Edix zadels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 15:27

Sodeju, die is wel heel kort, vooral vergeleken met de lengte van de zweetbladen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 15:36

Oh dat voorover kiepen herken ik niet. Ik vond hem net lekker gebalanceerd.
Kort is hij wel ja, maar dat was ook nodig, gelukkig ben ik zelf erg slank want een 17inch zadel zou al niet echt makkelijk passen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 15:44

Deze is heel kort inderdaad!
Die ik gepast had lag op het oog wel prima, maar ik zat er dus totaal niet lekker in. Misschien ook wel door mijn te ronde billen :Y) .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-25 17:10

Afbeelding

Even voor de maatvoering. S is idd erg klein/kort

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 11:22

Heeft iemand ervaring met de Edix Icelandic? Ik kan er bij Edix op de site niks over vinden, terwijl ze wel verkocht worden....
Ik zoek een bruine in 17 inch.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-25 14:16

Ik heb een Tudor Icelandic op mijn Tinker merrie. Nu ruim drie jaar in gebruik. Fijn zadel met wrongen die eruit kunnen. Het is in feite gewoon een Tudor, maar met een lagere lepel.

Als je op mijn naam filtert zie je aan aantal foto's. Ook qua slijtage voor wie dat nog wilde zien :)

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-25 09:48

Dank Nimby!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 14:19

Is er iemand die van de double t bar beugelriemen de kortste heeft en/of mij kan vertellen waar hierop de langste rijlengte is? Ik heb bij de mijne nog een gaatje over maar wil liever dat het hoesje wat lager hangt en dat ik korter kan indien nodig, dus overweeg ik de korte te kopen. Maar ik wilde graag even weten of ik dan nog wel toekom qua lengte

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-25 10:14

Ik heb de Edix Union en die is aangemeten op 2 van mijn paarden (dus met de juiste inlages) maar nu wil ik hem ook op paard 3 gaan gebruiken. Zijn er specifieke punten waar ik naar moet kijken, weet iemand dat?

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:31

Hoi allemaal! Helaas staat mijn paard te koop en past mijn nieuwe Edix Tariq niet op mijn nieuwe paard ivm hoge schoft.. begreep dat dit model met name geschikt zou zijn voor paarden met weinig schoft. :(

Heeft iemand tips waar ik hem het beste kan verkopen? Of evt inruilen? Is een 18 inch Tariq die nog geen 5 keer gebruikt is (gekocht juni), met aankoopbon en garantie -O- Had hem het liefste gehouden, maar gaat nooit passen.. Heb hem al op facebook e.d. staan maar weinig reacties tot nu toe. Mocht iemand tips hebben of op zoek zijn naar eentje stuur maar pb!

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 08:47

Marktplaats is vaak wel the place to be :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 12:39

Kincses schreef:
Hoi allemaal! Helaas staat mijn paard te koop en past mijn nieuwe Edix Tariq niet op mijn nieuwe paard ivm hoge schoft.. begreep dat dit model met name geschikt zou zijn voor paarden met weinig schoft. :(

Heeft iemand tips waar ik hem het beste kan verkopen? Of evt inruilen? Is een 18 inch Tariq die nog geen 5 keer gebruikt is (gekocht juni), met aankoopbon en garantie -O- Had hem het liefste gehouden, maar gaat nooit passen.. Heb hem al op facebook e.d. staan maar weinig reacties tot nu toe. Mocht iemand tips hebben of op zoek zijn naar eentje stuur maar pb!

Marktplaats inderdaad, of een aantal FB groepen die specifiek gericht zijn op zadels. Daarnaast zou je wellicht nog wat dealers aan kunnen schrijven?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-25 14:39

Ik zat zobdag voor het eerst op mijn puppypaard met zijn union. Deed hij super braaf en ik ben echt fan van hoe die zit.

Wat zijn jullie ervaringen met mesh inlages? Ik heb een pad met wol onderaan, doet die mesh dan nog iets? Ik merk dat hij er heel erg onder zweet...

Afbeelding

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-25 14:34

lotje5lotje schreef:
Heeft iemand ervaring met de Edix Icelandic? Ik kan er bij Edix op de site niks over vinden, terwijl ze wel verkocht worden....
Ik zoek een bruine in 17 inch.

Boomloos in Balans heeft die als demozadel en verkoopt ze regelmatig.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 19:02

Hi,

Heeft iemand van jullie ervaring met een Edix waarbij het paard teugelkreupel werd?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 06:30

Hmm nee hier niet. Juist beter dan onder een ‘star’ zadel. Maar ik kan me voorstellen als het gewoon net niet lekker past of paard gevoelig is dat de flexibiliteit en dat de ruiter anders gevoeld wordt, het net als elk ander zadel dit kan veroorzaken.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:58

Zijn er ook mensen die het moeilijk vinden om in de flextree variant van Edix (Isyha/Attitude/Tariq) hun balans te vinden? Ik heb het idee dat het me heel veel moeite kost om ermee te rijden. Ik heb een rondgeribd paard en ondanks dat de Ishya een smalle twist heeft, zit ik wel breed. En daar krijg ik fysieke klachten van.
Is dit herkenbaar?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 08:58

EDIX WN 8-pocket Merino pad

Deze pad in maat M onder en Barefoot lazzy maat 1 zou dat te groot zijn?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 16:55

darkadia schreef:
Hmm nee hier niet. Juist beter dan onder een ‘star’ zadel. Maar ik kan me voorstellen als het gewoon net niet lekker past of paard gevoelig is dat de flexibiliteit en dat de ruiter anders gevoeld wordt, het net als elk ander zadel dit kan veroorzaken.

Nou we zijn uit de puzzel hoor. Ze vond de smallere boom niks, terwijl een brede boom het zadel naar voren kiepte/de ruiter naar voren duwde.

Nu zit de bredere boom erin met 2 pads( 3 als je de onderste meetelt) aan de voorkant.

Terwijl dat hetzelfde zou moeten doen als een smallere boom.

Is echt bizar hoe ze liep met die andere boom, heb gelukkig een duidelijk paard :')

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 15:57

Iemand hier ervaring met de Emir?
Mijn bijrijder wil gaan springen met mijn pony. Helemaal leuk, maar ik heb een dressuurzadel (Yasir). Dus als ze echt fanatieker gaan springen, wil ik me toch orienteren naar een tweedehands Emir.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 16:15

Ik heb een Emir maar dat weet je :)
Ik vind het een heel fijn zadel voor laagdrempelige sprongetjes, ik weet niet wat je bijrijder van plan is om te springen? Als het echt regelmatig en hoger springen word zou ik eerder een Alydar aanraden, daar heb je meer steun aan. De Emir is wel echt een veelzijdigheidszadel, ik vind hem ook fijn om in te dressuren.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 16:24

Ik heb ook de Emir, maar er nog weinig mee gesprongen. Ken wel verschillende mensen die er mee springen en hij lijkt me ook erg geschikt er voor.
Snap wel dat een echt springzadel waarschijnlijk nóg fijner is.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 17:17

Ik heb ook geen idee wat of hoe hoog ze wil gaan springen. Dat moet de tijd uitwijzen, maar ben wel benieuwd wat hier de meningen waren.

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 16:15

Ik weet niet of iemand er baat bij heeft, maar ik overweeg mijn Edix Yasir in 19" te verkopen. Omdat ik veel ben afgevallen, zit het voor mij niet goed meer en wil ik dus een kleinere bestellen. Mocht er iemand serieuze interesse hebben, stuur mij dan maar gerust een PB :D