[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:31

lailapri schreef:

ik zou echt gaan kijken naar een leren banaan(c) singel. heb zelf nu deze: http://www.divoza.com/collectie/paard/z ... ingel.html
met aansingelen super, door die elastiekjes schiet hij zo in het goede gat.
maar zo ver naar voor kan toch niet alleen door de singel komen? worden ze er echt wel goed opgelegd? en die singelnijd zal blijven als ze zo ver naar voren wordt gelegd...
( als ze dan goed liggen kunnen de pommels ook nog wel eens niet passen... toch heel andere vorm stukje naar achter )

lailapri

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 21:39

Zoals ik al zei, als je zadel naar achter legt (zo beginnen ze wel eens in de les) is de singelnijd nog erger, en schuift het toch weer naar die plek waar het nu ligt alleen dan tegen het haar in met dus nog meer irritatie voor het paard.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:49

Zijn er hier wellicht mensen die zin hebben in één van mijn zadels alvorens ik ze de Marktplaats en/of Bokt Markt opgooi ?

Het gaat dus om deze vier:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:18

lailapri schreef:
Zoals ik al zei, als je zadel naar achter legt (zo beginnen ze wel eens in de les) is de singelnijd nog erger, en schuift het toch weer naar die plek waar het nu ligt alleen dan tegen het haar in met dus nog meer irritatie voor het paard.

Dat is op zich ook logisch :j

Als je het zadel op de goede plek legt en de singel recht er onder, dan singel je precies op dat opgeblazen buikje aan. En dat is op zich natuurlijk al niet prettig, maar per direct wil die singel natuurlijk naar het smalste punt en gaat inderdaad tegen de haren inwerken.

Dus als je ze goed legt voelt het niet comfortabel aan, maar met een zadel balancerend op je schoft en singel met gespen in je oksels ook niet...

Inderdaad ligt het zadel dan niet zoals het bedoeld / gevormd is.

Pommel zal niet lekker liggen, beugelophanging ligt op de schoft i.p.v. achter de schoft, de cantle en achterkant van zadel en dekje ligt meer in de rug dan op de rug omdat het geheel gekanteld er op ligt en de ruiters zullen al snel erg achterin het zadel gaan zitten en in een soort roeiende stoelzit omdat ze niet boven het zwaartepunt van hun pony zitten maar ervoor, en niet op een vlak liggend zadel maar op een bergopwaarts liggend zadel.

Als de buikjes altijd zo dik zijn en afslanken geen optie is dan zou voor ieders plezier voor mij een stel goede (vormvaste en zo lang mogelijke) C-vormige singels bovenaan mijn prioriteitenlijstje staan :j

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 09:46

Afslanken graaaaaaag! Maarja lastig als je niet voert. Nieuwe singels ook! Maar om nou zelf zes singels te kopen van 600 euro of meer totaal dat wordt me ook te gek dus zal een lange termijn plan worden, maar ik ga mijn best doen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:06

Shirley, van mij weet je het al he ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:12

Ja ja, dat vergeet ik niet ;)

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:25

Zo mijn testzadel is weer terug. Is mijn en pony goed bevallen. Gisteren middag weer een ritje gemaakt op mijn eigen barefoot, man wat viel dat tegen. Nu dus wel helemaal overtuigd dat die hidalgo er moet komen. Nieuw alleen een beetje boven het budget dus op zoek naar een tweedehands en in de tussen tijd even doorsparen voor als ik die niet ga vinden.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:24

lailapri schreef:
Afslanken graaaaaaag! Maarja lastig als je niet voert. Nieuwe singels ook! Maar om nou zelf zes singels te kopen van 600 euro of meer totaal dat wordt me ook te gek dus zal een lange termijn plan worden, maar ik ga mijn best doen.

zo duur zijn ze niet :o
met een leuke korting nog geen 50 euro per stuk...
( en dan kun je 1 singel aanschaffen of de organisatie en als die resultaat ziet zal het vast wel snel doorgevoerd worden ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:41

Oke mijn passier was 120 euro die heb ik weer terug gebracht omdat hij sneed achter en van voor kon mijn hele hand ertussen. Leek me niet Super.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:20

lailapri schreef:
Oke mijn passier was 120 euro die heb ik weer terug gebracht omdat hij sneed achter en van voor kon mijn hele hand ertussen. Leek me niet Super.

dat is raar? ik heb een rossner ... vriendelijker prijsje en helemaal tevreden mee

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:30

Goed.... Zelf op de cheyenne gezeten en dot wordt m niet :n voel me alsof ikvoir het eerst op een paard zit en dat is niet handig op een jonkie... *zucht*

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:41

lailapri schreef:

Ik heb ook nog een banaansingel liggen van leer, van kieffer. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel!
Hij beviel bij mij goed, ik hou zelf alleen meer van elastische singels, en nu mijn pony niet zo bol meer is heb ik geen banaan meer nodig :-)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:54

anne_bento schreef:
lailapri schreef:

Ik heb ook nog een banaansingel liggen van leer, van kieffer. Mocht je interesse hebben hoor ik het wel!
Hij beviel bij mij goed, ik hou zelf alleen meer van elastische singels, en nu mijn pony niet zo bol meer is heb ik geen banaan meer nodig :-)

Als Lailapri die niet wil, heb ik wel interesse.
Welke maat is het? en de VP?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:38

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:16

Ik zal het erover hebben maar als een ander hem wil verkoop maar hoor!

