[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 22:55

Opstijgen kun je iets aan doen (vanaf een krukje). Scheve ruiter is juist goed dat ie dat weer geeft. Zeker bij boomloos kan een scheef beeld eigenlijk alleen maar door de ruiter komen (mits op de gewichtsplek natuurlijk). Ik denk niet dat een sprongetje opzij door paars ;) meteen een vertekend beeld geeft.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 06:41

Kitty_ schreef:
missanita84 schreef:
Freemax wil ik ook.nog graag keer testen op mijn tink. Iemand toevallig in de buurt van zwartemeer? ;_)

Je moet 'm pas testen nadat de juiste fork maat is opgemeten ;)

Dan moet ik zo'n Fork meter gebruiken toch?

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:30

DubbelDun schreef:
Dat kan idd veel balansproblemen geven .
Overigens vind ik die voersilo ook 'toren van Piza'-neigingen krijgen :D

Daar zit ik inderdaad ook mee. Ik moet moet mijn zit houding aanpassen om zo meer balans te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:40

dianaw33 schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het ook geen gezicht :n

Het is iets van de laatste jaren... ze maken het zadel vrij rond zodat het achterste randje niet in de onderrug van het paard gaat graven. Dus wat dat betreft is het wel comfortabel.

En nee het is absoluut niet zo dat het ruitergewicht alleen op de voorkant van het zadel / paard terecht komt, daar is het zadel echt niet stijf genoeg voor. Waar billen zitten, daar is druk :j

Dat het achterste stukje omhoog steekt zegt niks over het middenstuk, dat ligt veel dieper :)

[ [url=m/lMWl3R.png]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet wat jij onder de laatste jaren verstaat, maar ik kan me al herinneren van mijn enige barefoot avontuur dat mijn achterste niet fijn omhoog gewipt werd, en dat is al vlot een jaar of 7 geleden.

Heb jij nog iets van foto's van je Barefoot toen te paard? :)

Ik word steeds zo nieuwsgierig van je posts want kan 1 en ander niet plaatsen... om te beginnen al dat je ervan overtuigd bent dat je een DryTex zonder VPS had, terwijl ze in principe nooit zonder VPS gemaakt zijn :)

En dan dat je het de ene keer omschrijft als een slap lapje leer met beugels en nu dat je erdoor omhoog gewipt werd, dat klopt toch ook niet helemaal met elkaar...? Als het zo slap was dan zou je er toch ook niet door omhoog gewipt worden? Of was het dan de vulling van de cantle die dat deed? :)

Ik ben zo zachtjes aan gewoon heel nieuwsgierig hoe het er nu eigenlijk uit zag op je paard?
Gewoon heel goed bedoeld hoor, voor het geval het raar overkomt ofzo :P

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:44

ikwil ook graag een bob marshall heb nu een barefoot lazy mountain.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:49

Azmay schreef:
De arizona ligt hier ook een beetje omhoog maar niet dramatisch.
[ [url=m/5iltGR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind het nog steeds een verschrikkelijk zadel dus rijd nog altijd op mijn bob marshall :Y)
De freemax was overigens ook fijn als western model.

Van links naar rechts instabiel liggen was het probleem toch...?
Had je al een langere / (geheel) elastische singel geprobeerd? Dat kan echt enorm schelen :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:51

Jij wisselt ook nog wel eens van zadel(wens) of niet Secretlin? :)) Dacht dat jij heel tevreden was met de LM?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 08:52

Nu zijn BM zadels ook wel heel gaaf natuurlijk :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:15

Ik ging normaal de Silverado van DD overkopen maar ik vreesde dat het op mijn Tinker picknick tafel moeilijk passend ging worden doordat het toch een stijf geheel is. Had ook geen zin in het gedoe om het terug naar Duitsland te sturen. :o

En aangezien ik toch wel heel nieuwsgierig ben naar die BM zadels, toch de BM van DD overgekocht. :D Ik ben alvast érg benieuwd.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:21

Hylkje schreef:
Mayflower_ schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met een Barefoot justadjust?

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Lees er niet veel over.

Ik heb er één op mijn tafelmodel Tinker. Wat wil je weten? :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:25

pmarena schreef:
Azmay schreef:
De arizona ligt hier ook een beetje omhoog maar niet dramatisch.
[ [url=m/5iltGR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind het nog steeds een verschrikkelijk zadel dus rijd nog altijd op mijn bob marshall :Y)
De freemax was overigens ook fijn als western model.

Van links naar rechts instabiel liggen was het probleem toch...?
Had je al een langere / (geheel) elastische singel geprobeerd? Dat kan echt enorm schelen :j

Ik heb niet echt zin om 60 euro uit te geven aan een mogelijk oplossing voor een probleem wat ik alleen heb :o
Deze singel is namelijk al 80cm dus nog langer word dan een op maat gemaakte westip/FRA.

Bovendien ben ik blijkbaar de enige met het probleem (op beide paarden die ik ermee heb gereden met zon 8 jaar ertussen) en ik rijd niet vaak op dat paard en als ik dat wel doe pak ik mijn fijne BM dan wel :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:55

Berdien schreef:
Jij wisselt ook nog wel eens van zadel(wens) of niet Secretlin? :)) Dacht dat jij heel tevreden was met de LM?

zeker maar wil ook weleens wat anders haha dit is mijn 2e zadel had hiervoor een barefoot london.
merk nu wel enorm dat mijn zit erg wiebelig is en ik zelf een scheve houding heb haha.

nee ooit een bm of op maat westernzadel is wel mn wens maar ja geld he

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:00

overigens schuift mn lm nu nog minimaal met de westip singel

Afbeelding

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 10:32

missanita84 schreef:
Kitty_ schreef:

Je moet 'm pas testen nadat de juiste fork maat is opgemeten ;)

Dan moet ik zo'n Fork meter gebruiken toch?

