Ben ook wel benieuwd hoe ze gaan liggen door gebruik, en er uit zien met ruiters erop maar die foto's zullen vanzelf gaan komen

Ik heb wel verschillende Ghost zadels gehad, altijd beetje haat-liefde verhouding met Ghost

De eerste 8 jaar geleden nieuw gekocht volgens mij, een blauwe.
Hartstikke leuk ding, super handig zo met die dijwrongetjes, geinig dat de beugelophanging enzo verplaatst konden worden.
In de praktijk vond ik hem wel erg glad zitten en miste ik het veilige zitkuipjes-gevoel van Barefoot (als in tussen een lekkere hoge pommel en cantle in zitten) en miste ik bij Barefoot weer die dijwrongetjes

Het kunnen verplaatsen van singelstoten en beugelriemen vond ik ook leuker in theorie dan in de praktijk, want in de praktijk bleek dat je eigenlijk helemaal niet zoveel keuze had, maar het gaat om het idee zullen we maar zeggen

Kwaliteit was prima, maar de stiksels trokken bij veel Ghost zadels wel een beetje raar en het ondermateriaal was een beetje dubieus omdat er een plakkende kant aan zat met een sticker-achterkant zeg maar (zo'n plastic velletje over de plakkant van een sticker) en als die na een tijdje toch los kwam dan zat die onderlaag onder het haar natuurlijk

Volgens mij is dat bij latere versies uiteindelijk aangepast? Maar weet ik niet zeker, kan ook zijn dat daarbij die plakkende kanten zachtjes aan uitgeplakt waren want na de blauwe heb ik een tijd later nog een nieuwe oud-roze gekocht (met kortere zijkanten om te voorkomen dat mijn chaps er achter bleven hangen) die het ook had volgens mij en daarna heb ik alleen nog een keer een gebruikte dressuur-versie gekocht waarbij me niks plakkerigs opgevallen is.
Ik heb dus niet de indruk gehad dat oudere Ghosts beter waren dan nieuwere (van het oude originele model)

Wel kwamen er wat klachten dat de bar brak bij een aantal Ghosts. Maar of die toen van een ander materiaal was gemaakt weet ik niet?
Maar Don zal er meer vanaf weten dan ik

Je kreeg op een gegeven moment natuurlijk nog wel die 3-delige bar als oplossing tegen dat breken.
Waardoor je eerder de nieuwere versies (van het originele model) beter zou kunnen noemen lijkt mij

Het lijkt me gezien de nieuwheid van de nieuwe modellen Ghost erg onwaarschijnlijk dat een adverteerder doelt op de kwaliteit van deze nieuwe modellen