[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:29

hoi iedereen, omdat ik een ander paardje heb ben ik weer op zadeljacht :j
wil een westernmodel en hoopte eerst op een 2de hands BM maar ze zijn nergens te vinden in België en omdat de beugelophanging toch soms jedat niet is zoek ik in de richting van Barefoot :)
Heb een prachtige nieuwe versie van de Arizona gespot, de Arizona "Rose", heeft iemand hier kennis van?
Het zadel is uit leder ipv Nubuck omwille van de tooling.
Het nadeel is een stijver zadel dat meer tijd nodig heeft om zich een vorm te geven. Ik vind hem reuzeleuk en knap.
https://www.google.be/url?sa=i&rct=j&q= ... 4926823063

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:54

Ha Iana,

de Arizona Rose is gewoon exact hetzelfde als de Arizona Nut, alleen dan in de light-oil kleur.
En hij zit niet standaard in het assortiment, moet echt besteld en speciaal gemaakt worden en ik durf niet 100% te garanderen dat Barefoot dat ook echt altijd aan zal willen bieden... daarom heb ik hem niet groots op de site gezet :=

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:13

achzo, is er niet veel vraag achter dan? Ik vind hem stukken mooier van kleur dan de "Nut" ;)
Kan je het leer vergelijken met een gewoon western boomzadel? Ik bedoel wordt hij ook wat donkerder met de tijd?
Ik zou het risico wel nemen daar ik verder kan met een oude Arizona zonder vps, dus wachten is geen probleem, of ze er niet op staan te springen om hem te maken is een ander probleem.
Raar dat hij niet in het assortiment zit, ben ik nu de enige die hem zo knap vind? hahahaha

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:31

Wegens overlijden van onze lieve Olly staat ons BF Notting Hill zadel te koop voor vraagprijs 475. Niet alleen het zadel maar de kleur is ook nog speciaal (helemaal zwart) Ik heb het zadel maximaal 5 keer kunnen gebruiken. Het is op een verdwaalt haartje na nog helemaal nieuw. voor de geinteresseerden zie bokt markt.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:35

Die heb je wel erg goed verstopt op je site pmarena. Ik dacht dat ik je site redelijk doorgeploegd had, maar ik had de optie Rose nog niet zien staan. Vind m wel mooi, maar ik zou persoonlijk toch voor de Nut gaan.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:38

tjaakje schreef:
Die heb je wel erg goed verstopt op je site pmarena. Ik dacht dat ik je site redelijk doorgeploegd had, maar ik had de optie Rose nog niet zien staan. Vind m wel mooi, maar ik zou persoonlijk toch voor de Nut gaan.

ja hé, hij staat er zelfs niet op dacht ik? Heb hem van een andere site geplukt :D
vind je de nut kleur mooier dan?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 10:42

Ollytje schreef:
Wegens overlijden van onze lieve Olly staat ons BF Notting Hill zadel te koop voor vraagprijs 475. Niet alleen het zadel maar de kleur is ook nog speciaal (helemaal zwart) Ik heb het zadel maximaal 5 keer kunnen gebruiken. Het is op een verdwaalt haartje na nog helemaal nieuw. voor de geinteresseerden zie bokt markt.

Dat is een trieste reden, Ollytje ... heel veel sterkte :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:00

iana schreef:
achzo, is er niet veel vraag achter dan? Ik vind hem stukken mooier van kleur dan de "Nut" ;)
Kan je het leer vergelijken met een gewoon western boomzadel? Ik bedoel wordt hij ook wat donkerder met de tijd?
Ik zou het risico wel nemen daar ik verder kan met een oude Arizona zonder vps, dus wachten is geen probleem, of ze er niet op staan te springen om hem te maken is een ander probleem.
Raar dat hij niet in het assortiment zit, ben ik nu de enige die hem zo knap vind? hahahaha

Er is sowieso erg weinig vraag naar dat lichte leer.

Ik vind het zelf ook mooi, maar het moet maar net bij je paard passen natuurlijk, het is besmettelijker qua strepen natuurlijk en het verkleurt altijd wel, dat lichte leer.

Ik vind het verkleurd een stuk mooier trouwens, het wordt na een paar jaar gewoon gebruik (niet speciaal beschermen tegen verkleuring) echt een mooie warme kleur vergelijkbaar met de kleur van het leer van het lichte Amber-hoofdstel :)

Het is heel mooi dik tuigleder, mankeert echt niks aan :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:02

Och Ollytje wat zonde... :(:)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:08

@Ollytje, veel sterkte voor je lieverd die gegaan is :(:)

@Pmarena, inderdaad die warme kleur na jaren gebruik vind ik juist zo mooi daarom dat ik deze gekozen heb.
heb 1 maal een donkere gehad en wil dat niet meer ook al zou het niet misstaan op mijn witte paint.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:11

Gecondoleerd Ollytje, heel erg veel sterkte..

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:33

Wat verdrietig, Ollytje . :(:)

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:53

He wat sneu van ollytje..... sterkte

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:19

Als eerst, heel veel sterkte Ollytje..