Ik heb een forkmeter en een freemax en woon redelijk in de buurt...

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:39

Haha kunnen jullie meteen een ritje doen. Heb ik ook gedan met Anita voor de BF arizona nut die ze wilde proberen. Hartstikke gezellig :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:26

Xliannezorro als dat zou mogen zou dat top zijn! Waar woon je ongv? Mag natuurlijk ook via pb
.
Haha dank je shirley was zeker gezellig met onze ritjes!!! Jmmr dat je nu ietsie te ver weg woont..

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:46

Ik woon in Lemele aan de Lemelerberg. Je bent hier welkom om hem uit te proberen, maar dan moet je alleen rond rijden want anders heb ik geen zadel :D :Y) Maar ik kan wel aan de hand meelopen eventueel/

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:54

Pmarena: ik heb dat zadel maar heel even gehad, misschien een maand? Ik wilde er 2 paarden mee beleren maar bij nr 1 hing het na een flinke bok tussen de voorbenen en bij nr 2 lag ik op de grond na een zijsprong met zadel en al, het voldeed niet dus direct weggedaan. De enige foto die ik ervan heb, heb ik recentelijk gepost hier, toen ik er naast stond met zadel op de arm. Ik kan me van de zit herinneren dat de cantle je bips erg naar voren drukte. En dat ligt niet aan mijn billen want ik pas in een 16,5 inch zadeltje :D

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:50

Hoi hoi,

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een leuk zadeltje, heb nog alle tijd want die van mij is nog maar 2.. Maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met zoeken. :D

Nou had ik onder andere de Cheyenne Dry Tex gezien en las onder andere dat het een fijn zadel is.. Maar iemand enig idee of dat zadel goed tegen zeewater kan? Beetje zonde als zadel na 2 keer de zee ontmoet te hebben al 'kapot' is. :=
Overigens vroeg ik mij af of het ook een 'ideaal' zadel is voor een jonger paard? Daarbij bedoel ik dat je niet ieder jaar een nieuw zadel moet kopen, omdat het paard eruit gegroeid is. Want als het niet zo'n ideaal zadeltje is voor jongere paarden koop ik hem liever als hij rond 7-8 jaar is i.p.v rond de 4. :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:18

Ik denk dat er maar weinig zadels zijn die tegen zeewater kunnen (eigenlijk denk ik geen één ).
Met een opgroeiend/ouderwordend paard zul je bij de merken met losse pommels die hooguit eens moeten vervangen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:23

Ik zou persoonlijk ook geen zadel kopen met als doel om er mee in het zeewater te gaan ploeteren :o

Ik denk dat je dan beter af bent met een BBP als je toch nog enige vorm van steun wilt. Of een goedkope Wintec voor erbij. (Daar heb ik eens in de zee mee gezwommen en die heeft daar helemaal niets aan overgehouden. Mijn leren schoenen daarin tegen...)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:34

Ja ik heb geen idee. Ik hoef ook geen 2 zadels te hebben aangezien ik niet veel zal gaan rijden. Ik heb geen idee wat mijn heupen gaan doen, als ze heel veel gaan verbeteren ga ik max 3 keer per week rijden.. Anders mag ik al blij zijn met 1 keer per week. :=

Ik zat ookal te kijken naar de barefoot ride on pad (physio), maar ik zou niet weten dat mocht ik wel 3 keer p.w kunnen rijden, of de bbp voldoende is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:36

puppy1128 schreef:
Ja ik heb geen idee. Ik hoef ook geen 2 zadels te hebben aangezien ik niet veel zal gaan rijden. Ik heb geen idee wat mijn heupen gaan doen, als ze heel veel gaan verbeteren ga ik max 3 keer per week rijden.. Anders mag ik al blij zijn met 1 keer per week. :=

Ik zat ookal te kijken naar de barefoot ride on pad (physio), maar ik zou niet weten dat mocht ik wel 3 keer p.w kunnen rijden, of de bbp voldoende is.

Ik weet niet wat je aan je heupen hebt, maar als je niet te breed moet zitten zou ik niet voor een BF gaan maar eerder een ghost zoeken, neem er een die niet van leer is en je hebt een zadel wat aardig goed tegen zeewater moet kunnen vermoed ik zo.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:38

xLianneZorro schreef:
Ik woon in Lemele aan de Lemelerberg. Je bent hier welkom om hem uit te proberen, maar dan moet je alleen rond rijden want anders heb ik geen zadel :D :Y) Maar ik kan wel aan de hand meelopen eventueel/

Oja das dan niet handig.. ik ga eens even kijken hoe "ver" het is voor me .in.ieder geval bedankt voor het.aan bod

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 18:49

Azmay schreef:
puppy1128 schreef:

Ik weet niet wat je aan je heupen hebt, maar als je niet te breed moet zitten zou ik niet voor een BF gaan maar eerder een ghost zoeken, neem er een die niet van leer is en je hebt een zadel wat aardig goed tegen zeewater moet kunnen vermoed ik zo.

Wat ik precies heb aan mijn heupen geen idee. Daarom ben ik blij dat ik een jonkie heb, hopelijk geeft het even 'rust' aan mijn heupen.
Ik moet in ieder geval niet in een gedwongen houding zitten, als dat wel gebeurd dan doen mijn heupen echt veel pijn en kan het dan allemaal amper bewegen. En het verschilt enorm per paard en per keer of ik er last van krijg. Heb ook wel eens op slankere paarden gereden en last van mijn heupen. Dus wat het nou precies is?
Zonder zadel heb ik er overigens wel het minst last van, maar dat is nou ook niet echt ideaal. :P