Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blijheid schreef:@Dorientjuh: Persoonlijk zou ik toch eerst testen, juist als je nu al twijfels hebt over de pommel maat. Niet elk boomloos zadel ligt goed op elk paard, dus testen is echt wel de moeite
Heeft iemand ervaring met het nightrider boomloze zadel (president)?
Ik ben niet op zoek, maar kwam het toevallig tegen en had er nog nooit van gehoord, dat maakt nieuwsgierig
[ Afbeelding ]
pmarena schreef:Freeform is eigenlijk de enige echte qua super kwaliteit schuim-zadels. De rest is allemaal Freemax-B-kwaliteit of nog een paar stapjes mindere kwaliteit zoals die stoffen zadeltjes.
Een Fellsattel is übersoepel, daarna komen de oude Barefoot / Pfiff / Randolls enzo, daarna de nieuwe Barefoot, en daarna weer de Freeform, Trekker, Startrekk...het wordt dan steeds iets stijver en moeilijker qua pasvorm.
Ik ben zelf niet zo weg van nieuwe lederen Barefoots met VPS omdat die voor mij echt pas lekker zitten nadat ze goed ingereden zijn. Doe mij maar übersoepel
Mijn favoriet is op het moment een Butterfly Fellsattel zonder inlages, maar dan nog wel met een roundskirt westernpad van Christ lamsvel eronder, met in de inlage-vakken daarvan de Heavy-Duty inlages.
Dat is voor mij en Rena de perfecte balans tussen zacht en flexibel / schokdempend
Blijheid schreef:@Geryon: Dan snap ik je
Ik denk dat ik in dat zadel inderdaad lichamelijk gewoon niet goed paste. Ik heb er zeker twee weken mee gereden, en ook nog een week met een smallere zitting er op, en het is niet beter geworden dan de eerste keer. Echt zo raar ook om te ervaren, dat je ineens niet kan zitten
Geryon schreef:pmarena schreef:Freeform is eigenlijk de enige echte qua super kwaliteit schuim-zadels. De rest is allemaal Freemax-B-kwaliteit of nog een paar stapjes mindere kwaliteit zoals die stoffen zadeltjes.
Een Fellsattel is übersoepel, daarna komen de oude Barefoot / Pfiff / Randolls enzo, daarna de nieuwe Barefoot, en daarna weer de Freeform, Trekker, Startrekk...het wordt dan steeds iets stijver en moeilijker qua pasvorm.
Ik ben zelf niet zo weg van nieuwe lederen Barefoots met VPS omdat die voor mij echt pas lekker zitten nadat ze goed ingereden zijn. Doe mij maar übersoepel
Mijn favoriet is op het moment een Butterfly Fellsattel zonder inlages, maar dan nog wel met een roundskirt westernpad van Christ lamsvel eronder, met in de inlage-vakken daarvan de Heavy-Duty inlages.
Dat is voor mij en Rena de perfecte balans tussen zacht en flexibel / schokdempend
Maar hoe zit het met drukverdeling enz. Is de nieuwe barefoot beter dan Freeform etc.? (ervanuitgaand dat ze beide even goed op het paard passen en dat ruiter er even goed in zit)
irise456 schreef:Weet iemand eigenlijk hoe kunstof beugels zijn?
Voor mijn barefoot barrydale heb ik nog geen beugels, zadel licht nog tot eind november in de kast omdat mijn paard last van haar rug heeft.