik eerder de dressuurvariant willen proberen, maar daar kun je niet mee springen. Ik heb nu een Cherokee met wrongseatsaver waar ik behoorlijk tevreden mee ben :) Alleen heb ik zulke korte benen dat ik met aandrijven net op het randje van het zadel zit met mijn kuit. Niet helemaal handig.

Vind wel dat er boomloos op mijn pony moet liggen, én een engels-lijkend zadel moet ook, voor eventuele wedstrijdjes.
Zijn deze Freemax zadels het proberen waard?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:22

Om nog even terug te komen op de Hidalgo (inmiddels míjn Hidalgo :D), het probleem met naar voren schuiven was meteen opgelost met een singel die wel gewoon lang genoeg was, en het gewoon wat verder naar achter neer te leggen. Het ligt echt keurig!

Paard doet het er echt goed mee, ik zit er ook goed in, dus maar besloten om het gewoon te kopen :)
Wil het ook nog hier in het topic even zeggen; de service van Buitenzinnig in de testperiode vond ik echt super. Had behoorlijk wat vragen, die zijn allemaal heel uitgebreid beantwoord, en nog snel ook!

Ik rijd nu met een schaapje eronder, gaat prima! En qua uiterlijk vind ik het echt prachtig, zo lekker minimaal en zoveel mooier dan een 'normaal' engels zadel!
Vandaag zowaar ermee gesprongen, dat ging boven verwachting goed! Zat er echt lekker stevig in, geen problemen met het voorboogje of het ontbreken van wrongen. Ik spring overigens niet vaak, paar keer per jaar en nooit bijzonder hoog, maar het viel me echt alles mee hoe makkelijk het springt, zo'n spaans model!
Ik hoop, duim en wat ik al niet meer kan doen dat we met dit zadel een behoorlijk poosje vooruit kunnen, dat zou toch wel héél erg fijn zijn!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 00:59

Foto's Raya *-:) :o

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 01:21

Zal ik gaan maken! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:01

Safiera schreef:
Wat vinden jullie van dit zadel:
http://www.kraemer-pferdesport.de/Freem ... &ci=248374

Een Freemax springzadel. Is een leuke aanbieding nu... mijn bijrijdster en zusje willen graag meer springen. En ik ben zo gek om er over te denken een zadel voor hen te kopen :o

Voor mezelf zou ik eerder de dressuurvariant willen proberen, maar daar kun je niet mee springen. Ik heb nu een Cherokee met wrongseatsaver waar ik behoorlijk tevreden mee ben :) Alleen heb ik zulke korte benen dat ik met aandrijven net op het randje van het zadel zit met mijn kuit. Niet helemaal handig.

Vind wel dat er boomloos op mijn pony moet liggen, én een engels-lijkend zadel moet ook, voor eventuele wedstrijdjes.
Zijn deze Freemax zadels het proberen waard?

Cherokee verkopen, Atlanta / Arizona en deze Freemax er voor terugkopen? :P

Ik vind het wel een geinig zadeltje om te zien. Heb op zich geen hoge pet op van Freemax maar als het zadeltje recht is en goed past op de rugcurve van je beestje....waarom niet :)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:55

Zijn er hier ook mensen die met het Fellsattel (Christ) rijden?
Ik wil dus graag een Bareback pad aanschaffen en deze lijkt mij erg comfortabel.
Ik zag dat ze bij Equixantos zo'n zelfde soort Bareback pad verkopen (Holu Liberty) en deze spreekt mij ook erg aan :)
Wat zijn de ervaringen met deze Bareback pads?

Dit betekend ook dat mijn Barefoot Cheyenne te koop is.
Mocht iemand een compleet en fijn zadel zoeken...
http://www.bokt.nl/markt/ad/93624/baref ... mplete-set

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:04

@Tjelley: Er loopt een heel topic over de christ iberica plus, en dat gaat ook deels over de andere soorten fellsattels. Denk dat je daar een boel info kunt vinden :)
[HAR] Ervaring Christ Iberica Plus BBP