Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Safiera schreef:Welke basis is dit? Of ook zelf gemaakt? Ziet er netjes/mooi uit zeg!
Ben heel benieuwd, mede om inspiratie op te doen voor mijn Randolls/schapenvacht zadel-to-be
tjaakje schreef:Ik heb vanmiddag weer eens op de oude Cherokee (van stalhouder) gereden. Dit keer niet op de Belg waar ik altijd op rijd, maar op een andere (ook belg). Eerder had ik al eens met mijn eigen Atlanta op haar gereden. Met de Atlanta leek ze een stuk smaller dan mijn eigen paard. Maar nu: vanmiddag begreep ik ineens wat mensen bedoelen met breed zitten op een boomloos zadel. Nou is dit een oud en veel gebruikt zadel, de seatsaver is nagenoeg een enkel lapje leer, maar ik had het gevoel dat de bovenkant een plank was en het zadel aan de zijkanten ineens wel smal was. Alsof je op een vierkant zadel zit. Ik heb met dit zadel ook op mijn eigen paard gereden en daar had ik dat gevoel niet, daar zit hij best comfortabel. Bewijst maar weer eens: je moet elk zadel toch echt op het paard proberen waar je hem voor aanschaft. Zelfs hetzelfde ras en nagenoeg dezelfde bouw geven geen garantie.
xliisaa schreef:Misschien dat veel mensen wat minder bekend zijn met dat merk?
Over bf hoor en lees je veel maar over het merk torsion heb ik nog weinig gehoord,
Daardoor zou ik bijvoorbeeld sneller voor een bf gaan.
*gaat zich straks eens inlezen over het merk*
Zadel ziet er verder wel erg mooi uit vind ik, er zit geen vps in of wel? Als dat überhaupt bestaat bij dat merk :p