[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:45

Wat een mooie western ghost zag ik voorbij komen <3

Afbeelding

Bij mijn Barrydale wipt de achterkant toch niet omhoog??

Het is wel echt een kuipje, dat wel.
Indien hij wat lang is tegenover de rug snap ik dat hij wel omhoog wipt.

Heeft iemand een goede tip voor een pad voor mij erbij? Heb nu een london pad ruglente 52cm (kan max 55cm) en zijlengte 55cm. Liefst vierkant en iets sneller droog dan de barefoot pads na wassen. Echt een drama maat, kan niks vinden |(

paddraigh

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:49

Mail jv dekjes eens ideaal heb ik.mijn.twee padsook gekocht, kleur maat alles kan je zelf bepalen, wil er overigens nog wel een kifra pad bij

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:01

Beugels monteren, check!
Afbeelding

Missie zoek een zadel passend bij mijn hoofdstel is toch aardig gelukt zo :)
Afbeelding

Kortom; zadel is gearriveerd en in het echt is hij nog mooier! Van het weekend even kijken of hij ook zo mooi op ponylief ligt :) foto's volgen later als mijn eigen basis terug is (nu een leen-basis omdat er toch iets werd ontdekt voor verzenden wat veranderd moet. Heel fijne oplossing zo, kan ik iig testen! +:)+ en bewonderen ;) )

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:14

Wauw die beugels passen er ook super bij! En het hoofdstel ook!
Graag gedaan,ben benieuwd hoe het gaat!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:20

Mooi Leo!Wat was er mis met je basis?

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:32

_ENGEL_ schreef:

[ [url=m/UJukTf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft iemand een goede tip voor een pad voor mij erbij? Heb nu een london pad ruglente 52cm (kan max 55cm) en zijlengte 55cm. Liefst vierkant en iets sneller droog dan de barefoot pads na wassen. Echt een drama maat, kan niks vinden |(

Afbeelding
Deze is van JV dekjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:42

@leo: mooie set zo bij elkaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:30

dianaw33 schreef:
Pmarena: ik heb dat zadel maar heel even gehad, misschien een maand? Ik wilde er 2 paarden mee beleren maar bij nr 1 hing het na een flinke bok tussen de voorbenen en bij nr 2 lag ik op de grond na een zijsprong met zadel en al, het voldeed niet dus direct weggedaan. De enige foto die ik ervan heb, heb ik recentelijk gepost hier, toen ik er naast stond met zadel op de arm. Ik kan me van de zit herinneren dat de cantle je bips erg naar voren drukte. En dat ligt niet aan mijn billen want ik pas in een 16,5 inch zadeltje :D

Ah die foto had ik helemaal gemist! Ja dat is duidelijk gewoon die almond kleurige eerste generatie DryTex, maar tenzij het een enorme productiefout was dat ze zijn vergeten het er in te stoppen :P was die gewoon met (ook eerste generatie) VPS hoor :j

Kan me wel voorstellen dat als je hem maar zo kort gehad hebt en ook nog voor zadelmak maken waarbij je sowieso weinig rijdt nog, dat het zadel dan simpelweg niet de kans heeft gekregen om goed ingereden te raken en echt lekker stevig aansluitend om je paard heen te gaan liggen.

Maar kan me ook wel voorstellen dat je een zadel weer net zo snel de deur uit doet als het gewoon echt niet bevalt :(:)

Je bent gewoon geen goede match met Barefoot blijkbaar, dat heb je wel eens :P

Vind je het niet suf dat anderen nu met de Arizona wel uit de voeten kunnen, dat je niet de neiging krijgt om het toch nog eens te proberen? Of wil je er niks meer mee te maken hebben :D

Fijn dat de BM wel gewoon goed bevalt +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:39

puppy1128 schreef:
Azmay schreef:

Ik weet niet wat je aan je heupen hebt, maar als je niet te breed moet zitten zou ik niet voor een BF gaan maar eerder een ghost zoeken, neem er een die niet van leer is en je hebt een zadel wat aardig goed tegen zeewater moet kunnen vermoed ik zo.

Wat ik precies heb aan mijn heupen geen idee. Daarom ben ik blij dat ik een jonkie heb, hopelijk geeft het even 'rust' aan mijn heupen.
Ik moet in ieder geval niet in een gedwongen houding zitten, als dat wel gebeurd dan doen mijn heupen echt veel pijn en kan het dan allemaal amper bewegen. En het verschilt enorm per paard en per keer of ik er last van krijg. Heb ook wel eens op slankere paarden gereden en last van mijn heupen. Dus wat het nou precies is?
Zonder zadel heb ik er overigens wel het minst last van, maar dat is nou ook niet echt ideaal. :P

Misschien heb je wel hetzelfde als ik? Bij mij gaan mijn heupen een soort van op slot (nare kramp!) na een poosje rijden, in bepaalde zadels. Bij mij komt het door een spreidzit zoals bij zadels met kniewrongen, en ook bij de oude Ghost had ik het na een klein uurtje rijden. Daarvan lag de dijwrong ook iets teveel als een wig onder mijn dij waardoor het je been zeg maar iets naar buiten draait en dat is bij mij blijkbaar funest.

