voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:40

MssMaris schreef:
Zo het zadel staat met pijn in mijn hart te koop :( Zie onderschrift voor geïnteresseerden.

@wereld, ik heb een ook een paar maanden deze pad mogen ervaren. Is het niet zo dat je zadel schuift? Ipv dat het aan de bonte onderkantje ligt?

Mijn paard heeft geen last van de bonte onderkant hoor.. Ik schreef dat hij last had als hij een sympanova onderkant had

S_in_Balance

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:43

Oh sorry, ik had het tegen Zoek :o

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:45

oww haha oke

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:45

Had jouw quote van haar plus je reactie als laatst gelezen dus had de verkeerde naam in mijn hoofd :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:58

hihihi o dacht al, heb niet het idee dat het hele zadel schuift. Vind wel dat de achterkant teveel "heen en weer?" gaat.... maar hij blijft goed op zijn plek liggen?

Dank jullie wel allemaal voor het mee denken!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:03

Die van mij kreeg heel snel schuurplekken van zijn westernpads, maar sinds ik over gegaan ben op echtte wollen onderkant is dit over (mattes pads).

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:13

Zoek schreef:
hihihi o dacht al, heb niet het idee dat het hele zadel schuift. Vind wel dat de achterkant teveel "heen en weer?" gaat.... maar hij blijft goed op zijn plek liggen?

Dank jullie wel allemaal voor het mee denken!

Dat heeft mij fries ook, dat door het lopen het zadel wat heen en weer gaat.. Maar hij heeft nu een grandeurpad met gewone stof onderkant en dat gaat gelukkig ook goed..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:55

Ook mijn zadel staat definitief te koop. Barefoot Arizona maat 0 van een jaar oud, erg weinig gebruikt (pb voor meer info).

Ik blijf wel barefoot rijden hoor, mijn stalgenoot moet wegens haar gezondheid een ander zadel zoeken en ik neem haar zadel over (zelfde zadel met wat aanpassingen die ik ook graag wilde hebben) dus die van mij gaat weg.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:00

ow balenn mssmarif zeg!!
wel een mooi zadel overigens

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:03

Ja :( Echt met pijn in mijn hart. Is mooi en fijn inderdaad, maar niet voor ons helaas. Erg balen, was er zo blij mee afgelopen januari dat ik em kocht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:57

Zoek schreef:
Sorry dat ik nog weer even kom binnen vallen maar ik heb het al eerder gemeld mijn tinker krijgt schuurplekken van het Barefootpad. Het pad is bijna nieuw en niet vies. Ik heb het geprobeerd met dunne inlages, HD inlages en niets helpt. Nu we intensiever trainen, zijn iedere keer haar haren afgebroken en krijgt ze schuurplekken. Is er ook een pad te koop zonder bont waar inlages inkunnen? Het zadel is vrij nieuw maar begint wel al te vormen maar het achterste stuk staat nog om hoog en beweegt bij alle bewegingen van het paard heen en weer.....

http://i434.photobucket.com/albums/qq69 ... G_2029.jpg

(sorry foto was te groot)

De barefootpad heeft schapenwol aan de onderkant, misschien dat een pad met lamsvel (van FRA heb je die, onder andere) beter gaat?
Anders kan je misschien een Grandeur pad laten maken. Ik heb even getwijfeld of lamsvel niet te warm zou zijn en toen bij bert van Skyriding.be geinformeerd, en die vertelde dat ze op verzoek ook geheel katoenen pads kunnen maken. Geen idee van de prijzen daarvan overigens, dan zou je eens moeten informeren.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:55

Dank je wel Blijheid!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:03

Hoi iedereen, ik kom weer even binnenvallen met een vraagje.
Ik heb voor mijn Hafliner een Barrydale maat 2, met een wide pommel.
Dit lag tot voor kort gewoon goed - niet schuiven, geen drukkingen, prima! Maar... mijn pony is de laatste weken haar vetbestand aan het aanspreken door de kou. Voordeel is dat ze nu goed op gewicht komt, nadeel is dat mijn zadel 'raar' gaat liggen.
Het lijkt alsof de pommel te groot is, het zadel zakt in aan de voorkant en de achterkant 'wipt' op bij het rijden. Ook heb ik de indruk dat het zadel naar achter schuift.
Heel erg eenvoudig, kleinere pommel denk je dan. Echter, als ik de pommel op haar schoft leg, ligt de wide pommel prima. De medium pommel ligt minder goed.

