[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:19

Kermis schreef:
Zinook schreef:
@Kermis jij hebt je zadel weggebracht ter reparatie van je pommel hè. Hoe lang ben je dan je zadel kwijt? De rits of het haakje van mijn rits ligt er af en zal m uiteindelijk toch een keer moeten laten maken.

En heb je je zadel opgestuurd of ben je deze gaan brengen naar custom treeless?

Ik woon zelf in noord holland dus heb het zadel verzekerd opgestuurd. Beetje onduidelijk zie ik, me pommel was te smal en de rits stuk. Heb zelf een andere pommel besteld. En me zadel voor reparatie rits opgestuurd. Hij woont in Heerlen! (Z limburg)
Ik weet niet hoe lang ik me zadel kwijt ben, heb t zadel gisteren opgestuurd. Kosten 30 voor de reparatie (komt er geen orginele bf rits in) 40 voor orginele rits geloof ik. En 2x 8,05 voor het verzekerd opsturen.

Hij doet het helemaal met de hand en gebruikt de oude gaatjes (als het leer nog goed is) zodat je er zo weinig mogelijk van ziet.

Pommel maat L is verkocht

Hij is een zij, sorry ! :o

pmarena

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:20

Randy van CustomTreeless is een zij ;)

De Randolls en Pfiff zijn qua kwaliteit redelijk vergelijkbaar vind ik, en zijn vergelijkbaar met de alleroudste Barefoots van een jaar of 8-10 geleden.

Jongere Barefoots hebben alweer meer schoftvrijheid en andere verbeteringen, de Barefoots voor het VPS waren ook al van een veel betere kwaliteit :j

Een Pfiff is best een okee zadeltje hoor. Zelf zou ik wel veel liever voor een Barefoot DryTexje gaan, dat is echt veel betere / duurzamere kwaliteit.

Maar ben je op zoek naar een zadel dat soepeler is dan een BF met VPS en heb je maar weinig schoftruimte enzo nodig, geef je verder niet om VPS, verplaatsbare beugelophanging enzo...dan kan ik me voorstellen dat je voor een Pfiff gaat :)

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:24

Kermis schreef:
Zinook schreef:
@Kermis jij hebt je zadel weggebracht ter reparatie van je pommel hè. Hoe lang ben je dan je zadel kwijt? De rits of het haakje van mijn rits ligt er af en zal m uiteindelijk toch een keer moeten laten maken.

En heb je je zadel opgestuurd of ben je deze gaan brengen naar custom treeless?

Ik woon zelf in noord holland dus heb het zadel verzekerd opgestuurd. Beetje onduidelijk zie ik, me pommel was te smal en de rits stuk. Heb zelf een andere pommel besteld. En me zadel voor reparatie rits opgestuurd. Hij woont in Heerlen! (Z limburg)
Ik weet niet hoe lang ik me zadel kwijt ben, heb t zadel gisteren opgestuurd. Kosten 30 voor de reparatie (komt er geen orginele bf rits in) 40 voor orginele rits geloof ik. En 2x 8,05 voor het verzekerd opsturen.

Hij doet het helemaal met de hand en gebruikt de oude gaatjes (als het leer nog goed is) zodat je er zo weinig mogelijk van ziet.

Pommel maat L is verkocht

Bedankt voor de info! Heerlen is voor mij niet al te ver weg. Ik zal haar :-) anders een mail sturen hoe lang het gaat duren. De prijs valt nog mee zeg. Ik hoef ook geen originele rits erin. Als hij maar soepel open en dicht gaat, vind ik het al prima.

Vandaag mijn Kieffer singel binnen en ik ben er nu al blij mee. Fijn, soepel leer en vormt zich fijn om de buik van mijn paard.