Ik kom weer even met een vraag binnen vallen. Wat zou ik voor mijn bruine barefoot mono T beugelriemen kunnen vragen? Ik mis er wel 1 passantje van, kan ook nergens andere vinden. Ik verkoop ze omdat ze voor mij te kort zijn, dus weinig gebruikt, maar liggen nu al een tijdje niets te doen...

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:01

Sterkte Ollytje!

Ik heb even een vraag aan jullie. Onze jongste dochter wordt straks vier en gaat na de zomervakantie naar de basisschool. Ik heb dan dus overdag ook tijd om met de paarden bezig te gaan/te gaan rijden. Nou moet ik alles op de fiets doen en ben ik dus met het idee aan het spelen om er een zadel bij te kopen wat ik makkelijker op de fiets mee kan nemen. Ik heb nu een Trekker Pro Arte waar ik erg tevreden mee ben maar die is best heel groot om mee te nemen op de fiets (al helemaal omdat ik ook nog een fietszitje achterop heb). Ik zit dus met het idee te spelen om misschien een Ghost of een Christ fellsatel te kopen om mee te nemen op de fiets. Ik heb ooit wel het oude model Ghost gehad, die was super licht en handzaam, de nieuwe Ghosts zien er wel uit als iets 'meer zadel' zeg maar, iemand een idee of ze nog steeds makkelijk mee te nemen zijn (Buitenzinnig?) en de Christzadels, hoe handzaam zijn die? En zijn er misschien nog andere zadels waar ik nog niet aan heb gedacht?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:19

Zo'n Christ kun je in elk geval gewoon in een plastic tasje proppen en achterop in je kinderzitje vervoeren :j

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:39

Ollytje schreef:

Oh, wat triest.

(had dit beter niet gelezen, mijn droomzadel. Zelfs in de juiste kleur en al. Jammer dat ons zadeltje niet verkocht raakt, anders nam ik het direct over.)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:14

Christ inderdaad precies wat Shirley zegt :j

Trouwens, als iemand van de knutselaars hier nog een zadeltje zoekt voor onderdelen, dan heb ik nog een Stella maat 1 voor een klein prijsje, PB even bij interesse :)

Ik heb hier overigens voor het eerst in jaren weer eens een zwarte Atlanta en ik moet zeggen....heel erg leuk aansprekend zadeltje! Barefoot heeft er nu een paar op voorraad gelegd, kan normaal alleen speciaal besteld worden.

Ik vind hem echt onverwacht leuk, ben normaal niet zo van het zwart :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:19

Sterkte Ollytje! :(:)

Is hier trouwens iemand die ervaring heeft met de flexibele pommel en dan daarbij die losse knop, zodat het in een westernzadel kan zeg maar?
Deze dus:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... nband.html

Blijft dat een beetje zitten? Dat de flexibele pommel niet voor iedereen werkt weet ik al, maar ik ben vooral benieuwd naar die knop :)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:28

Denk dat die knop puur versiering is :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:31

Ja ik zag ook al op de site van pmarena dat het puur voor de sier is en niet zwaar belast kan worden (logisch), maar dat doe ik met mijn 'echte' fork ook niet. Ik ben alleen wel benieuwd of het goed blijft zitten (of het klittenband bijvoorbeeld niet losgaat ofzo) en of het er een beetje toonbaar uitziet :D Ik twijfel namelijk tussen dit ding met een flexibele pommel of een XXL fork.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:16

Fijn om te lezen dat de Christ zo klein op te rollen is! Zou zo'n Christ ook in de fietstas passen of is dat dan weer erg enthousiast? Het zou namelijk helemaal ideaal zijn als is dochter en 'zadel' in één keer mee kan nemen omdat de paarden vlakbij school staan in het weideseizoen.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 20:55

Fietskarretje?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:04

Oh, fietkarretjes zijn echt ideaal! Ze vervoeren alles: zadels incl dek en beugels en singel, zakken voer, winterdekens, emmers met slobber, de hond... zo gek niet te bedenken.

Heb heel veel plezier gehad van mijn fietskarretje toen de pony's op fietsafstand stionden. Ik had er een stuk van een oude rol tapijt in vastgemaakt zodat niet alles door de spijlen viel. Misschien voor je zadel een kussentje er in en/of een zadelhoes gebruiken, misschien zelfs zo'n mini-zadelbok er in zetten?
Kan me voorstellen dat je je trekker niet wil beschadigen. Onze Barefoots (ook lederen versies) zijn altijd helemaal mooi gebleven. Alleen opletten dat ze er niet uit vallen, of dat je singel of beugelriemen over de grond slepen :P

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 21:16

Bedankt voor het meedenken! We hebben inderdaad ook wel een fietskar staat, maar ik vind het zelf een ontzettende crime om het ding uit de schuur, uit de tuin en achter de fiets te krijgen (vooral onder tijdsdruk want ik ben standaard aan de late kant). Verder denk ik dat mijn Trekker daar ook nauwelijks in past omdat hij op het aller breedst gedraaid staat (en dat is echt heeeeeeeeel breed). Maar mocht het niet lukken met een 'handzame' zadeloplossing kan ik daar altijd nog naar kijken.