Zijn er mensen die dit herkennen? Wat doe ik het beste: de kleinere pommel er in of iets anders?

Bedankt!

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:11

Kwestie van uitproberen?

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:46

MssMaris, echt heel jammer dat jij het zwart/grijze zadel en maat 1 hebt :( Anders had ik hem zeker van je willen overnemen!!
Ook gewoon balen dat dit niet het zadel voor jullie is!!

Wendy: ik denk inderdaad gewoon uitproberen? Miss de Medium in het zadel doen en kijken hoe het dan ligt?

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:14

Mensen, ik heb mijn Barefoot Stella maat 2 toch weer te koop, omdat de fjord verkocht is...
Hooguit 15x gebruikt, dus in nieuwstaat.
Word kaal verkocht (met medium pommel) voor 300 euro

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:20

ik heb eindelijk een arizona te pakken maat 1.
nu weer kunnen lopen en dan kunnen we aan de slag. :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:39

Even een foto'tje van mijn merrie met Startrekk shorty western:
sinds ik dit zadel heb loopt ze echt veel beter, ben er heel erg blij mee! (zoals je aan de lengte van de fenders wel kan zien, ik heb hele korte benen). Er zit trouwens onder de schapenvacht een dek met ruggegraatvrijheid, aan haar zweetplekken te zien ligt het allemaal heel goed.

Afbeelding

Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:50

wauw mooi zadel :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:57

In verband met een vraag die mij gesteld werd in een ander topic heb ik gevraagd aan de KNHS of een trekker zadel toegestaan is op wedstrijden.
vandaag het antwoord:

Dit zadel is helaas niet toegestaan, i.vm. de boog die voor op het zadel zit.

-:(-

Nu zit ik er niet mee, want ik rij geen wedstrijden.
Maar Kirsten wil wel wedstrijdjes gaan rijden en die heeft dus ook zo'n zadel.
Nu weet ik niet of ze bij de Bixies ook moeilijk gaan doen, maar dat zal wel. Want daar had ik apart de vraag over gesteld en geen extra antwoord gekregen.
Balen, want dat betekent dus dat we naar een ander zadel moeten gaan kijken als ze wedstrijdjes wil gaan doen.
Een Christ fellsattel zal ook wel niet toegestaan zijn :Y)

Nou dat wordt dus flink sparen. Weet iemand hier ook ponyzadeltjes die geschikt zijn voor rondbuikige snel veranderende weinig schoft hebbende ponietjes? Liefst boomloos, die WEL toegestaan zijn??? (Barefoot Stella mt 0 paste niet lekker) ^) :(

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:00

Laatst bijgewerkt door nientje78 op 12-11-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:03

Dankje SecretLIN. rijd je zelf ook boomloos?

oh zie nu dat je eerder hebt gepost dat je er eentje zoekt! ook een western modelletje?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:04

nientje78 schreef:
Maar met een boomloos zadel wat een beetje weg heeft van een gewoon zadel (London,Lexhington, cheyenne) mag je volgens mij toch gewoon wedstrijden rijden??
Ik meende dat deze vraag eerder was gesteld door iemand die zich het ook afvroeg.

EDIT; even wat opgezocht :)
[WD-V] boomloos op een wedstrijd?
[VSW] Wedstrijd rijden mer boomloos zadel?

wel wat oudere topics.... :o

Het gaat ook niet om het boomloos, maar vanwege het feit dat de boog die voorop zit te hoog is bij de Trekker zadels. Dat kan dan ook een ding zijn om je vast te houden en dat mag dus schijnbaar niet. Bij Barefoot e.d. is die pommel veel lager dan bij de Trekker.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:10

o...op zo'n manier....
toch vreemd,want bij de barefoot zou je hem ook kunnen vastpakken (wel iets anders dan)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:21

Ja, ik baal hier dan ook goed van. Vooral omdat ik dacht dat het wel mocht. En omdat een goed passend zadel slecht te vinden is voor onze Kato. Met die Trekker kunnen we mooi inspelen op alle veranderingen etc.