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:33

Heb het hele topic door gelezen plus de Barefootsite :D Even in het kort, heb mijn vorige paard altijd met een massimo dressuurzadel gereden tot beiden tevredenheid na zijn overlijden heb ik nu sinds 8 weken een nieuwe pony, kleine tinkerruin met korte rug, volgens zadelmaker past ook dit zadel op hem maar ik voel gewoon dat het hem niet bevalt :o Hij protesteert niet maar toch voelt het gewoon niet goed...

Ik zelf behoor tot het type kort klein en mollig :o Ben 1.68 klein en 82 kilo met dikke korte bovenbenen en dito achterwerk :D
Nu ben ik voor het type Barrydale gevallen en volgens de site moet ik de Barrydale nr 2 hebben, nu houd ik wel van een gedwongen zit, de massimo was 17,5 inch en 46 cm lang, is dit zadel nu niet veels te lang, ik bedoel dan de Barrydale, zou ik ook in de nr 1 passen of is een andere veel geschikter voor mij?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:40

hengstveulen schreef:
Heb het hele topic door gelezen plus de Barefootsite :D Even in het kort, heb mijn vorige paard altijd met een massimo dressuurzadel gereden tot beiden tevredenheid na zijn overlijden heb ik nu sinds 8 weken een nieuwe pony, kleine tinkerruin met korte rug, volgens zadelmaker past ook dit zadel op hem maar ik voel gewoon dat het hem niet bevalt :o Hij protesteert niet maar toch voelt het gewoon niet goed...

Ik zelf behoor tot het type kort klein en mollig :o Ben 1.68 klein en 82 kilo met dikke korte bovenbenen en dito achterwerk :D
Nu ben ik voor het type Barrydale gevallen en volgens de site moet ik de Barrydale nr 2 hebben, nu houd ik wel van een gedwongen zit, de massimo was 17,5 inch en 46 cm lang, is dit zadel nu niet veels te lang, ik bedoel dan de Barrydale, zou ik ook in de nr 1 passen of is een andere veel geschikter voor mij?

Ik heb zelf nog nooit met de Barrydale gereden... Maar ik heb van meerdere mensen met korte benen gehoord dat ze niet bij de kniewrongen komen. Misschien mensen hier die dat nader kunnen toelichten? :D Of je in maat 1 past durf ik niet te zeggen, die is volgens mij geschikt tot maat 42 maar dat is persoonlijk.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:35

Ik ben 178 cm met een normale maat 42 en ben heel blij met mijn Barrydale maat 2, ik kan me niet voorstellen dat ik voldoende (billen)ruimte zou hebben in een maat 1 maar dat heb ik niet geprobeerd. Qua lengte is het goed, ik raak de wrongen ook niet maar vind dat juist wel fijn. Je kunt de wrongen wel iets verplaatsen trouwens. Vandaag buiten gereden met iets kortere beugels en toen raakte ik de wrongen trouwens wel maar doorgaan rijd ik met langere beugels en raak ik ze dus niet. Ik zou het zadel ook eerst uitproberen als ik jou was.... :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:11

Nog steeds als ze minimaal zweet oo de plek waar me beugels aanhangen , ik rij al met gesp naar benden
Dus way kan het zijn

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:23

Weet er iemand waar je een cheyenne kids kan testen?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 09:31

Volgens de site zou ik ook een maat 2 moeten hebben maar dat nameten past dat niet op zijn rug, ga toch een testzadel aanvragen :j

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:37

op de bokt markt staat een look a like cherokee, hoe kun je zien of het een barefoot is of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:40

Aan dit zadel sowieso aan de kleur (deze heeft een tweekleurige seatsaver, de barefoot cherokee niet), het ontbreken van het paardje aan de achterkant van het zweetblad, ontbreken van het veertje, en het ontbreken van de veters.

Daarnaast staan er op de barefoot zadels een stempel in het leer met de merknaam. Bij de zwart/bruine cherokee staat dat in het paardje.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:42

oke bedankt vind het een mooi zadel, heb nu een randolls en wilde nu eigenlijk een zadel met VPS ect. dus dan denk ik dat dit voor mij geen optie is..