Nog even een vraagje over de haltertouwtest: Ik heb deze gedaan met heavy duty inlages. Als ik ga staan in het zadel, dan trek ik het touw soepel ertussen uit. Blijf ik echter zitten in het zadel, dan gaat dit een stuk moeilijker. Nu las ik op de barefootsite dat je de test moet doen terwijl je in het zadel staat. Het touw gaat er bij mij makkelijk tussenuit, dus dat is prima. Maar als ik zit in het zadel, niet. Is dit goed of zou het touw er dan ook makkelijk eruit moeten komen? Misschien een blonde vraag hoor :o

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:28

Nu ik hierboven een aantal vragen over inlages zie: weet iemand of de Heavy Duty inlages van Barefoot in de Grandeur Western pad passen? Ik heb de vraag ook al naar Becidor gestuurd, maar helaas nog geen antwoord..... En ik wil hem graag bestellen (als de HD inlages er in passen), want dan kan ie nog net mee naar de paardenvierdaagse.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:40

Zinook schreef:
Nog even een vraagje over de haltertouwtest: Ik heb deze gedaan met heavy duty inlages. Als ik ga staan in het zadel, dan trek ik het touw soepel ertussen uit. Blijf ik echter zitten in het zadel, dan gaat dit een stuk moeilijker. Nu las ik op de barefootsite dat je de test moet doen terwijl je in het zadel staat. Het touw gaat er bij mij makkelijk tussenuit, dus dat is prima. Maar als ik zit in het zadel, niet. Is dit goed of zou het touw er dan ook makkelijk eruit moeten komen? Misschien een blonde vraag hoor :o

Voor mijn gevoel moet het touw er juist tussen uit komen als je zit. Anders heeft de hele test mbt ruggengraatvrijheid toch geen zin ??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:47

Ik heb ooit een paar ritsen van Barefoot gekregen en heb daarvan nog het 1 en ander liggen.

Omdat ik er zelf ook niks voor betaald heb heb ik daarvan al een paar keer een rits gratis opgestuurd naar mensen die er 1 nodig hebben, je kan het dus altijd even aan me vragen of ik nog een originele heb liggen als je je rits gesloopt hebt :)

Touw moet er inderdaad juist tussenuit komen als je op het zadel zit en ook als je in de beugels staat.
Uiteraard hoeft het geen super dik touw te zijn, het gaat er maar om dat de ruggengraat nèt vrij ligt...vrij = vrij :)

Fenne van Becidor heeft deze week haar Out of Office aanstaan zag ik, i.v.m. vakantie / studie dus kan wel kloppen dat ze niet bereikbaar is, ze was van plan de hele week haar mailbox niet te openen :)

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:34

pmarena schreef:
Ik heb ooit een paar ritsen van Barefoot gekregen en heb daarvan nog het 1 en ander liggen.

Omdat ik er zelf ook niks voor betaald heb heb ik daarvan al een paar keer een rits gratis opgestuurd naar mensen die er 1 nodig hebben, je kan het dus altijd even aan me vragen of ik nog een originele heb liggen als je je rits gesloopt hebt :)

Touw moet er inderdaad juist tussenuit komen als je op het zadel zit en ook als je in de beugels staat.
Uiteraard hoeft het geen super dik touw te zijn, het gaat er maar om dat de ruggengraat nèt vrij ligt...vrij = vrij :)

Fenne van Becidor heeft deze week haar Out of Office aanstaan zag ik, i.v.m. vakantie / studie dus kan wel kloppen dat ze niet bereikbaar is, ze was van plan de hele week haar mailbox niet te openen :)

Oké, ik heb een vrij stug en dik halstertouw. Ik had inderdaad gelezen dat ik een dun halstertouw moest nemen maar kon er zo 1,2,3 niet vinden. Misschien van de week even een dunner touwtje ertussen stoppen. In ieder geval is zijn ruggengraat droog als ik veel gereden heb en de rest is bezweet, dus dat is ook een teken dat het zadel ruggengraatvrij ligt. Maar voor de zekerheid wil ik toch even testen of ik het touwtje er ook tussenuit krijgt als ik op mijn zadel zit. Ik ben er niet zo bang voor, want mijn dikke halstertouw ging er wel uit, alleen wat moeilijker. Het was niet zo dat deze helemaal vast lag en dat ik er enorm aan moest rukken om deze eruit te krijgen.

