Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:54

Update: ik mag het hoofdstel kosteloos retourneren en krijg een nieuwe en dit keer complete opgestuurd. Superfijn! *\o/*

No_No

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:12

Wat ik kan overnemen is niet de echte Micklem dus hoe het valt is niet te vergelijken denk ik.

Lastig iets..

Ninacharlie, fijn dat dat kan!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:14

Ik heb de Barefoot Contour Physio besteld. Ik rij al een tijd met de Micklem en dat gaat super dus die hou ik ook gewoon, maar hij loopt net iets fijner op een hoofdstel zonder neusriem merk ik.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:16

Een stalgenootje van mij verkoopt trouwens haar Micklem Competition Deluxe in donkerbruin maat Large Horse. Hij is amper gebruikt en ziet eruit als nieuw, voor wie interesse heeft.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:29

Maartje_M schreef:
Ik lees net ergens op een webshop dat de Micklem klein valt en ze bij twijfel adviseren een maat groter te bestellen.

Niet mee eens. Mijn kwpn merrie van 164 heeft normaal cob of kleine full. Valt er beetje tussenin. Van de Micklem heeft ze small horse, dus cob. Past perfect.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:34

DatBenIkNou schreef:
Maartje_M schreef:
Ik lees net ergens op een webshop dat de Micklem klein valt en ze bij twijfel adviseren een maat groter te bestellen.

Niet mee eens. Mijn kwpn merrie van 164 heeft normaal cob of kleine full. Valt er beetje tussenin. Van de Micklem heeft ze small horse, dus cob. Past perfect.

Voor mij gold dus wel liever de grotere maat nemen als je twijfelt. Ik heb paard die vaak een cob moet hebben en heel soms een full past. Heb voor hem toen toch de full van de micklem gehaald, deze paar bij neusriemmen kaakriem net dicht, had geen maatje kleiner moeten hebben.
Denk dat het per vorm paardenhoofd heel erg verschilt wat je moet nemen, groter of kleiner.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:37

Haha fijn dit :+ :P Ik bestel gewoon een cob, lijkt me stug dat ie daar niet in past eigenlijk. Nu nog even uitvogelen waar ik ga bestellen

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:48

Horseware schreef:
Een stalgenootje van mij verkoopt trouwens haar Micklem Competition Deluxe in donkerbruin maat Large Horse. Hij is amper gebruikt en ziet eruit als nieuw, voor wie interesse heeft.

Jazeker wat voor Roos_M!!!

Stuur haar maar ff PB ;-)

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:00

Maartje_M schreef:
Haha fijn dit :+ :P Ik bestel gewoon een cob, lijkt me stug dat ie daar niet in past eigenlijk. Nu nog even uitvogelen waar ik ga bestellen

Ik heb een gewone full , terwijl mijn paard een full vaak net past. Deze past gewoon mooi, niet krap, niet ruim

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:14

Even volgen. Ben er nog niet helemaal overuit. Heb dit topic gelezen vanaf datum 1 Januari :D
Ik twijfel over de Micklem Deluxe Competition in het donkerbruin. Paard wordt donderdag gekeurd en is altijd gewoon op een combi hoofdstel gereden, wat ik tegen een zacht prijsje over mag nemen. Misschien in het begin wel zo fijn. Kan altijd nog overstappen naar wat anders.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:38

Horseware schreef:
Ik heb de Barefoot Contour Physio besteld. Ik rij al een tijd met de Micklem en dat gaat super dus die hou ik ook gewoon, maar hij loopt net iets fijner op een hoofdstel zonder neusriem merk ik.

Wat leuk, ik ben benieuwd wat je ervan vindt :) ben ik niet meer de enige hier _O-

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 23:24

No_No schreef:
Ik kom even binnenvallen :o

Ik heb een jonge AV van 2,5 jaar met nu maat pony van halster. Ik denk dat zijn hoofd nog wel wat zal groeien.

Graag wil ik een micklem maar twijfel over de maat. Ik zag in dit topic maat full voorbij komen :wow: dat lijkt mij best groot.
Een vriendin van mij denkt dat hij pony moet hebben, ik zelf denk dat hij naar cob zal gaan. Wat denken jullie?

Ik heb dacht ik cob... je had small horse en standard horse toch. Dacht dat ik small horse had.. Dat is cob toch. Wil je hen keer passen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:46

Ik heb m'n zwarte ook binnen. Past super. Paard heeft normaal cob maar van z'n bruine ook full. Zelfs de frontriem past nu, eerst niet bij de bruine. Zouden ze dit aangepast hebben bij de nieuwe modellen?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:00

Capriootje schreef:
Ik heb m'n zwarte ook binnen. Past super. Paard heeft normaal cob maar van z'n bruine ook full. Zelfs de frontriem past nu, eerst niet bij de bruine. Zouden ze dit aangepast hebben bij de nieuwe modellen?

Volgens mij wel dat viel me bij m'n stalgenootje ook op. Sowieso vind ik de nieuwe hoofdstellen ruimer vallen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:58

Misschien even de frontriem opmeten? Je hebt nu de standard horse? Daarvan was de frontriem eerder altijd 39cm

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:21

Hoihoi,
Ik lees al een tijdje mee en heb besloten de competition in donkerbruin te bestellen. Had een week levertijd bij agradi. Gister gepast en was er met rijden enthousiast over. Alleen twijfel of de neusriem zo goed zit?
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 10:48

Hij lijkt goed te zitten :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 12:05

Inderdaad :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:47

ziet er goed uit!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:25

Even een ego-spam van onze wedstrijd uitvoering. Frontriem speciaal laten maken in zwart,wit, zilver passend bij het oornetje.Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:54

Mooi +:)+

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:10

Mooi!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:27

Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:59

past elke willekeurige frontriem op de micklem?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:10

Nee..degene die ik van mijn vorige hoofdstel had was te wijd bij de lusjes en zakte. Deze heb ik laten maken, het lusje moet 2cm zijn.