Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:46

Op Equitana was er weinig nieuws qua hoofdstellen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:43

germie schreef:
Op Equitana was er weinig nieuws qua hoofdstellen.

Ja inderdaad, vond het een beetje teleurstellend.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 23:21

Ik baal enorm. Had een hoofdstel van Dyon gekocht met anatomisch kopstuk maar hij beviel me toch niet. Paard loopt fijner op lage neusriem. Alleen ik krijg hem maar niet verkocht, vraag er maar een schijntje voor vergeleken met de nieuwprijs. :+ Zijn er nog meer facebookgroepen die aan te raden zijn voor spullen verkopen?

Nu wel op zoek naar een anatomisch lage neusriem hoofdstel. Mijn huidige is van Rossner en was een probeersel om te kijken of ze fijn zou lopen op de neusriem, maar zou voor paard toch wat meer comfort willen. Iemand aanraders?

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:59

Weet iemand hoe het merk hooks valt?
Ik zoek dit hoofdstel in de kleur donkerbruin.
Kleur van qhp en Aquilla (epplejeck) zijn beide roodbruin... :(
(Kak, want de Aquilla zat perfect!)

Nu kom ik op internet hooks tegen. Kleur lijkt perfect.
Is dit merk uberhaupt in NL verkrijgbaar? Bestellen via site kan gewoon zag ik.
Retour sturen is alleen een dingetje vind ik.

Ervaringen?
Afbeelding

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:17

Er is zelfs een heel hooks bestel-topic, ik heb de chester van Hooks, ik vind het fijn leer en valt redelijk gewoon(voor mijn tinker-haflinger past hij met maat Cob mooi, wat hij normaal ook heeft, enkel is de frontriem nét wat smalletjes, maar die kan natuurlijk vervangen worden)

tanee_blaze @ [HAR] Wie wil meebestellen op Hööks?

Ominira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:22

hee, ik zag laatst een heel mooi hoofdstel, alleen ja hoor hij was weer eens ruim boven mijn budget :') Toen kreeg ik het briljante idee om hier te vragen of er misschien iemand is die toevallig weet waar je ongeveer net zo'n hoofdstel kan krijgen alleen dan iets goedkoper natuurlijk. ;)
dus bij deze:
Is er toevallig iemand die weet waar ik ongeveer zo'n zelfde hoofdstel kan vinden? Voorkeur gaat wel uit naar eentje met een donker bruine kleur. Alvast bedankt. :D
het gaat om dit hoofdstel:
https://www.parianiboutique.com/en/shop ... re-bridle/

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:29

Ik heb de Fenton Fairfield, maar in het zwart over.. Mijn paard vindt het niks, mexicaanse hoofdstellen ook niet trouwens

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:19

_BlingBling_ schreef:
Weet iemand hoe het merk hooks valt?
Ik zoek dit hoofdstel in de kleur donkerbruin.
Kleur van qhp en Aquilla (epplejeck) zijn beide roodbruin... :(
(Kak, want de Aquilla zat perfect!)

Nu kom ik op internet hooks tegen. Kleur lijkt perfect.
Is dit merk uberhaupt in NL verkrijgbaar? Bestellen via site kan gewoon zag ik.
Retour sturen is alleen een dingetje vind ik.

Ervaringen?
[ [url=m/XLd1Gd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de Hooks Chester voor mijn haflinger. Ze heeft geen lang hoofd, maar wel een breed hoofd en de Full past haar heel netjes. Cob had misschien gekund, maar dan had ik denk ik op haar voorhoofd, achter haar oren (véél voorpluk en ik weiger een derde oor te knippen) en op haar neus wat krap gezeten. Bestellen kan gewoon in Zweden en gaat heel snel. Retouren is naar het buitenland altijd wat prijziger natuurlijk wel.
Ik ben super tevreden over mijn hoofdstel, fijn zacht onderlegd, mooie kleur.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:06

Ik zie door de bomen het bos niet meer. heb het halve topic doorgelezen. Maar toch heb ik nog een vraag! Mijn jongste paard is vrij onrustig met zijn hoofd en ik overweeg een anatomisch hoofdstel te kopen maar ze zijn vrij prijzig. Ik ben namelijk geintresseerd in de schockemohle equitus beta en vroeg mij af of jullie echt duidelijk verschil merkte met rijden met een anatomische hoofdstel of een normaal hoofdstel? Ik rij nu met een lage neusriem.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:15

Dank jullie voor de reactie!! Ik ga me melden in het hooks topic ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:01

nouklime schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. heb het halve topic doorgelezen. Maar toch heb ik nog een vraag! Mijn jongste paard is vrij onrustig met zijn hoofd en ik overweeg een anatomisch hoofdstel te kopen maar ze zijn vrij prijzig. Ik ben namelijk geintresseerd in de schockemohle equitus beta en vroeg mij af of jullie echt duidelijk verschil merkte met rijden met een anatomische hoofdstel of een normaal hoofdstel? Ik rij nu met een lage neusriem.

