[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:48

Echt super mooi het zadel <3 De pad kan nog iets naar achteren denk ik en dan past het misschien beter?Kan me wel voorstellen als je paard een brede/ronde rug heeft dat het zadel met kussens,skirt en pad net iets teveel van het goede is qua dikte..Voor mij werkte een pad met wat dunnere inlages in deze situatie beter...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:20

Bedankt voor de meningen, tips en meedenken! Het is mijn eerste boomloos en ik vond de pad al raar liggen maar had net zo goed aan mij kunnen liggen ;)
Als een pad scheef trekt ga ik er sowieso niet opzitten. Tuig moet in de basis gewoon in orde zijn, dat voorop.

De kussens ga ik nog iets breder zetten.

Een pad met inlages is bij een Ghost zadel wel nodig. Zolang ik er niet op zit zal ik er gewoon een blanket onder doen inderdaad :j hebben jullie tips voor westernpads met dunnere inlages?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:24

Silverado heeft nog enkele leuke pads online staan voor westernzadels. Die komen standaard met vilt inlagen maar ik weet niet of dat voldoende is voor een Ghost?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:03

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 11:12

Klopt. Ik heb zelf deze bij mijn zadel gekregen: https://www.silverado.de/de/pferde/pad- ... -silverado

Valt qua dikte best wel mee. Als ik zo op de website kijk zouden ze 10 mm dik zijn. Hij heeft ook wel andere soorten op zijn site, ik heb hier ook die memory foam maar die zijn flinter dun. Zou ik dus enkel in combi gebruiken met vilt.

Afbeelding
Afbeelding
Ziet er bij mij dan zo uit, met enkele inlagen. Ik gok dat de pad die jij hier plaatste niet veel verschilt. Misschien zelfs minder stijf is, want deze heeft Sympanova onderkant.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:41

Dankjewel :j Valt inderdaad wel mee.

Als ik naar mijn zadel kijk, denk ik dat het stapeleffect inderdaad ook mede komt door de skirt die er nog tussen zit. Kan best dat de Ghost pad dan uiteindelijk een beetje te dik is voor het geheel in combinatie met de bouw van mijn paard waardoor het zo bovenop zijn rug ligt in plaats van er 'omheen'. Plus natuurlijk de nieuwigheid en nog niet ingereden zijn van het zadel. :D Ik denk dat ik het beste gewoon wat kan gaan uitproberen.

Vandaag even zonder pad er onder laten lopen (onbelast). Het zadel ligt mooi stabiel in alle gangen, ook een paar mooie bokkesprongen zijn prima doorstaan. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 17:21

+:)+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:57

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:25

Duhelo schreef:
Leo: ik heb de burioni sympanova pad onder mijn ghost ,ik weet nu niet hoe het westernmodel zal vallen, maar dat kan Kitty vast wel tonen.
het zijn vaste dikke inlages maar kun je iets gemakkelijker samendrukken dan neopreen inlages waardoor het geen zon hoge toren wordt. En dankzij de neopreen blijft het ook op de belgen hier super netjes liggen.

https://kifrahorse.nl/Burioni-Western-Sympanova-Round

en dezelfde met wol

https://kifrahorse.nl/Burioni-Western-Wol-Round

En in veel kleurtjes :P

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:49

Hebben de Kifradekjes echt allemaal zo groot de merknaam erop staan? Ik vind dat zo zonde, het doet in mijn ogen echt afbreuk aan de voor de rest zo rustige dekjes, zeker bij de westernvarianten waar je het zo reuzegroot op staat en ook zo akelig ver naar achteren dat het zelfs niet wordt afgedekt door de singel of ruiterbeen/fenders.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:50

Nee, er zijn er ook zonder :) Ik vond het nog steeds jammer dat ze niet wat groter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:56

Ah, mooi. Dat is dan meteen weer het nadeel: doordat er geen Kifra op staat herken je ze niet als Kifra-pads en lijkt het dus alsof ze altijd een logo hebben. :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:02

@Duhelo

Hoe bevallen die pads met sympanove aan de onderkant? Droogt het snel, hoe zien de haren/vacht van je paard eruit? Heeft de burioni sowieso genoeg demping om als pad voor een boomloos zadel de fungeren?

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:48

xyzutu2 schreef:
Ah, mooi. Dat is dan meteen weer het nadeel: doordat er geen Kifra op staat herken je ze niet als Kifra-pads en lijkt het dus alsof ze altijd een logo hebben. :D

Jawel, daarbij staat het op de rugnaad ;-)

Wordt overigens aan gewerkt aan de grote merknaam. Een zwarte merk stift doet trouwens ook wonderen, mocht je je eraan storen :o

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:51

Leuke woordspeling Kitty ;-)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:01

Helemaal blij met m'n Roma, wat zit dat heerlijk zeg!
Zo'n superlicht zadel en dan toch voor m'n gevoel als een huis zitten ;)

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 08:41

Bralindy schreef:
@Duhelo

Hoe bevallen die pads met sympanove aan de onderkant? Droogt het snel, hoe zien de haren/vacht van je paard eruit? Heeft de burioni sowieso genoeg demping om als pad voor een boomloos zadel de fungeren?

Voor mij bevalt die super. Ligt hier op een breed en rond trekpaard met verzonken ruggegraat en ingebouwde kussens :P
Maar geeft imo zeker voldoende demping (let op, ik weeg maar 60 kilo, bij een ruiter van 90 kilo zou ik een pad met andere inlages aanraden denk ik. ). Mijn oudste merrie heeft wel schoft en weinig spieren meer en daar ligt de fleece burioni op, ze loopt er prima onder en dat is een princes op een erwt.

door de sympanova blijf ik met mijn ghost netjes boven mijn paard ipv ernaast, ook bij rare sprongen / goede galopjes in bochten, haren liggen meestal netjes, afdruk van de sympa blijft niet in de huid staan (wat ik bij de barefoot physiopad wel had).
Pad is in een mum droog en laat ook geen zweet doorsijpelen, wat bij mijn zweters wel heel erg fijn is. Onderhoud: ik spuit hem een paar keer in het jaar af met de tuinslang.

@LBLGypsyCobs: heb je hier een pad met inlages onder?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:44

Leuke foto GypsyCobs <3 is het mogelijk die te gebruiken? (voor de Ghost FB pagina) :o

Fijn om te horen Duhelo +:)+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:46

Een heerlijk zacht bontje voor mijn kontje, alleen ben ik even benieuwd hoe die blijft liggen..
Hij is eigenlijk berekend op een echt westernzadel zeg maar ipv de arizona .zit super zachtk

Afbeelding
Dit bedoel ik
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 08-06-17 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:48

wauw wat een beest! :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:48

Dat is idd wel een heel langharig schaap wat je daar hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:12

Geweldig, zo'n cavia op je paard! :D
Wat je zou kunnen doen is wat ik ook bij de Trekker doe met mijn zelfgemaakte zadelbontje: als je aan de achterkant van het bontje een paar strookjes klittenband met een paar steekjes vastnaait dan kun je die strookjes klittenband vervolgens tussen de zitting en de harde cantle plakken. Dan weet je zeker dat hij aan de achterkant blijft zitten. :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:23

Bedankt! Goede tip

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:13

Goeiendag wat een luxe vacht :))

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:51

Ja hij zit echt hemels!