O en als ik nu heel handig was met naaiwerk enz, dan had ik zeker van je aanbod gebruik gemaakt Pmarena, om een rits van je over te nemen. Super dat je ze gratis wilt verstrekken aan onhandige knuppels zoals ik die de ritsen kapot trekken. Misschien dat er hier nog mederuiters zijn die hier gebruik van willen maken.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:47

Mensen die een achtersingel gebruiken bij een Barefoot missoula?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:49

Zou een gewone westernpad ook kunnen onder een BF Arizona met VPS?
Mijn haf heeft ook een geultje op haar rug.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:52

Hmm, indien je zelf niet zo zwaar bent kan het niet zoveel kwaad mits er ruggengraatvrijheid is en iets wat de druk goed opvangt, vilt ofzo :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:53

Lous schreef:
Zou een gewone westernpad ook kunnen onder een BF Arizona met VPS?
Mijn haf heeft ook een geultje op haar rug.

Een gewone westernpad is best dik toch? Dan lijkt me dat makkelijk kunnen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:53

Geen vilt,wel wol.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:56

Iemand nog interesse in een bruine Barefoot London zonder VPS? :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:14

*spreekt zichzelf streng toe, niet kijken* *duimt op het winnen van de staatsloterij :P *

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:23

draaakje schreef:
*spreekt zichzelf streng toe, niet kijken* *duimt op het winnen van de staatsloterij :P *

Toe maar het mag.. Kijken kost je niks.. :P

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:30

Is er iemand die interesse heeft om zijn Barefoot Cheyenne te ruilen met mijn Barefoot Cherokee?
Ik heb vandaag weer gereden met mijn leenzadel en dit zadel ligt zo ontzettend goed en lekker op mijn pony dat ik wil kijken naar een Cheyenne

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:32

@Lous: ik gebruik een Reinsman roundskirt pad onder mijn Arizona met VPS op rondgeribde haflinger met ruggegraatgeultje, werkt prima.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 21:56

Er zit onder mijn zadel ook nog een geultje als ik erop zit.
Voldoende ruggegraatvrijheid is mijn idee. Nog enig idee hoe ik kan zien/merken of dit voldoende is?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:18

Halstertouw test.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:52

Hoe,wat,waar? :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 23:05

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:40

Kermis schreef:
Is er iemand die interesse heeft om zijn Barefoot Cheyenne te ruilen met mijn Barefoot Cherokee?
Ik heb vandaag weer gereden met mijn leenzadel en dit zadel ligt zo ontzettend goed en lekker op mijn pony dat ik wil kijken naar een Cheyenne

Ik heb een Cheyenne (zwart, maat 1, zonder vps, 2007) die ik wel wil ruilen tegen een Cherokee, mits ie zwart is en een maat 1 :). Vps niet noodzakelijk, liever niet zelfs.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:18

Pasterza schreef:
Kermis schreef:

Ik heb een Cheyenne (zwart, maat 1, zonder vps, 2007) die ik wel wil ruilen tegen een Cherokee, mits ie zwart is en een maat 1 :). Vps niet noodzakelijk, liever niet zelfs.

Je hebt pb. :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:28

Even voor de mensen met HD inlages rijden. Ik heb eergisteren voor het eerst met deze inlages gereden en madame reageerde vergelijkbaar als met een boomzadel.

De ligging van het zadel was echt netjes, de afdrukken ook en ik kon er goed op zitten. Haar rugspieren voelden heel soepel na het rijden dus ik ga het vanavond wel weer proberen, ook om te kijken hoe ze nu reageert.

Heeft iemand dit ook al eens gehad met zijn of haar paard dat ie de HD echt niet fijn vond? Het leek me zo mooi als drukverdeler.... -O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 13:41

Akke_sSpring schreef:
Even voor de mensen met HD inlages rijden. Ik heb eergisteren voor het eerst met deze inlages gereden en madame reageerde vergelijkbaar als met een boomzadel.

De ligging van het zadel was echt netjes, de afdrukken ook en ik kon er goed op zitten. Haar rugspieren voelden heel soepel na het rijden dus ik ga het vanavond wel weer proberen, ook om te kijken hoe ze nu reageert.

Heeft iemand dit ook al eens gehad met zijn of haar paard dat ie de HD echt niet fijn vond? Het leek me zo mooi als drukverdeler.... -O-

HD inlages maken het geheel een heel stuk minder flexibel. Dus je paard vindt dat waarschijnlijk wat minder fijn. Voor de mijne maakt zelf een boomzadel geen verschil.