Ik hoor van veel mensen om me heen dat het verschil met een lage neusriem niet per se heel groot is. Voor mij is het best wel een verschil tussen mijn hoge neusriem en mijn anatomische hoofdstel (Hooks Chester), kaakriem en soort 'middelhoge' neusriem. Niet dat ze stout was op een hoge neusriem, maar ze voelt zachter nu. Minimale verschillen wel, omdat ze sowieso zacht en in contact in de mond is gelukkig.

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 08:45

Bedankt voor je uitgebreide reactie Skippy! Zit echt in grote twijfel om het te proberen. Het lijkt mij fijn dat het bit niet aan een van stuk hangt maar gewoon stabiel aan de mensen En zit. Maar ik ben geen paard haha maar het leek mij fijner!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:46

Mijn paard loopt heel iets fijner pp de micklem replica dan op de lage neusriem maar dit is goed vergelijkbaar. Vond het alleen altijd lelijk dat de lage neusriem aan de zijkant zo vierkant afstond en dat heeft de micklem niet dus vind ik er wat mooier uit zien. Dus puur voor mijn eigen oog. Dubbele,Mexicaanse en hoge neusriem blieft mevrouw absoluut niet ;)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:32

Nou ik heb er toch maar 1 besteld ben toch gevallen voor de Léqui boston omdat deze een lakneusriem heeft. Ben zeer benieuwd!

AnoukKrabben

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:58

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb de PS of Sweden Pioneer en wil niets anders meer, het was een flinke uitgave maar vind hem het zeker waard. Het leer is heel mooi en eigenlijk al direct erg soepel en het leer onder het kopstok is zelfs nog zachter wat mij erg fijn lijkt voor het paard. De aanleuning is aanzienlijk een stuk rustiger geworden. En daarbij vindt ik hem ook nog eens mega mooi staan, alleen wil ik de frontriem nog even op laten pimpen of een andere frontriem van PS of Sweden kopen zag dat ze laatst weer nieuwe hadden uitgebracht.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:00

nouklime schreef:
Nou ik heb er toch maar 1 besteld ben toch gevallen voor de Léqui boston omdat deze een lakneusriem heeft. Ben zeer benieuwd!

Heb je er een besteld die niet op de site staat? De Boston heeft geen lakneusriem, alleen een heel dun lak biesje maar die zie je niet echt. Of heb je de versie besteld die niet online staat?

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:05

Daancha schreef:
nouklime schreef:

Heb je er een besteld die niet op de site staat? De Boston heeft geen lakneusriem, alleen een heel dun lak biesje maar die zie je niet echt. Of heb je de versie besteld die niet online staat?

Haha nee ik heb die van de website. Met lak accenten is misschien beter verwoord.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:12

Ik heb gekozen voor de Equi Apache. Ik wilde graag een platte sperriem, was totaal geen probleem, prima service. Ik heb hem in zwart mat... Ik hou niet van lak :)

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:55

Afbeelding

Ik heb een nieuw hoofdstel, maar twijfel of hij zo goed zit. Iemand tips? De bitriempjes kunnen niet langer, dus hij wil niet hoger. De bitclips willen ook niet helemaal goed. Iemand daar tips voor? Ik heb ze wel altijd aan mn multibridle en zou ze het liefst wel gebruiken voor de stabiliteit.

(Sorry kreeg de foto niet gedraaid)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 20:57

Ik vind het hoofdstel te klein ogen om de neus? Kun je de neusriem een gaatje hoger doen?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:00

Hij hangt inderdaad erg laag imo, maar als het goed zie zit de neusriem al op het laatste gaatje, dus als je hem om hoog doet past hij mogelijk niet meer...

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:02

Dat vind ik dus ook. Komt ook omdat hij nog niet helemaal gevormd is (was bij m'n multibridle in elk geval wel zo). Ik krijg er nog wel twee vingers tussen. Als ik hem hoger doe, komt het bit ook hoger. De bitriempjes willen niet langer.

Edit: klopt Siskeh

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:09

Bij de gesp is die ook veel te klein. Bij die van mij heb ik zeker 4 gaatjes over?

Edit: ik bedoelde de sperriem.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:11

Tja.... Hmm ik dénk dat afhankelijk van hoe het model is hij als hij een maat groter is ook niet past, want dan zijn de bakstukken namelijk écht veel te lang, dan past de neusriem wsl wel beter, maar ook dan is de kans nog groot dat de bitstukjes te kort zijn..

Fenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:15

Ik heb na heel lang twijfelen en lezen besloten om de Rambo Competition te bestellen voor mijn pony. Het probleem was vooral dat mijn pony een zeer klein hoofdje heeft en neigt naar maat shet.
Ze gaven aan dat de Rambo klein viel dus heb ik de gok genomen om maat pony te bestellen. Hij lijkt goed te passen.Afbeelding