Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

crazyshar

Re: Wow zadel, echt zo wow? Deel je ervaringen! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:30

wat zou ik dan kunnen veranderen volgens jullie??
het zadel kiept inderdaad over de schoft, de ruggen graat valt best mee geloof ik, maar het voorste stuk is echt te breed. ondanks kleinere/grotere headplates maakt totaal geen verschil uit, ga ik nog kleiner dan drukt de headplate op de schoft maar zakken de kussen er nog steeds overheen.

heb gekeken maar kan idd alleen de klittenband zien waar de flair zak inzit, leek mij en stalgenoten niet de ruimte of mogelijkheid om die strakker te zetten.

morgen komt de fitter in ieder geval en hij neemt verschillende soorten panels mee om te kijken wat het beste zou kunnen om te lenen, tot ik genoeg gespaard heb om evt mocht het goed zijn nieuwe panels in de juiste kleur te bestellen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:33

Heb je nu panels met tab, dan zou zonder tab kunnen helpen. Mijn paard heeft zelfde probleem, kleinere headplate geeft drukkingen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:39

Probeer een panel zonder stitchline en mèt tab.
Meestal sluit het kussen dan nog te hoog om de schoft aan. Maar je krijgt wel meer 'push' van onderaf, in plaats van van bovenaf.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:40

ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb, al die termen maken mijn hoofd ronddraaien dat ik niet meer weet wat wat is.

zou je voor mij het verschil uit kunnen leggen in leken taal?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:43

Vraag het morgen maar aan de zadelmaker. Als het goed is, kan die het je direct laten zien. Dat zegt meer dan duizend woorden :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:52

ja maar dat is allemaal in het engels :D nou is mijn basis engels best goed moet ik zeggen, maar paarden taal engels en dan nog met zadels ??? haha dan krab ik me toch 3x achter men oren.

maar komt vast goed, morgen maar eens kijken of we er nog iets van kunnen maken. vandaag in ieder geval besloten om sowieso niet meer te rijden in de huidige staat van het zadel

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:54

Hahahahahahahahahaha.... Als je Kerry vraagt naar panels zonder stitchline vraagt hij zeker of je mij gesproken hebt :Y) :')

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:07

:D ha en is je echte naam ook Aimee? ik snap er vaak echt de ballen van. met tab zonder tab, met stitchline zonder stitch line,... als ik dan ook nog wist waar het goed of slecht voor was zou het al makkelijker zijn.

maar vaak is het dan wat korter door de bocht, dat heb ik niet nodig of dat heb je nodig, waarom dan ? omdat het nodig is. whahaha lekkere droogkloot :D

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:23

Zie mijn website, mijn echte naam is inderdaad ook Aimée.

Als ik eerlijk ben, is het uitblijven van een antwoord op de vraag 'waarom?' voor mij de reden geweest om zelf antwoorden te gaan zoeken. In mijn ogen moet een paardenprofessional altijd de waarom-vraag kunnen beantwoorden. Is dat niet het geval, is dat wat mij betreft een teken van gebrek aan kennis en kunde.
Nou kan niemand alles weten. Maar een écht kundige zadelmaker zegt dan: "ik weet het antwoord op je vraag niet, maar ik ken wel iemand die het wel weet. Ik ga het voor je navragen en kom erop terug." (en dat dan ook daadwerkelijk doen!)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:38

ik zie idd net dat ik je van de week gepbt heb :D.
zou het idd ook heel leerzaam vinden om te leren maar het is financieel gewoon niet zo breed dat ik alles tegelijk doen zeg maar.

dus zou dan een panel moeten bekijken zonder stitchline met tab?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:15

Nou ja, ik heb het niet gezien. Maar afgaande op wat jij beschrijft en je wil proberen om het met de Wow op te lossen, dan zou je zo'n panel kunnen proberen.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:11

Eind augustus komt mijn driejarige paard weer terug van de opfok. Ik heb hem beleerd op mijn oude springzadel en wil hem daar straks ook weer even bekend mee maken. Als hij dan weer netjes door de bak loopt wil ik eigenlijk kijken naar een dressuurzadel.
Nu lees ik erg goede ervaringen over het Wow-zadel.
Mijn vraag is zou dit ook voor een jong paard een uitkomst zijn aangezien die nog veel gaat veranderen?
Ik woon zelf in friesland en vlak bij ons zit Machteld van Horse Scan. Zijn er mensen die ervaringen met haar hebben als zadelmaker / zadelpasser?

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 18:56

Iemand nog verkooptips voor een Wow-zadel? Ik krijg die van mij niet verkocht. Ben al flink in prijs gezakt. Zadel is maar een half jaar gebruikt. Heb er ook veel toebehoren bij en die blijken helaas interessanter dan het zadel zelf |( Pff als ik van te voren had geweten dat ik maar zo kort van dit zadel zou mogen genieten en dat het achteraf zo slecht zou zijn te verkopen had ik de investering niet gedaan :n . Dus.. Mensen met waardevolle verkooptips voor een Wow, meldt u zich aub :D

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:21

Miss uit elkaar halen en alles los verkopen.?
Wat voor kleur is het.?

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:30

Het is een donkerbruine 18" competitor met messing cantleplate, extra lange zweetbladen met high thigh blocks, extra deep Seat, dwg panels

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:04

weten jullie een wow fitter die 2e hands wow verkoopt en andere merkzadels inneemt?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:25

Naar mijn weten doet geen enkele wow fitter dit.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 22:53

Tweedehands wow zijn er verschillende, ander merk innemen ken ik niet

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:05

Zie ook mijn eerdere post omtrent mijn haast onverkoopbaar lijkende zadel. Zijn er hier ook mensen die ervaringen hebben met de verkoop van hun tweedehands Wow via hun/een fitter? Reactie via PB mag ook.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:28

Mijn 2de hands Wow was ik heel snel kwijt, die had Arie Boer toen voor mij verkocht voor een hele nette prijs..Ik had zolang ik op mijn nieuwe Wow moest wachten een 2de hands gekocht uit Engeland..via iemand in nederland..

JoesPleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:27

Verkoop via UK kan idd ook nog. Heb al eens eerder geadverteerd op Preloved.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:23

Er was hier iemand die vroeg of mechteld een goede was om te bellen, ja dat is ze , je kan haar zeker bellen :j

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 11:59

Dankje! er staat voor volgende week een afspraak :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:17

Van wat ik weet is wow bezig met reorganisatie, mechteld is vanaf nu het aanspreekpunt in Nederland en er gaat een soort van regio verdeling komen met in elke regio een contactpersoon , nieuwe opzet om de fitter problemen die hier geregeld naar boven komen , te gaan voorkomen. Ik heb ze gewezen op dit topic en ik vermoed dat er binnenkort wel een update hier gaat verschijnen .

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:05

Ik bied na lang tobben mijn wow aan, ook heb ik extra kussens, een H singel en ook een curved ( ? ) singel
Ik kreeg de wow wel passend maar hij bleef schuiven van achteren, nu weet ik dat de ribben aan een zijde wat lager liggen dan aan de andere kant en de wow gaat hem dan niet worden. Wellicht als iemand hier nog een liefhebber weet of zelf een wow wil aanschaffen, hij staat op marktplaats http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr