Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:31

Aleeneh schreef:
Niet.

En als ik het ringetje eraf haal wel ?

Sonja_vR

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:36

Ja

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:41

Oke!

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:07

Ik heb sinds kort ook een micklem multi bridle, nadat ik die van een stalgenoot even had geleend. Paardlief reageerde goed op de sidepull met lange lijnen. En superfijn dat we nu alle varianten kunnen uitproberen.

Ik heb hem van Agradi (met die fijne korting!) en ben er helemaal tevreden mee. Vooraf was ik wat bang voor de kwaliteit en de naden. Maar hij ziet er helemaal goed uit :-)

Ik vind wel dat de pasvorm niet perfect is voor ijslander-hoofden. Ik heb de full en de kaakriem zit op het laatste gaatje. Hopelijk rekt het nog een klein beetje uit.

Hoe vinden jullie het zitten?

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:06

Ijslanderhoofden zijn nogal variabel... bij die van mij was maat cob te groot :')
Maar als ik die van jou zo zie dan heb je aardig wat lengte over aan het kopstuk.
Zou denken dat een maatje kleiner ook had gepast op de kaakriem na(en eventueel de frontriem)
De kaakriem rekt zover ik hier ook veel lees wel wat uit in het gebruik.

YoRien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:07

Klopt Sonja, de kaakriem en frontriem moeten echt niet kleiner. De rest had best maatje kleiner gekund inderdaad.

Heb jij je pony maat al? Past die wel goed?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:17

Ik ben aan het wachten
.. maandag besteld en niet op voorraad. Dus als ik heel veel geluk heb eind van de week nog maar ik verwacht volgende week pas.
Maar de cob was echt heul te groot, de neusriem had een hele rits gaatjes te weinig

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:51

Mijn paard krijgt boven de D ring een beschading aan de wang, vind ook dat bit ring erg losjes hangt..gebruik geen bitklem..

Iemand die dat herkent?

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 16:49

Tcm62 schreef:
Mijn paard krijgt boven de D ring een beschading aan de wang, vind ook dat bit ring erg losjes hangt..gebruik geen bitklem..

Iemand die dat herkent?

Van je bit of de D-ring van je neusriem? ( ff voor de duidelijkheid).
Herken dit namelijk niet met de neusriem op geen van mijn micklems en paarden...

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 17:54

Ik wil graag de zwarte deluxe van rambo, heb de bruine competetion al gehad maar hij is nergens leverbaar in full helaas. Iemand die hem recent besteld heeft en de levertijd weet?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:13

Capriootje schreef:
Ik wil graag de zwarte deluxe van rambo, heb de bruine competetion al gehad maar hij is nergens leverbaar in full helaas. Iemand die hem recent besteld heeft en de levertijd weet?

Ga je over naar zwart tuig?

Bij Dochorse is de levertijd 3-5 dagen, misschien even mailen of dat ook echt zo is?
http://www.dochorse.nl/rambo-micklem-co ... oCFKLw_wcB

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:51

Heb gemaild naar meerdere en ongeveer half februari. Ik ben inderdaad helaas over naar zwart tuig, niet echt een vrijwillige keuze maar een passend zadel was even belangrijker dan de kleur :)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:09

bernadetl schreef:
Tcm62 schreef:

Iemand die dat herkent?

Van je bit of de D-ring van je neusriem? ( ff voor de duidelijkheid).
Herken dit namelijk niet met de neusriem op geen van mijn micklems en paarden...

Ja het bit., dat hangt te losjes zonder stevigheid en te beweeglijk dus, waardoor wangen beschadigd worden.

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:17

Ik heb vandaag mijn Micklem hoofdstel ontvangen van Agradi. Ben nog niet helemaal enthousiast over de kwaliteit (en het leveren van Agradi zelf. :n ) deze gaat dus sowieso terug voor een nieuwe. Nu vroeg ik mij alleen af waarom er 4 losse riempjes bij zitten? Ik heb de multi. Ik ga hem morgen wel passen! Ben erg benieuwd hoe die past :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:08

Lisa__Beau schreef:
Ik heb vandaag mijn Micklem hoofdstel ontvangen van Agradi. Ben nog niet helemaal enthousiast over de kwaliteit (en het leveren van Agradi zelf. :n ) deze gaat dus sowieso terug voor een nieuwe. Nu vroeg ik mij alleen af waarom er 4 losse riempjes bij zitten? Ik heb de multi. Ik ga hem morgen wel passen! Ben erg benieuwd hoe die past :)

Er zitten 2 lange en 2 korte bitstraps bij. Deze dienen om je bit aan de D-ring te maken. Sinds de nieuwe versie komen er 2 maten bij omdat bij veel mensen de enige maat die ze meegaven bij versie 1 niet paste.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:00

Ik hoop dat jullie het ok vinden dat ik even binnen kom vallen zonder 312 pagina's helemaal te lezen :wow: Ik ben vooral benieuwd waarom jullie voor een bepaald hoofdstel gekozen hebben. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik echt een anatomisch hoofdstel wil of alleen het kopstuk. Op mijn eigen lijstje staat nu:
Dyon Difference (maar ik weet het niet helemaal met dat kopstuk, dus ik hoor graag ervaringen) of misschien een ander type?
Stubben Freedom
PS of sweden (Jump off revolution of een ander type?)
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en motivaties om ze te kopen. En foto's op slanke paardjes haha
Ik wil geen Micklem, ik wil een kwalitatief goed hoofdstel en hoor te veel wisselende verhalen...

