Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:puppy1128 schreef:
Wat ik precies heb aan mijn heupen geen idee. Daarom ben ik blij dat ik een jonkie heb, hopelijk geeft het even 'rust' aan mijn heupen.
Ik moet in ieder geval niet in een gedwongen houding zitten, als dat wel gebeurd dan doen mijn heupen echt veel pijn en kan het dan allemaal amper bewegen. En het verschilt enorm per paard en per keer of ik er last van krijg. Heb ook wel eens op slankere paarden gereden en last van mijn heupen. Dus wat het nou precies is?
Zonder zadel heb ik er overigens wel het minst last van, maar dat is nou ook niet echt ideaal.
Misschien heb je wel hetzelfde als ik? Bij mij gaan mijn heupen een soort van op slot (nare kramp!) na een poosje rijden, in bepaalde zadels. Bij mij komt het door een spreidzit zoals bij zadels met kniewrongen, en ook bij de oude Ghost had ik het na een klein uurtje rijden. Daarvan lag de dijwrong ook iets teveel als een wig onder mijn dij waardoor het je been zeg maar iets naar buiten draait en dat is bij mij blijkbaar funest.
Bij de Barefoots nergens last van. Maar ik heb dan ook alleen maar op Barefoots zonder kniewrongen gereden, ben er vrij zeker van dat met kniewrongen ook problemen zou geven.
Met Barefoot dijwrongen (JustAdjust en Lazy Mountain) ook nergens last van want die liggen tegen je dij aan en niet als een stukje wig er onder
pmarena schreef:Nouja verkleuren verwacht ik niet zo snel, maar zout zeewater vreet materialen gewoon aan... ook al is metaal van RVS, het gaat er toch sneller door roesten. En de onderkant van het zadel is natuurlijk van kunstvacht en daar zal zout ook in blijven hangen.
Als je echt het water in gaat dan kan je het beste iets hebben waarbij het water niet in een stofje of vulling kan trekken en je het toch bij thuiskomst meteen even afspoelt, zodat het zout er maar zoveel mogelijk vanaf is....
Citaat:Beugelophanging Klittenband
Losse klittenband beugelophanging.
Met brede of smalle ringen.
De ophanging met brede ringen is geschikt voor max. 50mm (brede) beugelriemen of westernfenders.
De ophanging met smalle ringen is geschikt voor max. 25mm (normale) beugelriemen of endurance-fenders.
Let op: Alleen gebruiken op zadels waarop de GEHELE driehoekige basis vastgeplakt wordt.
Deze klittenband-beugelophanging kun je uiteraard alleen veilig gebruiken op zadels die al deze zelfde klittenband-beugelophanging hebben.
Oudere Barefoots die nog een vaste beugelophanging hebben zijn NIET geschikt.
Deze hebben immers maar 1 strook klittenband (van de zitting) die veels te smal is.