Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tamaramt schreef:dames,
mocht er iemand nog interesse hebben in boomloos zadel freemax evo helemaal compleet incl 2 hafpads ook nog; 17,5 inch zitmaat dan zie;
http://www.bokt.nl/markt/ad/91360/booml ... l-haf-pads
Zilfstar schreef:Mooie is alleen dat er niks over een boog oid in de aangehaalde tekst staat.... Daar ben ik dus benieuwd naar.
pmarena schreef:Geryon schreef:
Maar hoe zit het met drukverdeling enz. Is de nieuwe barefoot beter dan Freeform etc.? (ervanuitgaand dat ze beide even goed op het paard passen en dat ruiter er even goed in zit)
Wat je beter vindt dat is ieder voor zich eigenlijk
De 1 wil graag enorm soepel, de ander wil graag stijf, de 1 wil graag zo dicht mogelijk bij het paard zitten, de ander wil graag wat hoger en smaller zitten, de 1 wil graag een vlakke, weinig gedwongen zit, de ander wil graag allerlei wrongen en dingen.... en dan is het ook nog de vraag wat goed op je paard ligt natuurlijk
Is echt iets persoonlijks. Als ruiter ben ik erg blij met met mijn Fellsattel en de Barefoot, als verkoper ben ik erg blij met de Barefoots. Simpelweg omdat de goedkopere zadeltjes vaak minder goed zijn qua kwaliteit waardoor je daar meer gedonder van hebt, en de duurdere zadels zijn stugger en veel moeilijker qua pasvorm waardoor ze veel moeilijker te verkopen zijn en vaker net niet helemaal goed liggen.
Met de Barefoots is dit nu trouwens ook vaker het geval dan enkele jaren geleden toen ze zonder het VPS nog een stuk soepeler waren, er zijn nu toch meer mensen die niet het geduld hebben om het zadel eerst soepel te rijden, en dat kan ik ook goed begrijpen
Daardoor krijg ik ze nu net iets vaker terug dan vroeger. Maar dat is gelukkig nog steeds maar een fractie vergeleken met de duurdere merken zoals Freeform, Trekker en Startrekk enzo die gewoon behoorlijk lastiger qua pasvorm zijn.
Maar er zijn toch genoeg mensen die die merken wel fijner vinden omdat ze wat meer het vaak toch vertrouwde bekende boomzadel gevoel geven
StableDoor schreef:Zo. Ik heb het hele topic doorgelezen! Duurde wel een paar dagen![]()
Ik heb wat vraagjes:
Ik heb een nogal lastig lichaam: slechte enkels, slechte rug, slechte knieën en scoliose. Ik krijg hier weer steeds meer last van, vooral met rijden. In een boomzadel kan ik in stap en draf (lichtrijden) nog wel zitten, maar met draf doorzitten en galop is het een drama. Sowieso is mijn houding slecht (zit erg naar voren en verkrampt). Met doorzitten en galopperen kán ik gewoon niet zitten. Zonder zadel gaat het beter. (Rij nu trouwens met een massimo trail).
Nu zat ik te denken om een boomloos zadel te gaan proberen. Zou ik dan misschien weer pijnloos kunnen rijden? En welk merk/type zadel zou het beste zijn?
Ik wil een barefoot cheyenne gaan testen, maar dat zal pas eind van het jaar lukken. Het gaat trouwens om mijn verzorgpaard (ik heb uiteraard toestemming om een boomloos zadel te gaan proberen). Ik heb niet zo'n groot budget, dus ik zoek een 2e handsje of een goedkoop nieuw zadel.
Ik hoop dat boomloos de oplossing voor mij is! Anders wordt het waarschijnlijk stoppen met rijden...