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:28

Met bit:
Afbeelding

Met sidepullneusriem:
Afbeelding

Met kaptoom/sidepullneusriem:
Afbeelding

Ik heb de Barefoot Contour Physio. Hiervoor gekozen omdat de Micklem inderdaad kwalitatief erg tegenviel, en omdat deze mijn arabier qua pasvorm ook niet fijn paste.

Hiervoor gekozen omdat deze wel de mogelijkheden bood die de Micklem ook had: bitloos, met bit, kaptoom, en aan deze kan zelfs ook nog een hackamore. Bovendien blijft deze wel goed zitten als kaptoom zonder te schuiven! Het leer is ongelooflijk soepel, voelt heel fijn aan, en m'n paardje reageert er ook fijner op dan op de Micklem.

Ben er tot nu toe ontzettend over te spreken. Fijn ding en kwalitatief goed in orde. Het enige nadeel is dat hij voor Mish als arabiertje met een klein cobhoofd echt al op de kortste gaatjes zit, en dit de kleinste maat is.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 21:51

Bit lijkt wel heel erg hoog te zitten zo.
Ik vind het alleen jammer dat deze er zo slordig uit ziet. Qua functies ziet hij me er beter uit dan de micklem, zeker de kaptoom functie. Maar het is zo een rommeltje, wel jammer want ik denk dat ze dit makkelijk ook 'mooi' hadden kunnen maken. Ook dat rondje met het merk op... beetje raar.
Nuja, het gaat hem natuurlijk niet om de mooi. Wel handig dat je de neusriemen los kan kopen en dus kiezen wat je nodig hebt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:13

Bit lijkt inderdaad hoog te zitten, maar zat prima. Had ook lomp grote bitringen overigens, dat hielp ook niet.

Wat bedoel je qua rommeltje?

Heb 'm inderdaad niet voor de mooi, vond 'm eerst ook niet echt mooi. It kinda grew on me, though. Vind dat van die neusriemen idd ook erg handig :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:18

Riempjes, verschillende breedtes in leer, het rondje,... Bij elkaar lijkt dat zo een hoopje riempjes bij elkaar gegooid. Nu, het kan ook wel zo tonen omdat die van jouw overal op het kortst staat. Maar vond het op de productfoto's ook al.

Nuja, micklem vond ik eerst ook niet mooi, nu vind ik hem stukken mooier dan een gewoon hoofdstel. Kwestie van wennen zeker.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:33

Kan me voorstellen dat jhet zeer handig is als je verschillende neusriemen gebruikt! Echt mooi vind ik hem niet, komt bij mij in ieder geval niet op het lijstje :)
Ik ga Micklem ook steeds mooier vinden inderdaad, maar ik ben bang dat de kwaliteit me wat tegen gaat vallen...

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:40

Mijn kwaliteit is echt super, na paar keer gebruiken werd hij heel soepel, verkleurt helemaal niet. Zelfs als ik hem vies laat hangen blijft het leer soepel.
Misschien kan je hem ergens in een echte winkel kopen zodat je kan voelen hoe de kwaliteit is. Bij de mensen bij wie het hier tegen viel was het allemaal vanaf het begin zeer duidelijk (Toch?). Het zijn er niet zo veel die tegen vallen. Maar mensen gaan eerder wat plaatsen als iets tegenvalt dan dat het goed was. En iets dat tegen valt blijft je ook meer bij natuurlijk.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:46

Ik heb mijn micklem nu een jaar ongeveer, en ben nog steeds erg tevreden! Kwaliteit leer is voor mijn gevoel echt super. Ben vaak wat lui met invetten hahaha, maar het leer blijft eigenlijk gewoon soepel.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 22:59

Aleeneh hoe bevalt de kaptoom? Het hoofdstel + kaptoom staan bij mij op m'n verlanglijstje :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:31

Horseware, ik heb nog niet heel intensief ermee gelongeerd, aangezien mijn merrie net drie is, maar tot op heden ben ik er erg blij mee. Hij is stevig (maar niet hard, zit geen metaal in ofzo), blijft stabiel liggen en Mish reageert er heel erg prettig op. Ik vind het tot nu toe de fijnste kaptoom waar ik mee gewerkt heb.