voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:05

Vandaag is helaas een riempje van mijn kopstuk van mijn Barefoot Walnut hoofdstel geknapt.. :(

Weet iemand of ik een los bakstuk kan bestellen?

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:40

Buitenzinnig schreef:
Ehhh - dat is de Western uit de regel daaronder :o

}:0 Aha er staan meerdere artikelen joh, dacht dat het er maar 1 was door die ene foto, tekst niet eens gelezen :P

Of ben ik nou de enige waarbij er maar 1 foto te zien is :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:41

wereld schreef:
Vandaag is helaas een riempje van mijn kopstuk van mijn Barefoot Walnut hoofdstel geknapt.. :(

Weet iemand of ik een los bakstuk kan bestellen?

[ Afbeelding ]

Hee, hoe is dat nou gebeurt? Paard er mee vastgezet of er op gaan staan ofzo?
Welke maat is het?

Maar waarom een nieuw bakstuk, is die ook kapot dan? Zo te zien is hier het riempje van het kopstuk kapot getrokken en zou dus het kopstuk vervangen moeten worden?

wereld

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:52

Ja sorry type fout. Een nieuw kopstuk bedoel ik ja. Mijn bijrijdster had hem even snel vast gezet aan de ring van de neusriem, ik snap ook niet hoe ze het verzint, niet heel slim.

Ik baal als een stekker.

Het is maat full, kun je die bestellen?

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:57

Misschien kun je eens bij de schoenmaker langs gaan, die kan er misschien wel iets van maken, anders moet je een heel nieuw kopstuk kopen.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:07

Maken laten is geen optie. Ik wil graag een nieuw kopstuk kopen, daarom vroeg ik dus of die los te koop zijn

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:28

Jammer dat de Ghost niet meer wordt gemaakt. Gelukkig kom je ze 2ehands nog wel eens tegen :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 11:57

SkyRiding heeft de Ghost nog steeds op zijn site staan :o?
Citaat:
Of ben ik nou de enige waarbij er maar 1 foto te zien is

Nee, bij mij ook maar 1 foto - ik vind de site van Steffi erg onduidelijk, dan heeft Hufkratzer een betere :o
Ik denk dat ze erg graag van die western af wil :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:30

jokari schreef:
dat vind ik juist zo rottig aan die ijslanderzadels, dat platte. := Ik ben heel blij met mijn wintec feldmann dressuurversie. Ben wel gezegend met een IJs die vanzelf tölt, dus qua hulpen ben ik heel erg lui. :)

Die torsion soft dinges ziet er wel een heel leuk zadeltje uit !

ik vind de wintecjes sowieso niet fijn :n althans, de ijslanderversies ... maar dat heeft niets met de vlakte te maken , heb zelf met waldhausen feldmanns gereden die vlakker zijn dan de wintec ijslanderversies , rijd heerlijk, alleen vrij lange zadels ...
met boomloos vind ik de torsion island ook heerlijk rijden, geen gemuts met die cantle achter je :n freedom ;)
het type wat Blijheid liet zien lijkt me ook fijn :j maar ja, nu even geen zadel nodig, maar hou het wel in de gaten voor het geval; ik een mooie betaalbare optie tegen kom. en anders misschien een barefoot aan laten passen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:05

Er rijdt ook en bokker rond met een DryTex Cheyenne Barefoot waar ze de cantle helemaal vanaf gesloopt hebben :=

Mij lijkt het niks, maar goed...is maar net wat je fijn vindt natuurlijk :)

Ik vind het ook niet bepaald de mooiste Torsion aller tijden Don, die op de foto :P

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:50

@ pmarena, ik heb net heavy duty inlages bij je gesteld. Maar nu weet ik iets niet zeker. Moet ik wachten tot ik een mailtje krijg waarin staat hoe ik moet betalen? En kan dat ook pas morgen zijn (na 3 uur), waardoor ze misschien pas over 3 dagen komen?
Ik had dat van te voren niet door gelezen, als ik het had geweten had ik wel ergens anders besteld, heb ze snel nodig :o

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 16:52

Stalgenoot heeft nog een ghost te koop als er iemand nog een zoekt :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:55

De lichtbruine kleur is te fel, vind ik ook hoor. Maar op zich wel een mooi zadel en lekker. Die kleur trekt wel bij na een beetje creme.

Ik heb ook nog een Ghost liggen met diverse zittingen (en in verschillende kleuren - lekker passend allemaal LOL)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:01

Haha smaken verschillen,ik vind die lichtbruine kleur best gaaf :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:09

Ik vind hem een beetje nep - weet niet hoe ik het anders moet omschrijven..... het moet naturel lijken, maar het is geverfd naturel.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:24

Zou dan kunnen zijn dat de stretch & Breath singel maar heel beperkt leverbaar is nu van barefoot ? Heb die al meer dan een maand geleden "besteld" ergens maar nog altijd niks van gehoord door dat die daar zelf niet op voorraad is (en dus op bestelling).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:41

Geryon schreef:
@ pmarena, ik heb net heavy duty inlages bij je gesteld. Maar nu weet ik iets niet zeker. Moet ik wachten tot ik een mailtje krijg waarin staat hoe ik moet betalen? En kan dat ook pas morgen zijn (na 3 uur), waardoor ze misschien pas over 3 dagen komen?
Ik had dat van te voren niet door gelezen, als ik het had geweten had ik wel ergens anders besteld, heb ze snel nodig :o

edit: al een mailtje terug gehad :D

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:55

buitenzinnig: hebben jullie ook fotos van de Hidalgo zadels van de onderkant? en zouden die ook op een wat smaller paard passen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:50

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:01

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:03

ik heb trouwens de Venice special II!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:31

buitenzinnig:
de Venice I, is die in een soort nubuckleer oid?
wat is het verschil tussen de drie (I, II en II special?) enkel de kwaliteit van de materialen en afwerking, of is de zit dan ook telkens anders?
zal er een westernmodel op de markt komen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 00:59

Duhelo, alle "l" modellen zijn van nubuck - de zit en pasvorm zijn wel anders - de voordelige modellen zijn prima voor paarden met niet al te veel schoft, de andere modellen geven meer schoft ruimte. De dressuurmodellen van de Special hebben een diepere en smallere zit dan de goedkoopste.
Echt western weet ik niet, er is wel over gesproken. Op dit moment is er wel een cross-over tussen Spaans en Endurance, maar alleen als "S" model.
Hier is een foto - geen idee waarom ze hem Nevada "western" noemen http://www.hidalgo-sattel.com/images/pr ... /524_0.jpg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:32

Geryon schreef:

Even opgezocht, je hebt kwart voor 4 besteld, en om 5 over 5 de factuur gehad nadat ik je bestelling tussen het weekend-klussen door zag, is best te doen toch? :) Betaling vandaag binnen en dan vandaag versturen dus morgen binnen krijgen moet geen probleem zijn, in principe gaat het bij mij dan net zo snel als wanneer je ergens direct bij bestelling betaalt :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:33

Buitenzinnig schreef:
Ik vind hem een beetje nep - weet niet hoe ik het anders moet omschrijven..... het moet naturel lijken, maar het is geverfd naturel.

Dat vind ik dus ook, komt nogal plasticerig over en voor een Torsion prijs vind ik dat super zonde gezien ze zoveel mooiere materialen hebben :j