Ik heb een oud paar rijlaarzen gebruikt dus als ze zouden scheuren is het balen, maar geen wereldramp... Ik ga er maandag mee rijden, dan laat ik wel weten hoe ze gehouden hebben.
Ik heb een oud paar rijlaarzen gebruikt dus als ze zouden scheuren is het balen, maar geen wereldramp... Ik ga er maandag mee rijden, dan laat ik wel weten hoe ze gehouden hebben.
Ik ben nu mijn laarzen aan het verven! ze worden donkergrijs!
tamaramt
Geplaatst: 30-11-13 17:31
ik had mijn laarzen gisteren bijgewerkt in de scheuren en bladderingen ; tot 2 x toe bijgeverfd. vanochtend ff gereden maar helaas weer op diverse plaatsen de verf eraf...
Mijn laarzen tijdens het rijden:
_Cher
Geplaatst: 30-11-13 18:22
JuliaKamm schreef:
Ik ben nu mijn laarzen aan het verven! ze worden donkergrijs!
Dat lijkt me ook een mooie kleur! ben benieuwd naar het resultaat.
Alleen zonde dat er op laarzen scheurtjes ontstaan na het rijden. Heeft iedereen daarmee ervaring? Of komt het echt door een te dikke laag verf?
deniseqn
Geplaatst: 30-11-13 19:10
Ik heb een tijdje meegelezen en vind het echt heel gaaf dat verven. Maar wat zonde dat er bij zo veel mensen scheurtjes ontstaan na het verven van de laarzen. Maar ik vraag mij af of dit meer komt doordat de verf niet genoeg de tijd krijgt om in te trekken bij elke laag in plaats van dat de er iets mis is met de verf. Zie ook heel veel mensen die echt al heel snel met de laarzen gaan rijden. Het lijkt mij dat zoiets lange tijd moet intrekken. Maar ik kan het fout hebben, ik krijg alleen zo'n gevoel .
Er mag trouwens wel gezet worden dat alles wat geverfd wordt er heel netjes en egaal uit ziet, en het is echt geweldig dat er soms iets wat er vreselijk oud uit ziet, helemaal nieuwe lijkt na het verven !
Geryon
Geplaatst: 30-11-13 19:12
De verf trekt sowieso al niet in, maar vormt een laag op het leer.
O ik dacht dat het er tot op zekere hoogte in trok, waar ik dat dan gelezen heb ... Sorry, dan heb ik niets gezegd
viphorse
Geplaatst: 30-11-13 19:32
Wat een leuke en mooie dingen komen hier voorbij .
Dankzij jullie heb ik een briljant idee op gedaan ik ga de zitting van een oude stoel verven ! Hij word niet gebruikt maar ik wil hem verven en de zitting een mooie kleur geven . Ik wil hem in de slaapkamer zetten als die af is .
xSlvna
Geplaatst: 30-11-13 20:03
Robin schreef:
Ik heb ongeveer 7 lagen er op zitten. Wel heel erg dun
Dan is het niet meer dan logisch dat het na 2/3 lagen nog niet mooi was, de rest hier had na 2/3 lagen al genoeg erop en daardoor gaat het ook scheuren, een persoon die veel meer lagen erop had (ook flinterdunne laagjes, in het begin niet eens/nauwelijks zichtbaar) heeft wel net geverfde laarzen die ook netjes blijven na vele keren rijden. Is dus alleen maar een goed teken dat het niet gelijk goed pakte
Hier wil ik echt wel resultaat van zien na een aantal keer rijden, dit is volgens mij een goed werkje!
NathalietjeB
Geplaatst: 30-11-13 20:32
maar wat ik niet snap he... dit spul word ook bij auto's gebruikt voor opnieuw verfen van interieur en stoelen enz.. maar voor de scheurtjes gebruiken ze vaak eerst een opvuller en daarna de verf. en heb vaak gezien dat de stoelen daarna weer tig keer ingezeten kan worden. al zie ik wel dat de opvullers in de stoelen altijd geschuurd word.
Ik heb er drie lagen op gedaan en zo lijken ze een beetje versleten. Vind ik mooier. Het zijn toch oude laarzen, dat mogen ze dan ook uitstralen. Het lijkt me logisch dat als je 15 lagen gebruikt het sneller scheurt en de scheuren ook lelijk worden. Je moet gewoon geen laars met gloednieuwe uitstraling verwachten.
Ik heb er 4 dunne lagen verf op zitten en daarover heen finisher
pleiada
Geplaatst: 30-11-13 23:43
Het lijkt mij eigenlijk erg belangrijk dat je inderdaad dunne laagjes doet maar ook elke laag heel goed laat drogen..Ik heb in een vaag verleden een manicure opleiding gevolgd en daarvan staat me nog goed bij dat met nagellak elke laag (moesten meerdere op) heel goed droog moest zijn voor je de volgende lag er weer op deed..Lijkt me met leerverf ook logisch eigenlijk. .
Ze zeggen juist dat het flinterdunne laagjes moeten zijn en dan ook maximaal 2 uur mag drogen per laag (een flinter dun laagje is binnen een paar tellen droog, en na een kwartier tot half uur toch écht absoluut droog).
Zoals pleiada zegt met nagels, als ik 3 dikke lagen op mijn nagels kiep met een dag tijd tussen elke laag, breekt het zo af, maar als ik op een dag 5, 6, 7 hele dunne laagjes op mijn nagels doe, heb ik nergens last van.
graag zou ik weten hoe intensief jullie er dan mee rijden, eerste keer bij mijn een flinke buitenrit gereden van ruim 2 uur en toen zagen de laarzen er echt niet uit. 2 de keer bijgewerkt en maar 20 minuten gereden en was zichtbaar maar niet oerlelijk.
dus hoe langer en intensiever er gereden word hoe meer schade.
overigens het op laten drogen tussen lagen maakt niet uit. de ervaringen hiervan zijn hetzelfde namelijk.