Haha, dat gevoel ken ik

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Safiera schreef:Oh, dankjewel pmarena! Ik had het zien staan maar niet helemaal begrepen hoe ik dat nou moest meten
Ik hoop dan dat het gaat passen, en ook op de C-pony. Zal wel een nieuwe singel moeten kopen (alweer) maar dat moet dan maar. Ik vind de ruggegraatvrijheid er echt ideaal uitzien namelijk!
Citaat:Het schapenvachtzadel voldoet niet aan engels of daarop lijkend zadel.
Ook niet alle type barefootzadels zijn toegestaan. Er is een groot verschil in hoogte van de pommel. Het zadel dient een engels of gelijkend zadel te zijn.
Een pommel hoort niet thuis op een engels zadel. Wanneer het gaat om een pommel die “laag” is dan is dit geen probleem en wordt het toegestaan.
Wendy_Chewie schreef:Hoi iedereen, ik kom weer even binnenvallen met een vraagje.
Ik heb voor mijn Hafliner een Barrydale maat 2, met een wide pommel.
Dit lag tot voor kort gewoon goed - niet schuiven, geen drukkingen, prima! Maar... mijn pony is de laatste weken haar vetbestand aan het aanspreken door de kou. Voordeel is dat ze nu goed op gewicht komt, nadeel is dat mijn zadel 'raar' gaat liggen.
Het lijkt alsof de pommel te groot is, het zadel zakt in aan de voorkant en de achterkant 'wipt' op bij het rijden. Ook heb ik de indruk dat het zadel naar achter schuift.
Heel erg eenvoudig, kleinere pommel denk je dan. Echter, als ik de pommel op haar schoft leg, ligt de wide pommel prima. De medium pommel ligt minder goed.
Zijn er mensen die dit herkennen? Wat doe ik het beste: de kleinere pommel er in of iets anders?
Bedankt!
Safiera schreef:Ik heb de HD inlages nog niet. Maar boomloospad zou ik wel kunnen proberen ja! Al gebruik ik enkele zachte inlages, weet niet of dat helpt...
Mijn pony laat duidelijk merken dat hij het aansingelen met longeersingel die ik nu heb niet fijn vind.
Buitenzinnig schreef:Blijheid - bij Divoza verkopen ze deze en dat is ook een betere vorm. Er zijn nog wel meer merken die dat model maken, maar niemand doet dat in kunststof (voor zover ik weet) Leer is ook makkelijk schoon te maken
Blijheid schreef:Stel m'n vraag even hier, omdat hier ook veel mensen met aparte singels rijden
Heeft iemand een idee waar er banaansingels van 40 of 45 cm worden verkocht? Liefst kunststof (makkelijk schoonmaken) en met elastiek?
Ik had nu de halfronde singel van norton, beviel qua ligging heel goed, maar hij begint nu (half jaar later) behoorlijk te roesten op de gespen