Ik heb de sidepull/ kaptoom van barefoot. Er zit wel ijzer in de neusriem maar vind hem verder wel fijn in gebruik. (Is breed en zacht onderlegd).
FFDP
Geplaatst: 05-01-17 14:48
LianaDV schreef:
Ik heb vandaag een Pfiff sidepull besteld Ik ben eens benieuwd hoe mijn paardje erop zal reageren. Toevallig nog mensen die ook de Pfiff sidepull hebben? [ [url=m/qr3xO8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog een vraagje, zou ik best een bontje om de neusriem doen of niet?
Ja hij rijd prima! Tenminste ik vind hem best prettig. Het gerammel was ik ook bang voor maar dat valt eigenlijk reuze mee, sterker nog je hoort er niks van en merk aan mijn pony niet echt dat ze er last van heeft
Wijslander
Geplaatst: 06-01-17 07:59
Voor ik een apart topic open, stel ik mijn vraag eerst hier. Iemand ervaring met de Busse Pro Fit kaptoom? Zo niet, wat is jullie indruk vanaf het plaatje?
Over smaak valt te twisten natuurlijk, wat ik me vooral afvraag is of de plaatsing van de ringen handig is om te gebruiken als kaptoom voor werken aan de hand. Maar misschien is dit niet helemaal het juiste topic daarvoor?
Nee, niet ideaal. Zitten veel te ver aan de zijkant..
pleiada
Geplaatst: 06-01-17 10:21
Ik heb vorige week ergens een centered riding lesje gehad en het paardje waar ik mee reed had ook deze kaptoom..Hij is best grof,maar voor de haflinger waar ik mee reed was hij perfect..Voordeel was dat hij niet schoof en de ringen zitten wel op een goede plek zodat ermee rijden ook fijn gaat..Denk dat als ik hem zou gebruiken de frontriem eraf zou halen en dan is het al heel anders..
Ik wil toch die van per mi cavallo, weer iemand hoe ze vallen qua maat? Mijn pony zit tussen cob en full in. Van de micklem heeft ie de standard horse.
lovelance
Geplaatst: 06-01-17 10:29
Anoniem schreef:
Ik wil toch die van per mi cavallo, weer iemand hoe ze vallen qua maat? Mijn pony zit tussen cob en full in. Van de micklem heeft ie de standard horse.
Neem dan niet die waarvan de neusriem en bakstukken dmv een ring ertussen vast zitten.
Hierbij trek je heel snel de neusriem naar beneden wanneer je de middelste ring gebruikt bij werken aan de hand.
De fiaterre is in mijn ogen de beste. Hier zit het bakstuk in de neusriem genaaid.
De terreno en de Sterre hebben een ring waar de neusriem aan vast zit en de bakstukken. Hierdoor schuift de neusriem heel snel naar beneden bij gebruik van de ringen (boven) op de neusriem
Ik vind die kaptoom niet eens zo lelijk... Maar voor het fijne van het hoofdje van die pony wel een hoop leer. Maar hij ziet er wel uit dat hij niet snel schuift en zacht is op de neus. Heb het idee dat hij een gaatje hoger mag, maar ook even kijken of dat lukt gezien de breedte van de neusriem. Verder zitten de ringen aan de zijkant vrij laag, beetje sidepull hoogte. Prima om er dan mee te rijden, maar voor grondwerk moeten ze echt wel wat hoger zitten.
Ik ken het hoofdstel wel maar hoe die precies valt. Je kan contact leggen met de eigenaar en het even overleggen, ze vraagt aan je het een en ander op te meten (ik ken iemand die het hoofdstel heeft en ook twijfelde welke maat te nemen).