Bij de Barefoots nergens last van. Maar ik heb dan ook alleen maar op Barefoots zonder kniewrongen gereden, ben er vrij zeker van dat met kniewrongen ook problemen zou geven.

Met Barefoot dijwrongen (JustAdjust en Lazy Mountain) ook nergens last van want die liggen tegen je dij aan en niet als een stukje wig er onder :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:42

_ENGEL_ schreef:

[ [url=m/UJukTf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad een dekje op maat is het dan al snel :j

En ja dat is meestal het probleem bij zadels die aan de achterkant wat de hoogte in gaan: de naar de heupen omhoog lopende onderrug duwt het kontje van het zadel de lucht in zeg maar. Ofwel het zadel is in verhouding wat lang voor de rug :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:44

Leo schreef:
Beugels monteren, check!
[ [url=m/Ff04nx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/30dXLX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kortom; zadel is gearriveerd en in het echt is hij nog mooier! Van het weekend even kijken of hij ook zo mooi op ponylief ligt :) foto's volgen later als mijn eigen basis terug is (nu een leen-basis omdat er toch iets werd ontdekt voor verzenden wat veranderd moet. Heel fijne oplossing zo, kan ik iig testen! +:)+ en bewonderen ;) )

Wauw, ik dacht dat die beugels erbij hoorden, dat is een super match +:)+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:35

Pakje uit Duitsland van Silverado met nieuwe fenders. Mijn fenders bleken niet gelijk te zijn. Bovendien waren ze - ondanks kindermaat - nog altijd aan de lange kant. Even over 't weer gemaild en meteen werd er een pakje gezonden met 2 paar fenders om te proberen. Little did I know dat hij dit prachtexemplaar ging opsturen. :o Zaten ook nog enkele gratis dingetjes bij. (Riempjes) Gewoon super fijne service. Vanavond eens ritje maken met nieuwe fenders om te beslissen welke ik hou en welke ik terug stuur. (Ik denk wel dat deze dé keuze zijn, zitten nog kei veel gaatjes in ook voor mijn mini benen )

Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:38

Moooooooiiii inderdaad +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:47

Wow, dat zijn zeker mooie !!
Zijn ze al wel net zo soepel als de standaard fenders van Silverado ??

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:54

Goed om te weten dat je mooie spullen krijgt toegestuurd als je over het weer mailt met Silverado :D :+

Zeker mooie fenders zeg, prachtige set zo!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:57

Ze zijn niet van hetzelfde leer, dat is wel duidelijk. Lijkt me meer naar de tuigleer kant gaan. Maar wel niet zo extreem stijf, ze zijn best plooibaar. Heb de bezemsteel er alvast ingestoken om het leer wat meer te laten plooien.

Volgens mij zijn het overigens overblijfseltjes van een ouder model dat ze ooit hebben uitgebracht. Ze gebruiken deze foto nog als hoofding op hun Facebook. Wat een ontzettend gaaf zadel is dat overigens :~
Afbeelding

Haha, nou Bliksem, ik had wel foto's van de foutjes aan mijn fenders :+ Dus wel min of meer bewijs, lol. En ik heb een zadel bij hun gekocht en al langer contact, dus ze kennen mij ondertussen al een beetje. Het is de bedoeling uiteraard dat het andere paar fenders ook terug opgestuurd wordt.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:08

Leo schreef:
Beugels monteren, check!

Heel mooi zadel Leo!
Welk leer heb je gekozen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:18

Zou dat ook een boomloos zadel geweest zijn ??

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:39

Wauw mooi die Silverado! Die staat samen met een freemax cow hoog aan mijn wensenlijstje. Al rijden we geen Western maar vind een westernoutfit gewoon gaaf. In verleden hadden we die van barefoot (acorn sidepull en Arizona) maar was voor mij helaas niet stabiel genoeg en idd het opwippen van de achterkant hadden wij ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:42

Silverado verkoopt ook boomzadels, dus het is even de vraag om deze boomloos is :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:03

2a54z6e45r6r schreef:
Leo schreef:
Beugels monteren, check!

Heel mooi zadel Leo!
Welk leer heb je gekozen?

Dit is Cuoio 105 met t-moro lorica

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:15

DubbelDun schreef:
Silverado verkoopt ook boomzadels, dus het is even de vraag om deze boomloos is :)

Geen idee. Ik zou het wel eens kunnen vragen uit nieuwsgierigheid. Moet toch nog even contact opnemen met hem.

Moest het een boomloze zijn geweest, dan was het alleszins een super gaaf ding. :j Heb hem niet gezien tussen de boomzadels op de website althans.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:27

Je kunt net niet goed genoeg zien of de bovenkant voor de pommel dicht is of open. Open is een boomzadel, dicht is boomloos.
Maar gezien de iets 'open'staande bovenste skirt gok ik op een boomzadel.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:00

*\o/* Voor de (western) paardjes met een dikkere buik of waar de singelplek wat verder naar voren ligt:

Afbeelding
Afbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:04

Nice! Wat kost dat?